Har ingen erfaring med Allianz, annet enn at det må være et stort firma, siden det i mange år sponset et Formel 1 team.
Men jeg har litt erfaring fra et annet firma som selger bilforsikring utover garantitiden og sånn sett driver med det samme.
Firmaet heter Carprotect
Jeg kjøpte en nesten ny bruktimportert VW Golf til min kone. Bilen hadde kun 2 års garanti fra fabrikk, så jeg kjøpte en forsikring fra Carprotect, som skulle dekke ytterligere 3 år for å dekke feil og mangler.
Når dobbelt-clutchen røk etter 4 år, kostet affæren ca. 20 000 kr, der merkeforhandler og Carprotect kranglet om hvem som skulle betale. Det endte med at de delte på utgiftene. Poenget er at jeg slapp å betale, så prisen på 5000 kr. for forsikringen var verdt pengene.
Hvis Allianz skal ha 27000 kr. for 5 år, og du likevel kan risikere å bli sittende med svarte-Per, fordi de har funnet et smutthull for å unngå dekning, så synes jeg ikke det er verdt pengene.
Det begynner å bli flere andre verksteder som også kan fikse Teslaer til en billigere pris enn Tesla selv. Det kan være et godt alternativ.