Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Multi function charging cable

Startet av daktari, fredag 28. september 2018, klokken 08:38

« forrige - neste »

S.S

Mitt forslag er å nekte å ta imot dette ved overlevering. Det kommer jeg til å gjøre.
Si at dette er ikke i henhold til kontrakt, at det ikke holder mål, og at du heller er uten.
Så får de heller sende noe som er funksjonabelt når de får det inn.
Aner ikke om vi har rett til å gjøre det slik, men 10A er helt verdiløst, og jeg ofrer gjerne min for å gjøre poenget helt tydelig.
Jeg regner med å få bil ila de neste par ukene, får se hvordan det går.

geear


daktari

Har forespurt Jaguar sentralt, og fått "svar":


The last issue is the ""multi-function charging cable"" supplied with the car in Norway. On Jaguars website the last year, the Multi-function cable was supposed to come with an IEC adapter to use different sockets. In Norway, they supply only a 10A EVSE with a domestic socket, with no adapters. This is too little effect for this huge battery, and not as advertised. Please look in to this and replace EVSEs with some decent unit this car needs.

Thanks for you patience.
After checking with our engineers and product department, let us explain the below points:
...
Point 3.  We understand your concern and we are looking into it.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xref

Sitat fra: daktari på onsdag 14. november 2018, klokken 20:42
Har forespurt Jaguar sentralt, og fått "svar":


The last issue is the ""multi-function charging cable"" supplied with the car in Norway. On Jaguars website the last year, the Multi-function cable was supposed to come with an IEC adapter to use different sockets. In Norway, they supply only a 10A EVSE with a domestic socket, with no adapters. This is too little effect for this huge battery, and not as advertised. Please look in to this and replace EVSEs with some decent unit this car needs.

Thanks for you patience.
After checking with our engineers and product department, let us explain the below points:
...
Point 3.  We understand your concern and we are looking into it.

Det heter forresten ikke "effect" på engelsk. Du tenker vel på "power" ;)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

daktari

Sitat fra: xref på onsdag 14. november 2018, klokken 21:39
Sitat fra: daktari på onsdag 14. november 2018, klokken 20:42
Har forespurt Jaguar sentralt, og fått "svar":


The last issue is the ""multi-function charging cable"" supplied with the car in Norway. On Jaguars website the last year, the Multi-function cable was supposed to come with an IEC adapter to use different sockets. In Norway, they supply only a 10A EVSE with a domestic socket, with no adapters. This is too little effect for this huge battery, and not as advertised. Please look in to this and replace EVSEs with some decent unit this car needs.

Thanks for you patience.
After checking with our engineers and product department, let us explain the below points:
...
Point 3.  We understand your concern and we are looking into it.

Det heter forresten ikke "effect" på engelsk. Du tenker vel på "power" ;)
haha, du har nok rett. men de forstod meg heldigvis.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LittleHammer

Følgende står i FAQen. Jeg forventer at dette leveres med min bil.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

daktari

Sitat fra: LittleHammer på onsdag 14. november 2018, klokken 22:06
Følgende står i FAQen. Jeg forventer at dette leveres med min bil.
Den laderen vi har fått hittil har fastmontert schuko og gir max 10A. Ingen adapter. Det finnes jo adapter som gir en Schuko fra 16A IEC, men det var ikke det jeg trodde ble levert.

Utfra teksten over forventet jeg en Tesla-aktig sak, Juicebooster eller EV-Institute. Men det var visst overskuddslageret fra Leaf gen 1 de fikk billig...

Nøyaktig hva forventet du?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LittleHammer

Sitat fra: daktari på onsdag 14. november 2018, klokken 22:37
Den laderen vi har fått hittil har fastmontert schuko og gir max 10A. Ingen adapter. Det finnes jo adapter som gir en Schuko fra 16A IEC, men det var ikke det jeg trodde ble levert.

Utfra teksten over forventet jeg en Tesla-aktig sak, Juicebooster eller EV-Institute. Men det var visst overskuddslageret fra Leaf gen 1 de fikk billig...

Nøyaktig hva forventet du?

Har ikke fått bilen enda, men jeg forventer at schuko kan kobles av og industriadapteret kan kobles på. Som på en juicebooster ja. Ellers ser jeg ikke poenget med å kalle den multi function, ei heller å skrive at den leveres med adapter.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Rav4_EV

Leveres ikke Jaguaren med en vanlig type 2 kabel?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

daktari

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 15. november 2018, klokken 17:48
Leveres ikke Jaguaren med en vanlig type 2 kabel?
Jo. Men den passer ikke i en industrikontakt...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stein123

Har montert 32 A kurs, med enfase industrikontakt og kjøpt lader som passer i dette , gir meg da drøye 7kw som vil være mer enn nok for hjemmelading, 10 timer gir jo over 70 Kwt.

Elbildilla

Til dere som har fått utlevert bil med Leaf gen1 ladekladd og forventet en multifunksjons-ladekabel:
Hvis dere har klaget ved eller etter overlevering, hva fikk dere av respons hos leverandør? Og hvilken leverandør hadde dere i så fall?

Ser at min kontrakt hos Insignia er ikke detaljert nok til at multifunksjons-lader er spesifisert. Men det var tydelig opplyst i det tilgjengelige informasjonsmateriellet at man skulle medfølge en slik som også hadde mulighet for tilkobling til industrikontrakt.

Jeg mottar bil forhåpentligvis ila. noen uker og forventer å få med en lader som også kan kobles til 16A industristikk. Skjønner at ikke alle trenger dette, men blir ganske skuffa dersom Jaguar prøver å «kjiper ut» på dette på en såpass dyr bil. Med e-tron ser det ut til å følge med en skikkelig multifunksjons-lader.

Har montert en 32A type2-lader hjemme, men ønsker et 16A lademulighet på hytta.

hemi

e-tron kommer default med IEC multifunksjon  flyddbar "kladd" som man omtaler her

den gir schuko 8 eller 10A, 32A 1 fas eller 16A 3 fas 400V

daktari

Sitat fra: Elbildilla på fredag 16. november 2018, klokken 10:26
Til dere som har fått utlevert bil med Leaf gen1 ladekladd og forventet en multifunksjons-ladekabel:
Hvis dere har klaget ved eller etter overlevering, hva fikk dere av respons hos leverandør? Og hvilken leverandør hadde dere i så fall?

Ser at min kontrakt hos Insignia er ikke detaljert nok til at multifunksjons-lader er spesifisert. Men det var tydelig opplyst i det tilgjengelige informasjonsmateriellet at man skulle medfølge en slik som også hadde mulighet for tilkobling til industrikontrakt.

Jeg mottar bil forhåpentligvis ila. noen uker og forventer å få med en lader som også kan kobles til 16A industristikk. Skjønner at ikke alle trenger dette, men blir ganske skuffa dersom Jaguar prøver å «kjiper ut» på dette på en såpass dyr bil. Med e-tron ser det ut til å følge med en skikkelig multifunksjons-lader.

Har montert en 32A type2-lader hjemme, men ønsker et 16A lademulighet på hytta.
Ikke fått skikkelig svar.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA