Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken hjemmelader?

Startet av Spurkis, torsdag 30. august 2018, klokken 22:35

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 20. september 2018, klokken 02:51
Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.
Jeg bestilte TWC 28. august og kunne hente den 29.august. Vedr. reperasjoner vet jeg dog ikke.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tulle

Sitat fra: Klykken på torsdag 20. september 2018, klokken 09:46
Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 20. september 2018, klokken 02:51
Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.
Jeg bestilte TWC 28. august og kunne hente den 29.august. Vedr. reperasjoner vet jeg dog ikke.
Kan andre som har TWC avkrefte eller bekrefte dette?

Luniboy

Yepp, bestilte 2 stk. og hentet de dagen etter .... :)
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Klykken

Ta kontakt med Tesla Service Center. De hadde på lager i Trondheim i alle fall. Både 2,5m kabel og 7m...

Skjønner ikke greia med å hyle om "utilgjengelighet" osv uten å ha sjekket med kilden. Det er ikke verre enn en mail hvor du opplyser om regnr eller VIN og at du vil ha en TWC. De har forøvrig svart med en gang hos meg, på absolutt alle henvendelser.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tulle

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 20. september 2018, klokken 02:51
Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.
Dette kan umulig stemme. Masse eksempler på TOCN som sier det motsatte.

geear

Sitat fra: Tulle på torsdag 20. september 2018, klokken 10:09
Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 20. september 2018, klokken 02:51
Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.
Dette kan umulig stemme. Masse eksempler på TOCN som sier det motsatte.
Har kun hørt om folk som venter på TWC som referralgave, altså vervepremie, det er en svart "signature"-utgave som ikke har vært produsert før nå nylig. Dette gjelder ikke eksisterende TWCer i sølv farge som man kan kjøpe når som helst, og dermed heller ikke reperasjoner eller erstatninger ved feil. Har du konkrete eksempler som sier noe annet?

Electrocution

Noen som vet hva Tesla tar for en TWC om dagen?

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Thorleif Hallen

Jeg har kjøpt to stk TWC den siste måneden. En til hytta og en hjemme.

Ventetid: ca 10 minutter (fikk kaffe mens jeg ventet).

Så ja - det er ventetid, men det er bare å komme innom.
Dette var hos Service Center i Trondheim.


Elbil fundamentalist

Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 20. september 2018, klokken 06:29
Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 20. september 2018, klokken 02:51
Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.

En kammerat hadde kjøpt denne via elektriker som totalpakke, og så gikk den i stykker og de kunne ikke fikse den pga ny ikke er å oppdrive. Denne stod montert i en oppvarmet garasjeljeller, så vær, vind og fukt har ikke vært en faktor på denne.

Han fikk en god deal på en Zaptec erstatte, men denne elektrikeren lever nå kun montering av TWC hvis kunden selv har kjøpt den, og da selv er ansvarlig for garantien av den mot Tesla.

Har en referral på TWC, men stresser ikke med den før de rulles ut i stort volum. I mellomtiden lader jeg på Scuko. Har 230 3~ 32A blå kontakt også. No problemo...
Hvordan har elektriker fått tak i denne?
Alle som har fått feil på disse, har fått byttet med en gang. Ingen ventetid på noe.
Du skal ikke stole på folk, selv om de er kamerater :)
Det må jeg beklage, at kompisen ble fortalt bullshit fra elektrikeren, og at jeg tok det for god fisk å formidlet det videre her...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA