Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Legger ned hydrogenstasjoner i Norge

Startet av Hybrid-mannen, onsdag 29. august 2018, klokken 11:31

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Electrix på torsdag 21. mars 2019, klokken 09:40
Bra at VW nå legger press på andre bilfabrikanter for å droppe H2 biler og annet som bare handler om å forsinke overgangen til mer miljøvennlige elbiler. Begynner å tro på at de virkelig er på rett vei til slutt.
Dette er nok økonomisk motivert, koster å være ledende på mange teknologier.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jlan

Bergen kommune ønsker å se flere hydrogenbiler på veiene tydeligvis, de gir hydrogenbiler (og elbiler over 3.5 tonn) fortsatt fritak i bompengeringen. Det kan bli interessant å se om det dukker opp plug-in el-hydrogen hybrider, og om det blir krav om at de skal ha hydrogen med seg :
Du kan ikke vise dette vedlegget.


2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

olavxxx

Sitat fra: jlan på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:24
Bergen kommune ønsker å se flere hydrogenbiler på veiene tydeligvis, de gir hydrogenbiler (og elbiler over 3.5 tonn) fortsatt fritak i bompengeringen. Det kan bli interessant å se om det dukker opp plug-in el-hydrogen hybrider, og om det blir krav om at de skal ha hydrogen med seg :
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Siden en hybrid BMW i3 klassifiseres som fossilbil, skulle man tro du kan putte verdens minste hydrogengenerator i frunken din for å kjøre gratis i bomringen?

Amatøren

Faktisk solgt fire hydrogenbiler i mars måned!

Slenger med kommentarene som var kommet inn hittil.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Chris Neumann Ruud

Ja, hør på hva en bilselger hos Toyota sier om elbiler, der tror jeg vi har en innertier  ;D
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Simen1

Jeg gjorde noen kjappe serviettberegninger på personbilbestanden her om dagen:

Ca 2,3% av alle bensin/diesel/hybrid-biler i Norge er til salgs på finn
Ca 3,5% av alle elbiler i Norge er til salgs på finn
Ca 7,0% av alle hydrogenbiler i Norge er til salgs på finn

Vet ikke hva man skal tolke ut av det, men har lagt merke til at omsetningshastigheten på elbiler er generelt høy og på hydrogenbiler generelt lav (de 10 på finn har ligget der en evighet).
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

arnkl

Sitat fra: arnkl på mandag 14. januar 2019, klokken 13:55
Dette er interessant.

Lieco Auto på Sotra har denne hydrogenbilen til sals
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138040873

* Prisen er urealistisk høg når ein samanliknar med den i Bærum, som dei faktisk fekk solgt.
* Den "selges for kunde". Det betyr at dei ikkje har teke bilen i innbytte.
* Sidan bilen er registrert 13.12.2017 kan den kun vere HY10306 det er snakk om, sjølv om dei har sladda registreingsnummeret.
* HY10306 tilhøyrer Tomas Fiksdal, som er "Chief Projects Officer Hydrogen" i Greenstat.

Det betyr altså at den fremste hydrogenpusharen på Vestlandet vil kvitte seg med hydrogenbilen, tydelegvis utan å skulle bytte den i f.eks. Hyundai Nexo. Det seier vel sitt :-)

Denne ligg framleis på Finn. Det virkar ikkje som dei gjer noko forsøk på å selge bilen heller. Dei få tilsvarande bilar som er selde har gått for langt mindre. Det virkar som dei er ekstremt vanskeleg å selge brukte hydrogenbilar, også ein Nexo har vore ute i månadsvis.

https://www.finn.no/car/used/search.html?q=hydrogen
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

elektrolux

Sitat fra: olavxxx på mandag 01. april 2019, klokken 21:59
Sitat fra: jlan på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:24
Bergen kommune ønsker å se flere hydrogenbiler på veiene tydeligvis, de gir hydrogenbiler (og elbiler over 3.5 tonn) fortsatt fritak i bompengeringen. Det kan bli interessant å se om det dukker opp plug-in el-hydrogen hybrider, og om det blir krav om at de skal ha hydrogen med seg :
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Siden en hybrid BMW i3 klassifiseres som fossilbil, skulle man tro du kan putte verdens minste hydrogengenerator i frunken din for å kjøre gratis i bomringen?

Godt å høre. Vil mye heller kjøpe en praktisk elektrisk varebil for fortsatt bomfri kjøring enn en hydrogenbil, eller Diesel mopedbil.

Disse elektriske varebilene går forhåpentligvis inn under takstgruppe 2: https://rsabil.no/maxus-ev80/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Simen1

Det står jo tydelig på første linje i tabellen at i takstgruppe 1 (til og med 3500 kg) skal både bensinbiler og ladbare hybrider betale 40,80 kr i rushen med 20% rabatt. Om det er bensin-batteri-hybrid, diesel-batteri-hybrid, hydrogen-batteri-hybrid, knottgenerator-batteri-hybrid eller andre kombinasjoner, er ikke videre detaljert. Alle ladbare hybrider går altså under ett og takseres likt med bensinbiler.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

1000kwh

Spørs om ikke dette var slutten på hydrogen som brensel i personbiler..


gigafactory

Utløste airbagene på forbipasserende bil. Hydrogen til folket...

Elmo

Uno X stenger alle sine HY stasjoner inntil videre. Hvor skal HY bilene hente drivstoff da tro  :o ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Thomas Parsli

Sitat fra: Elmo på mandag 10. juni 2019, klokken 23:20
Uno X stenger alle sine HY stasjoner inntil videre. Hvor skal HY bilene hente drivstoff da tro  :o ???

Det er jo ingen alternativer...
De må nok vente inntil man finner årsaken til eksplosjonen -og det kan jo ta tid.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA