Rimelig og bra ladestasjon

Startet av Rooki3, onsdag 19. september 2018, klokken 16:15

« forrige - neste »

KjellG

Du kan også se etter blått IT eller rødt TN-skilt. Nyere sikringsskap er merket. Måleren kan også gi et hint.

Er du kjent med spenningsmålinger kan du måle spenningen i en vanlig kontakt: ca 132V mellom hver av hullene og jordingsklemma = IT. Dersom du måler nær 0V og 230V fra faseledere til jord har du enten IT med kraftig jordfeil eller TN.

Vetle

Låner denne tråden litt.

Jeg er også ute etter en rimelig og bra ladestasjon, for i3. Jeg har TN system, så tenker å legge ut minst 3x16A til ladestasjonen. Hvilken ladestasjon gir mest for pengene? Det kan nevnes at jeg har mulighet til å kjøpe materiell fra el-grossister direkte, og har fagbrev som elektriker.

elektrolux

#32
Sitat fra: Vetle på søndag 07. oktober 2018, klokken 09:47

Jeg er også ute etter en rimelig og bra ladestasjon, for i3. Jeg har TN system, så tenker å legge ut minst 3x16A til ladestasjonen.

Det blir neppe særlig rimeligere enn denne til kun 6490.- med 5m kabel og innebygget jordfeilvern type 6mA DC + 30 mA AC:

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/11-kw-ladestasjon-med-5m-rett-kabel-t2-og-6ma?tm=ladestasjoner/med-kabel-og-type-2-pistol
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

fredag

Sitat fra: Vetle på søndag 07. oktober 2018, klokken 09:47
Låner denne tråden litt.

Jeg er også ute etter en rimelig og bra ladestasjon, for i3. Jeg har TN system, så tenker å legge ut minst 3x16A til ladestasjonen. Hvilken ladestasjon gir mest for pengene? Det kan nevnes at jeg har mulighet til å kjøpe materiell fra el-grossister direkte, og har fagbrev som elektriker.

Alternativt:

https://evonestop.co.uk/collections/22kw-superfast-charging-points/products/wallpod-ev-3-phase-type-2-socket-3pole-isolator

+

http://ladespesialisten.no/index.php/installasjonsmateriell

eller:

http://ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Rooki3

Finnes det ikke en vanlig stikkkontakt med Dc-vern i samme enhet? Det hadde jo vært praktisk når man allerede har ladekabel med kladd.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rooki3

Sitat fra: elektrolux på mandag 08. oktober 2018, klokken 17:25
Tja. Ikke vanlig stikkontakt, men i alle fall det som trenges før et slikt stikk:

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-2-koblingsboks-med-10a-sikring-og-b-vern?tm=annet-utstyr

Ja det var jo grei pris. Kan den brukes etter en 16 Ah sikring med vanlig jordfeilbryter, eller må jeg bytte til sikring uten jordfeilbryter?
Har dere noen partnere (installatører)i Oslo/Bærum?

elektrolux

Strengt tatt skal alle forandliggende jordfeïlvern før et B vern også være av B typen, eller ikke eksisterende.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ironduke

Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.


Rooki3

Ville dere vært betenkt med å bestille ladeboks med fast kabel? Vil kabel type 2 vare??



Nordlands

Jeg vil uansett ikke kalle Salto en rimelig ladestasjon som denne tråden handler om. Jeg ser Salto gir bare ett års garanti på ladekabel, men om det er kjøpt til hjemmebruk mener jeg man kan forvente at det varer mye lengre og således kan reklamere om det blir noe problem innen 5 år.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Lars C. Krogenæs

Reklamasjonstiden på ting som er ment å vare mer enn 2 år, er 5 år for forbruker.

Så kan det jo hende at slitasje på en kabel er nettopp slitasje, og ikke fabrikasjonsfeil. Akkurat som slilasje på bremser (eller fravær av slitasje og dermed rust) ikke dekkes av garanti/reklamasjon på biler. 

Da utgår alt som heter garanti og reklamasjon.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA