Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Få fast rabatt 30% hos Fortum og Grønn Kontakt

Startet av goggo, mandag 03. september 2018, klokken 12:12

« forrige - neste »

goggo


Og i tillegg kommer volumrabatten hos GK :)

Hos GK kan man få 15% laderabatt ved å bestille strøm hjemme fra LOS.
Hvis man er NAF medlem får man i tillegg 150 kr i året ekstra rabatt hos LOS på hjemme strømmen.

For Fortum får man 15% rabatt på lading ved å kjøpe strømmen hjemme fra Fortum.

I tillegg til rabattene over så får man 15% rabatt hos begge operatørene hvis man knytter NAF XTRA kredittkort til kontoene hos Fortum og GK.
https://www.naf.no/tjenester/naf-xtra/laderabatt/

Dette er jo rene himmelriket for gjerrigknarker som meg :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

elektrolux

"There is no free lunch" så sjekk totalprisen mot andre løsninger. Her må du tydeligvis være NAF medlem, så bare der koster rabatten den del.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Erlingni

Det er jo ikke nok å bare være strømkunde. Strømavtalen som forutsettes for å få rabatten, er også en god del dyrere enn sammenlignbare avtaler. I hvert fall hos Fortum ("ladebonus").

For min del, som hurtiglader relativt lite, blir dette i hvert fall et tapsprosjekt.

goggo

Sitat fra: elektrolux på mandag 03. september 2018, klokken 12:28
"There is no free lunch" så sjekk totalprisen mot andre løsninger. Her må du tydeligvis være NAF medlem, så bare der koster rabatten den del.
@elektrolux, NAF medlemskapet har jeg av andre årsaker, så den 15% ekstra rabatten blir "free lunch" for meg...

@Erlingni, jeg bruker GK til å lade der jeg kan, og strømmen har jeg fra LOS. Jeg kan ikke se at det er noen andre tilbud fra LOS som blir rimeligere enn den NAF avtalen jeg er på der nå.  Betaler Spot + kr 19 per måned + 3,75 øre/kWh, og så får man i tillegg en bonus på 150 kr/år (usikker på om det er GK eller LOS som utbetaler denne bonusen).

mvh Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Electrix

Billigste strømavtale hos LOS er i utgangspunktet Digitalspot, da betaler du Spot + kr 0 pr måned + 2,75 øre/kWh

Hos så og si alle strømleverandører må du etter å ha valgt "se strømavtaler" finne en egen liten boks nederst på siden der det står "vis alle strømavtaler" før du finner de billigste avtalene.  Det er disse som de bruker i prissammenligninger, men forsøker å gjemme de vekk og heller selge de litt dyrere avtalene, litt på samme måte som bilforhandlerne forsøker å overtale folk til å kjøpe eksosbil i stedet for elbil...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Amatøren

Hvis man allerede er medlem av Huseiernes landsforbund:

SitatStrøm til medlemspris
Vår innkjøpspris hele året med mulighet til å velge fastpris i en kort relevant periode når vi tror innkjøpsprisene vil gå opp:

* Strøm til innkjøpspris. Du betaler det samme for strømmen som NorgesEnergi gjør når vi kjøper strømmen til deg

* Kun 19 kr/mnd. + 5,69 øre/kWh (inkl. mva. og elsertifikat)

Man får fortsatt Grønn Kontakt sin stigende rabatt som vanlig kunde.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Toalmar

For min del vil ikke dette lønne seg.
Har strømavtale med Fortum hvor jeg betaler spotpris + 0,- pr måned + kr 0,9 øre/kWh påslag.
Leder så lite på hurtiglader at det vil ikke svare seg, uansett så prøver jeg å bruk GK på hurtiglader da de gir rabatt påfølgende måned.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

arthur

Sitat fra: Erlingni på mandag 03. september 2018, klokken 12:45
Det er jo ikke nok å bare være strømkunde. Strømavtalen som forutsettes for å få rabatten, er også en god del dyrere enn sammenlignbare avtaler. I hvert fall hos Fortum ("ladebonus").

For min del, som hurtiglader relativt lite, blir dette i hvert fall et tapsprosjekt.

Er det snakk om spotpris, fast pris eller variabel kraft du viser til som en god del dyrere enn sammenlignbare avtaler og i såfall sammenlignet med hvem/hva?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Erlingni

#8
Sitat fra: arthur på mandag 03. september 2018, klokken 17:10
Er det snakk om spotpris, fast pris eller variabel kraft du viser til som en god del dyrere enn sammenlignbare avtaler og i såfall sammenlignet med hvem/hva?
Ladebonus er spotpris. Så da er det selvfølgelig også spotpris jeg sammenligner med.

Ladebonus:
Fastbeløp 19 kr/mnd
Påslag 4,75 øre/kWh

Min eksisterende avtale hos Fortum (eStrøm):
Fastbeløp 0 kr/mnd
Påslag 1,9 øre/kWh

Begge har etterskuddsvis betaling.
Går ut i fra at min avtale ikke akkurat er den eneste som er billigere... Ved mitt forbruk på 20 000 kWh pr. år er Ladebonus 798,- kr dyrere pr. år. Så mye rabatt utgjør ikke 15% på hurtiglading for meg i hvert fall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA