Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

44.0 er ute

Startet av OhmPaPa, onsdag 14. november 2018, klokken 20:06

« forrige - neste »

OhmPaPa

Ser på TeslaFi at 2018.44 641a0dc er levert til norske biler.

Noen som har noe å fortelle?

Softwaren er for både S og X.

xerxes

Spennende. Har ikke fått noe. har 42.3. håper den aktiverer  advanced summon med kamerastøtte eller navigate on autopilot. merket at bilen gjør store forbedringer fra dag til dag nå.

hyggelig også at autowipers fungerer mye bedre enn før , tipper det hjalp på å få 8 kameraer å beregne (!) ut fra.

What-a-watt

Ser ut som den eneste endringen er at du nå må bruke din Tesla brukernavn og passord for å slå på Mobile Access. For eksempel etter verkstedbesøk.

xerxes

Sitat fra: Whatwatt på torsdag 15. november 2018, klokken 07:09
Ser ut som den eneste endringen er at du nå må bruke din Tesla brukernavn og passord for å slå på Mobile Access. For eksempel etter verkstedbesøk.

Du mener vel for å slå av ? jmf f eks ved tyveri. litt vanskelig å pakke bilen inn i sølvfolie:)

What-a-watt

#4
Slå av, ja... :-[


What-a-watt


TeslaKriss

Jeg fikk også 44.0 idag. Men var innom Tesla og sa at jeg hadde noen problemer med spotify. Da sa han som jobbet der "overfører nyeste version til dere nå". Så kom jeg hjem og det poppet opp at jeg kunne instalere.

Somni

Fikk også 44 etter en tur til Tesla i går.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

o.b.lix

Sitat fra: xerxes på torsdag 15. november 2018, klokken 07:42
jmf f eks ved tyveri. litt vanskelig å pakke bilen inn i sølvfolie:)

På europeiske modeller er det vel lettest å nappe ut helle simkortet (ligger åpent rett over carinaskuffen)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

xerxes

Sitat fra: o.b.lix på fredag 16. november 2018, klokken 10:17
Sitat fra: xerxes på torsdag 15. november 2018, klokken 07:42
jmf f eks ved tyveri. litt vanskelig å pakke bilen inn i sølvfolie:)

På europeiske modeller er det vel lettest å nappe ut helle simkortet (ligger åpent rett over carinaskuffen)

Takker for tips! Har vært litt usikker på hvordan jeg skulle frakte den uoppdaget.

Ellemelle

#10
Sitat fra: o.b.lix på fredag 16. november 2018, klokken 10:17
Sitat fra: xerxes på torsdag 15. november 2018, klokken 07:42
jmf f eks ved tyveri. litt vanskelig å pakke bilen inn i sølvfolie:)

På europeiske modeller er det vel lettest å nappe ut helle simkortet (ligger åpent rett over carinaskuffen)
Det er sikkert derfor Tesla ikke har innført denne passordbeskyttelsen av Mobile access for lenge siden: De som ønsker å unngå mobil sporing løser dette lett uansett. Det går nesten raskere å fjerne sim-kortet enn å starte opp bilen for så å disable mobile access.

Edit: Så en løsning fra Teslas side hadde kanskje vært å gjøre det ressurs- og tidkrevende å fjerne sim-kortet, f.eks at bilen må opp på bukk eller at DU må ut. Det er vel ikke så ofte at man har behov for bytte av sim?

Sulle

Eller at den ikke kjører uten sim...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

cra

Sitat fra: Sulle på lørdag 17. november 2018, klokken 14:54
Eller at den ikke kjører uten sim...

Ellers takk. Jeg ønsker i alle fall ikke å stå strandet et sted den dagen et skarve SIM-kort takker for seg. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sulle

Den kunne f.eks krevd passord for å kjøre uten sim også.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Ellemelle

Å kreve passord hvis sim mangler, er en veldig smart løsning som lar seg fikse uten hardwareendringer.
Dessverre floodes Tesla/Musk av så mye støy nå at det er umulig å formidle slike gode idèer lengre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA