Teslabjørn er i Sør-korea for å teste Niro EV

Startet av geear, tirsdag 04. september 2018, klokken 17:17

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: bjornskj på torsdag 13. september 2018, klokken 21:37
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 13. september 2018, klokken 20:41
Er det verken HUD eller skilt gjenkjenning?
Det er ikke HUD og det ser heller ikke ut som om det er skiltgjenkjenning, selv om det siste ikke er 100% bekreftet.

Hvis det heller ikke blir app styring av bilen så blir det bare å ta den ut og legge den ut på Finn.no...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

hELgenen

Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 13. september 2018, klokken 23:47
Sitat fra: bjornskj på torsdag 13. september 2018, klokken 21:37
Det er ikke HUD og det ser heller ikke ut som om det er skiltgjenkjenning, selv om det siste ikke er 100% bekreftet.

Hvis det heller ikke blir app styring av bilen så blir det bare å ta den ut og legge den ut på Finn.no...

Niks - det er ikke skilgjenkjenning - Bjørn leter jo etter den funksjonen i denne videoen :

https://www.youtube.com/watch?v=YlwI9uezDNc

Tviler på at det kommer app siden den ikke er finnes for Kia Soul (ikke i Norge i alle fall)
Men det er jo lov å håpe.

Så oppsummert :

• Ikke HUD
  • Ikke skilgjenkjenning
  • Usikkert vedr. hengerfeste
  • Usikkert vedr. app

Kårepåsporet

Har prøvekjørt Kona, forstår ikke greia med HUD, jeg likte det ikke.
Har kjørt elbil i fire år, uten APP. Betyr null og nix for meg.
Manglende skiltgjenkjenning er et stort minus med fartsgrense endres hyppigere enn regnbygene på Vestlandet for tiden. Fartsgrense på GPS kan en glemme, steder hvor fartsgrense ble endte årevis tilbake er ikke oppdatert.

hovik

Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 14. september 2018, klokken 08:56

Kona har billig-hud. Liten plastskjerm som er mer til bry enn nytte. Prøv heller BMW/Volvo/Mercedes. De har mye bedre hud løsninger.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Kårepåsporet

Sitat fra: hovik på fredag 14. september 2018, klokken 09:20
Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 14. september 2018, klokken 08:56

Kona har billig-hud. Liten plastskjerm som er mer til bry enn nytte. Prøv heller BMW/Volvo/Mercedes. De har mye bedre hud løsninger.

BMW,Volvo og MB er uinteressante, med mindre de kommer med folkebiler.
Blir ikke aktuelt med bil til 700k+, i så fall måtte det vært Tesla X som kan trekke stor henger og har nærmest ubegrenset plass. Men jeg har ikke behov for den type bil.
Jeg antar at hvis Kia hadde kommet med HUD så hadde det vært tilsvarende Kona sin. Blir litt sånn wannabe premium.
Fanboysa kan si hva de vil, men Ioniq, Kona og Niro er helt ordinære biler.....bra ja, men ordinære.
(Har selv Ioniq)

bjornskj

Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 14. september 2018, klokken 09:32
Fanboysa kan si hva de vil, men Ioniq, Kona og Niro er helt ordinære biler.....bra ja, men ordinære.
(Har selv Ioniq)
Er ofte slik det er, folk vil ha gull men ønsker kun å betale for gråstein. Mye av det dill-dallet (for meg personlig selvfølgelig) er ting som sikkert er kjekt å ha men om det betyr at jeg må betale mye mer for å få bilen klarer jeg meg uten. Nå er jeg jo så gammel at jeg husker engang der en måtte faktisk følge med på veien når en kjører - måtte til og med følge med på skiltene selv! Steinalder, ja jeg vet....

Joltus

Hud er fullstendig irrelevant. En ting man ikke trenger.

Hengerfeste er gøy. Men eg må uansett ha en større bil enn Niro.....

Skiltgjenkjenning er Nice. Men har nå klart meg uten det til leaf kom i hus.

App..... Bruker den, men ikke så ofte. Så lenge man kan programmere forvaring så er det det viktigste. Men app ville vært en stor pluss.

mikaelf

Noen som har kjennskap til informasjon/indikasjon om støtte for Android Auto i Niro EV?
Jeg er klar over at AA formelt ikke støttes av Google i Norge :)
TMY - LR AWD (2022 HW3)

geear

Har hatt bil med skikkelig HUD i frontruta (X5) og har biler med app. App setter jeg mye høyere enn HUD. Har innfunnet meg med at Niro ikke vil ha det, men kommer til å savne det.

Programmert forvarming har begrenset verdi om en ikke kjører til faste tider alltid. Man vet som regel 10-15 min før man skal noe sted, og med app er det da bare å dra opp den og trykke på klimaen, så er det gjort. Setter også VELDIG stor pris på å ha kontroll på lading, kanskje spesielt hurtiglading, via app. Vi liker å gå og gjøre noe annet når vi lader, og app gir fleksibilitet og kontroll.

Joltus

Enig i det gr.

For min del er dette ikke viktig, men selvsagt for andre kan det være avgjørende. Eg reiser ikke på jobb i bil og kona kommer aldri til å sette sin tommel i en app for å for varme den.

Og da blir det dumt for vår del å velge bort en bil basert på app eller ei.

Som med alle andre ting vedr bilen er det stort sett subjektive ting som betyr noe.

hELgenen

Hud kommer jeg ikke til å savne. App og skiltgjenkjenning derimot. Vi får krysse fingrene for app i det minste..Veldig kjekt når en f.eks lader som påpekt her

daktari

Hadde enkel HUD i en Peugeot der rattet skjulte speedometeret når det var justert slik jeg likte. Fungerte knallbra. Ikke savnet det på Teslaen.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Trond.m

Sitat fra: hELgenen på fredag 14. september 2018, klokken 11:29
Hud kommer jeg ikke til å savne. App og skiltgjenkjenning derimot.
Får ikke Niro skiltgjennkjenning ? Så vidt jeg vet har Kona det, men Niro er kanskje ment å være en mindre påkostet bil ?

Trond.m

Ser av tidligere innlegg at det nesten er bekreftet at Niro mangler skiltgjenkjenning. Får den heller ikke hengerfeste, så tror jeg at jeg vil se meg om etter et annet alternativ. Problemet er bare at det ikke finnes pt.

AppleKnocker

Sitat fra: TM på fredag 14. september 2018, klokken 14:04
Sitat fra: hELgenen på fredag 14. september 2018, klokken 11:29
Hud kommer jeg ikke til å savne. App og skiltgjenkjenning derimot.
Får ikke Niro skiltgjennkjenning ? Så vidt jeg vet har Kona det, men Niro er kanskje ment å være en mindre påkostet bil ?
Har Kona skiltgjenkjenning? Eller samme system som Ioniq hvor den bruker GPS til å vise fartsgrensene?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA