Skinnkvalitet Kia Niro

Startet av Stingsilda, man 24. sep 2018, kl. 09:22

« forrige - neste »

navyelsen

Sannsynligvis etter Europalansering om en uke
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

pofeet

Sitat fra: arthur på tir 25. sep 2018, kl. 15:15
Noe forteller meg at nicket Limodriver ikke har tenkt å kjøpe hverken Kona eller Niro for alle innlegg fra det holdet er ensidig fokusert negativt. Greit nok det, men hvorfor da din interesse for disse bilene?

Useriøs kommentar, arthur...

Limodriver har like mye rett til å ha en mening som deg.
Jeg deler faktisk bekymringene med perforert skinn når det gjelder rengjøring. Har hatt Volvo med skinnseter (ikke perforerte) og det jeg likte best var hvor lett det var å rengjøre og vedlikeholde disse setene.  Fordelen med perforering er jo bedre kjøling/oppvarming/ventilasjon, men er seriøst usikker på renhold.

Målet med et forum er balanserte diskusjoner, ikke bare ha et hallelujakor for den nye bilmodellen.

xmir

Bør vel være innen en to ukers tid. Jeg forsøkte å få samme info fra min selger, men han er på 2-dagers KIA-kurs (som han ikke kunne si hva handlet om :P ). Så da kan man jo spekulere i at det kommer noe snart.

geear

Sitat fra: navyelsen på tir 25. sep 2018, kl. 07:49
Men er ikke sikker på at jeg liker løsningen med ventilasjonshullene i setet.
Jeg lånte en PHEV-Niro en helg, og i denne hadde noen (sannsynligvis med unger) klart å søle i baksetet.
Vet ikke hva det var sølt, men det hadde lagt seg i alle de små hullene. Så ikke særlig pent ut...
Dessverre er det et eller annet fehode som har funnet ut at man skal kompensere for at skinn er kaldt, varmt og klamt med ventilasjon i setene, og da tatt bort alle fordelene som skinnet har - altså at det ser bra ut og er lett å holde rent, og sitter igjen med KUN ulemper kontra et godt tekstilsete. Og i tillegg påtvinger oss tusen første til å ta dette ubrukelige skinnsetet...

geear

Sitat fra: arthur på tir 25. sep 2018, kl. 15:15
Noe forteller meg at nicket Limodriver ikke har tenkt å kjøpe hverken Kona eller Niro for alle innlegg fra det holdet er ensidig fokusert negativt. Greit nok det, men hvorfor da din interesse for disse bilene?
HAHA.. lo nesten høyt av dette. Dette har vel omtrent hundre mann spurt deg om i tråden om Tesla-aksjer, uten å få et svar?

Aqua

Forstår ikke redselen for søl på de ventilerte skinnsetene. Den informasjonen vi har, sier ventilerte seter kun foran. Små barn som søler is og sjokolade sitter vel bak? I egne stoler?

Gordon Retriever

Problemet henger sammen med at setene er perforerte, noe som også gjelder bakseter, selv om disse ikke er ventilerte.

Limodriver

Jeg mistenker at et sete med mange tette ventilasjonshull nok vil kreve litt nålarbeid for at det skal bli strøkent. Men, med så mye annet er det enklere å ikke grise til setene enn å få bort alt sølet.

Huskestue

Har Ionic med perforerte seter. Støvsuger med standard børstemunnsykke løser alle teoretiske problem (det er ikke ett stort prrolem i praksis) med skitt som setter seg i hullene i setene. Setene er holbare, ventilasjonen i setene er en av de beste feaurene med hele bilen, har hatt biler med skinn i 20 år og skal ikke ha bil med seter uten ventilasjon igjen...

Om det derimot er skinn fra noe levende dyr i setene i Ionic er jeg usikker på men de funker, og funker veldig bra sommer som vinter!

Roy Aasen

Mmmmm...tidligere levende, nå avdøde dyr, mente du

Huskestue

Fine!

Det er helt klart dødt ja men men som de sier spørsmålet er om det noen gang har levd  :D ;D ;) :)

AppleKnocker

Sitat fra: Aqua på ons 26. sep 2018, kl. 15:01
Små barn som søler is og sjokolade sitter vel bak? I egne stoler?
De fleste små barn er svært nøye med å ikke søle utenfor egne stoler ja... :angel:
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA