Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.32.4

Startet av dragmore, fredag 31. august 2018, klokken 14:57

« forrige - neste »

dragmore

Fikk denne idag, og opplever ingen av feilene (foreløpig) som folk rapporterer i 32.2... Any comments?

Observert som er nytt for meg ihvertfall: (kom fra 28.5) og kan være jeg er blind (har vært der lenge)

*Pin Kode på å starte bilen
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

MrBacardi

Stemmer, det er med denne versjonen Enter pin to drive funksjonen dukket opp, ikke 2018.34.

Fikk denne selv nå.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Kubiskisk

Den største forbedringen med denne versjonen er at autopilot nå er mye mykere når avstanden til bilen foran brått blir kortere enn autopiloten liker. Ganske behagelig oppførsel i slike situasjoner nå.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

Megleren

Jeg opplever at regnsensoren gikk fra å være helt grei til ubrukelig.
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Kubiskisk

Ja pokker, det er jeg enig i. Den fungerte nesten greit tidligere den regnsensoren.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

geear

Sitat fra: Megleren på tirsdag 11. september 2018, klokken 18:22
Jeg opplever at regnsensoren gikk fra å være helt grei til ubrukelig.
Samme her!

What-a-watt

Det må da være mulig for Tesla å ta i bruk et skikkelig system for å kvalitetssjekke endringsloggen? Etter det jeg leser, så erstattes ofte nye oppdateringer av påfølgende feil.

THE

Både på 32.4 og 34 er regnsensor totalt ubrukelig.

Fungerte fint rundt versjon 2018.24 eller noe slikt på min bil (X med AP2.0), men etter det har det gått feil vei med regnsensoren.

Nå er det så ille at jeg har slått av automatikken og kjører med vanlig intervall. Tidligere har det fungert slik at jeg har brukt noen enkelte sveip i tillegg når jeg synes bilen ventet for lenge, men nå må ruta ha vært helt dekket av regn lenge før viskerautomatikken reagerer.

Lurer på om det er forskjell på funksjonalitet på X og S? Hadde en S lånebil og kjører X til vanlig. Har lagt merke til at på S er regnet mer jevnt fordelt over ruta, men på X er det en tendens til at det legger seg mer vann/dråper i synsfeltet enn i området ved kamera. Muligens pga. kamera sitter for høyt til å bli utsatt for sprut fra vegbane, samt at ruta flater ut der kamera sitter. Hvis de kjører samme parametere/kriterier for å sveipe ruta i S og X, så vil jeg tro at sensor på S er en god del mer sensitiv enn på X, og at den visker tidligere. Lånebilen jeg hadde var en AP1 bil, og der er det vanlig regnsensor og ikke kamera som brukes, så kunne ikke sammenligne funksjonalitet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

What-a-watt

Blir vel å kjøpe noen liter Rain X  :(

Vhagar

RainX og lignende er ikke å anbefale, viskerene "slår" som galne når det middelet er på. Heldigvis avtok effekten relativt raskt og siden har jeg ikke brydd meg med å prøve engang. Det er i hvertfall min erfaring på model X.

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

cra

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 11. september 2018, klokken 23:40
Det må da være mulig for Tesla å ta i bruk et skikkelig system for å kvalitetssjekke endringsloggen? Etter det jeg leser, så erstattes ofte nye oppdateringer av påfølgende feil.

Det kan nesten virke som om det er (minst) to ulike team som utvikler på hvert sitt sett med filer, og vi får ny versjon fra ulikt team annenhver gang. Tidligere var det samme nøa med varmeapparatet. Det ble ikke varmt, så kom det ny SW-versjon som fikset dette. Da klaget sikkert de i california, og i neste oppdatering var de i varme strøk happy mens vi her nord frøs igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vhagar

Ah, så det var ikke bare hos meg at 20 grader betydde full nedkjøling. Software avdelingen til Tesla gjør mye bra, men mye dårlig også. Derav min skepsis til at versjon 9 skal være så himla overlegen. Håper jeg blir positivt overrasket.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Tulle

#12
Fikk "ny" P100DL som lånebil i går.
Testet 2018.34.1 software. Når jeg startet bilen kom det melding om kalibrering av AP uten at jeg gjorde noe som helst. Bilen hadde gått 14.000 så - er dette nytt i denne versjonen?
Kalibrering var over etter en drøy halvtime og jeg måtte selvsagt teste AP. Ble gledelig overrasket. Stødig og fin i kjørefeltet som forventet, men... ligger nå slik jeg ville ha kjørt. Litt nærmere høyresiden enn gulstripa. La seg litt nærmere gulstripa i venstresvinger, men det er egentlig ok. Veldig positivt! Bilen har selvsagt FSD aktivert, vet ikke om det betyr noe.
Forøvrig må jeg ta tilbake alt jeg har sagt om aks. på P modeller. Flat pedal på P100D i ludicrous  etter at batteriet var varmet opp til max power,  gav meg tunnelsyn og kvalme. Surrealistisk opplevelse, faktisk minst like tøft som speedmonster på Tusenfryd.

Edit: Skiltgjenkjenning mangler fortsatt :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA