Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: rerell på mandag 17. juni 2019, klokken 19:01
I den senaste SW-uppdateringen finns (förutom uppkoppling till WiFi) en ny inställning "power management". Där kan man välja att laddaren gör 6A tillgängligt efter att laddning (skulle ha?) stoppat, just för att kunna använda förvärmning, som jag förstår det.
Ja, bra funksjon. Mangler bare selve smartladingen da ;).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

cscheiene

Sitat fra: Sør på søndag 16. juni 2019, klokken 12:51
Ser ut som at boksen har fått en oppdatering nå. Wi-Fi er tilgjengelig, og jeg kan aktivere 3-fas. Har ikke fått testet enda mot bilen da den ikke er hjemme nå.

Og hvordan får vi den nye firmwaren? Min er fortsatt op 0.99

Sør

Oppdateringen kom uten at jeg trengte å gjøre noe selv. Var plutselig bare oppdatert når jeg sjekket.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

KetOR

Er det mulig å koble til easee webgrensesnittet etter at laderen er koblet mot Tibber?

Ser ut som hotspot wifien på min forsvant når det var gjort.

turfsurf

Sitat fra: KetOR på tirsdag 18. juni 2019, klokken 14:46
Er det mulig å koble til easee webgrensesnittet etter at laderen er koblet mot Tibber?

Hold "knappen" inne i 5 sekunder til det lyser grønt og Easee gir fra seg en lyd.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

cscheiene

Sitat fra: Sør på tirsdag 18. juni 2019, klokken 13:30
Oppdateringen kom uten at jeg trengte å gjøre noe selv. Var plutselig bare oppdatert når jeg sjekket.

Tok av og på strømmen til laderen. Da startet oppdateringen rett etterpå

elbilen1

Hei.

Hvordan ser jeg hvilken versjon jeg har på ladderen min?

AmocoCadiz

#397
Sitat fra: elbilen1 på lørdag 22. juni 2019, klokken 19:16
Hei.

Hvordan ser jeg hvilken versjon jeg har på ladderen min?
Log på  selve lader med wifi, står på laderens instillingswebside.

yrune

Etter å ha fått en "skrytemail" i dag koblet ladeboksen opp på Wifi. Ser at jeg har versjon 0.130
men ikke så mye spennende nytt.
Ser det er ett valg der om å begrense til 1fas
Mulighet til å tilby 6A lading når bilen er full
Mulighet til å legge inn RFID brikker, dette var noe jeg tenkte var lurt når jeg fikk den, men fortsatt ingen som har forsøkt å bruke den uten min samtykke.

andreasoe

Har akkurat fått easee installert via circlek - men bilen lader ikke. Det står kun ready to charge. Antar easee skal aktiveres på en eller annen måte?

elbilen1


nilsen_79

I bruksanvisningen står det at man alltid bør benytte eksternt jordfeilvern(type A) i fordelingsskapet. Jeg trodde man måtte bruke vanlig automatsikring når det var B-vern tilkoblet. Skyldes dette en spesiell type B-vern i Easeeladeren?

elbilen1

Du bruker automatsikring med innebygd jordfeilvern type A :+1:

grobbie

#403
Sitat fra: andreasoe på tirsdag 25. juni 2019, klokken 20:51
Har akkurat fått easee installert via circlek - men bilen lader ikke. Det står kun ready to charge. Antar easee skal aktiveres på en eller annen måte?

jeg bestille også igjennom de og sendte mail til kontakt@circlekeurope.com  med seriekoden, adresse, epost og telefon som var brukt i bestillingen som de måtte aktivere, da fungerte alt perfekt når jeg kom hjem fra jobb den dagen.

jeg ble skikkelig frustrert først og sa mange ufine ord inni meg og reiste også til nærmeste ladestasjon for å sjekke om det var noe feil med kabelen min - noe det heldigvis ikke var.

kberge72

Fikk versjon 0.134 i dag... Noen som har en release note, evt. noen tips om hva som er nytt i denne? Fant liksom ingenting i web gui'et...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA