Visning Paris

Startet av Kårepåsporet, man 01. okt 2018, kl. 20:48

« forrige - neste »

Limodriver

Sitat fra: goggo på tir 02. okt 2018, kl. 20:26
Sitat fra: Limodriver på tir 02. okt 2018, kl. 19:29
Hvilket kønummer har du?

CA 3850

Mvh Hugo

Opps, det var litt høyt. Jeg er av de første 100......

Trond.m

Hvordan er det mulig at bagasjerommet skal være 541 liter i følge representanten i Paris fra Kia Norge ??

https://www.tv2.no/a/10117389/

hELgenen

Hørte det samme...stokket om tallene er nok forklaringen

hELgenen

Sitat fra: Limodriver på tir 02. okt 2018, kl. 20:35
Sitat fra: goggo på tir 02. okt 2018, kl. 20:26
Sitat fra: Limodriver på tir 02. okt 2018, kl. 19:29
Hvilket kønummer har du?

CA 3850

Mvh Hugo

Opps, det var litt høyt. Jeg er av de første 100......

De første 1000 får jo ikke app.
For en gangs skyld er jeg  glad jeg ikke står først i køen.

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på tir 02. okt 2018, kl. 20:44
Hørte det samme...stokket om tallene er nok forklaringen
145
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Er det 415 det skulle være ? Litt spesielt å skryte på seg stort bagasjerom og gi feil opplysninger.

Limodriver

Sitat fra: TM på tir 02. okt 2018, kl. 20:58
Er det 415 det skulle være ? Litt spesielt å skryte på seg stort bagasjerom og gi feil opplysninger.

Husk at det er bilselgere - ikke er de gode med tall, er det mulig å overdrive gjøres det, og alt av tillegg koster ikke mye.

hELgenen

451..det er vel tallet. Det er svakt at Kia sin norske direktør,for det var vel hun som sa 541,ikke klarte å stokke tallene rett.

Joltus

hELgenen

Ikke grusomt...alle kan gjøre feil,men når hun selv fremhever bagasjerom og feiler blir det jo litt flaut. Hverken mer eller mindre..Verre er det å ikke ha avklart pris. Båten er vel trolig underveis med biler kjøperen ikke vet prisen på

Joltus

Det derimot er faktisk grusomt!

pofeet

Mye ny info her  :+1:

Likte absolutt ikke at de første bilene ikke får telematikk.
Videre at de heller ikke kan oppgraderes i etterkant.

I tillegg til at dette gjør bilen kjipere i daglig bruk, vil det også gjøre bilen mindre attraktiv den dagen den selges  :-1:

geear

"De må vente enda en stund til". Hva er en stund til når levering er om en måned? Dette begynner å bli for dumt. Det er virkelig ikke så vanskelig å ta et valg om en pris.

trykkertor

Sitat fra: gr på tir 02. okt 2018, kl. 22:37
"De må vente enda en stund til". Hva er en stund til når levering er om en måned? Dette begynner å bli for dumt. Det er virkelig ikke så vanskelig å ta et valg om en pris.

Jo! Det er det faktisk....
Som jeg skrev i en annen tråd, så hadde borderselskapet Hyundai denne prosessen:
Sitat19.10.17 - Prisene på KONA electric er forventet innen utgangen av året, og du vil motta melding om dette så snart de er klare.

23.11.17 - Vi håpet lenge å kunne presentere priser på KONA electric i løpet av 4. kvartal 2017, men det ser ut til at prosessen vil drøye til 1. kvartal 2018.

28.12,17 - Det siste vi vet angående priser er at det i disse dager behandles og diskuteres blant ledelsen hos Hyundai Motor Europe i Frankfurt.

07.02.18 - For tiden jobber vi fortsatt intenst med å få på plass priser, og vi forventer at dette vil bli klart rundt månedsskiftet februar-mars.

26.02.18 - Vi vet naturligvis at alle våre interessenter venter i spenning på prisene på KONA electric. Vi har fått bekreftet fra Hyundai Motor Europe at dette ikke blir klart før Geneva Motor Show, da forhandlingene fortsatt går på høygir. Vi forventer imidlertid at en løsning snart er på plass, og at vi vil kunne presentere priser på helt nye KONA electric innen kort tid.

21.03.18 -  Priser venter vi fortsatt i spenning på, men vi kan i dag presentere de norske utstyrsnivåene.

26.04.18 - Fortsatt venter vi på priser fra våre morselskaper i Tyskland og Korea, og denne prosessen har dessverre tatt vesentlig lenger tid enn noen kunne anta på forhånd.

31.05.18 - Hyundai Motor Norway kan med glede presentere prisene på helt nye Hyundai KONA electric - og bilen blir et knallgodt kjøp.

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: hELgenen på tir 02. okt 2018, kl. 20:50
De første 1000 får jo ikke app.
For en gangs skyld er jeg  glad jeg ikke står først i køen.
Jeg kan forsatt bestille en bil som ikke kommer blandt de 1000 første. Resultatet blir bare at jeg må vente litt ekstra, og noen andre får mulighet å velge en "First Edition". Jeg havner ikke bakerst i køen selv om ikke velger FE.
Tenk deg en lang kø, som deler seg. Man kan velge å gå videre til FE-køen, eller egendefinert-køen. Etter at de 1000 første har valgt FE, eller ikke vil nok Kia fortsette å tilby FE til nr.1001 og så videre, helt til alle FE er solgt. Hvordan de gjennomfører det i praksis vet jeg ikke.

Men med høyt nummer slipper du nok å ta stilling til om du vil ha en tidlig FE eller vente lengre. Jeg kjenner at det kan bli et vanskelig valg. FE kan med stor sannsynlighet ikke få oppgradering med app, det er negativt. Jeg vurderer å bestille med tilhengerfeste for sykkelstativ, og har et håp om at FE kan få oppdatert vognkort med tilhengervekt senere.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA