Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny bil og kampanjelån

Startet av Futurecar, søndag 09. september 2018, klokken 20:22

« forrige - neste »

Futurecar

Vi har bestilt ny tesla modell x på rentekampanje til 0.99 % nominell.
Bilen skal bli levert i slutten av september men vi har ikke fått endelig dato.
Nå varsler sentralbanken renteøkning og jeg lurer på hvordan det fungerer?
Dersom bilen blir klar for levering etter rentehevingsmøtet (og renten til sentralbanken stiger med 0.25%) så kan vel ikke dnb sette opp renta før vi har signert lånepapirene, ei heller kreve renteøkning før eventuelt neste gang sentralbanken hever rentene?

Apache

Jeg bestilte en Inventory bil slutten av august og han sa levering Oktober. Fikk velge mellom 0,45 med 0.95% rente. Men fikk opplyst at renta vil følge markedet dvs. Øker renta fra sentralbanken 0,25% så øker også rente på Tesla lånet det samme.
Det er ikke så rart egentlig da det er DNB de samarbeider med og de er rente kåte.

Futurecar

Ja vi fikk sammr informasjon. Men tenker at så lenge ikke lånet er signert/avtalen er startet. Som var på ett lån til 0.99 så kan de ikke be oss signere ett lån til 1.24% når vi henter bilen? Vi har fått tilbudt ett lån til 0.99 og jeg mener at det gjelder fra datoen papirene blir signert/bilen hentet.

Stig-Arne

Sitat fra: Futurecar på søndag 09. september 2018, klokken 20:42
Ja vi fikk sammr informasjon. Men tenker at så lenge ikke lånet er signert/avtalen er startet. Som var på ett lån til 0.99 så kan de ikke be oss signere ett lån til 1.24% når vi henter bilen? Vi har fått tilbudt ett lån til 0.99 og jeg mener at det gjelder fra datoen papirene blir signert/bilen hentet.
Du starter på den renten du fikk lår avtalen om bilkjøp ble inngått.
Så om renten øker med 1 %, så vil du fortsatt ha 0,99 når du signerer låneavtalen,

Spurkis

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 10. september 2018, klokken 09:29
Sitat fra: Futurecar på søndag 09. september 2018, klokken 20:42
Ja vi fikk sammr informasjon. Men tenker at så lenge ikke lånet er signert/avtalen er startet. Som var på ett lån til 0.99 så kan de ikke be oss signere ett lån til 1.24% når vi henter bilen? Vi har fått tilbudt ett lån til 0.99 og jeg mener at det gjelder fra datoen papirene blir signert/bilen hentet.
Du starter på den renten du fikk lår avtalen om bilkjøp ble inngått.
Så om renten øker med 1 %, så vil du fortsatt ha 0,99 når du signerer låneavtalen,

Vil det si at vi bør stagnere utlevering av bilen til etter renten har gått opp om det er nærliggende ;-)?

Apache

Trur du DNB er så snille? Det gjør ikke jeg.

Stig-Arne

Sitat fra: Àpache på mandag 10. september 2018, klokken 18:33
Trur du DNB er så snille? Det gjør ikke jeg.
I utgangspunktet så er det jo ikke DNB som er snill. Er jo Tesla som sponser mellomvært for renten. Og kontrakten med banken er jo ikke gyldig før man har skrevet under.

Futurecar

Hvor lang tid tar det normalt fra renteøkning hos norges bank til dnb og de andre justerer renten? Er det snakk om dager eller uker? Jeg har fått tilbudt lån til 0.99 og ønsker å vente til etter eventuell justering før vi signerer

georglu

Sitat fra: Futurecar på tirsdag 11. september 2018, klokken 17:11
Hvor lang tid tar det normalt fra renteøkning hos norges bank til dnb og de andre justerer renten? Er det snakk om dager eller uker? Jeg har fått tilbudt lån til 0.99 og ønsker å vente til etter eventuell justering før vi signerer

Et slikt tilbud har vel gjerne en utløpsdato? Ny rente pleier som regel å gjelde fra dags dato for nye lån og noen uker (6?) for eksisterende lån. Det gjelder i alle fall for boliglån, men tror ikke praksisen er så ulik for billån?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Kvikken

Gjelder denne kampanjerenta ennå? Ser bare 3,3% på "design din bil".

Futurecar

Sitat fra: Kvikken på fredag 14. september 2018, klokken 21:15
Gjelder denne kampanjerenta ennå? Ser bare 3,3% på "design din bil".
Litt usikker om det var til idag eller imorgen. Men du må ringe tesla eller besøke forhandler for å få tilbudet:)

Kvikken

Ah men da kan jeg dra til Tesla på Skøyen i morgen med henvisningskode og muligens få med kampanjerenten.

arthur

Tesla subsidierer renten heller enn å gi en rabatt på bilen ved kjøp da penger i dag er langt viktigere enn penger i morgen! Ikke så rart egentlig når det er et selskap som "blør penger".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

#13
Sitat fra: Kvikken på fredag 14. september 2018, klokken 23:48
Ah men da kan jeg dra til Tesla på Skøyen i morgen med henvisningskode og muligens få med kampanjerenten.
Skader ikke å prøve. Sjekk om du kan få god rente på inventory om de har noe interessant inne.

OBS: innkjøring til Tesla er sperret pga maraton. Mulig innkjøringen fra siden er åpen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA