Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info! Nå!!!

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 24. august 2018, klokken 18:38

« forrige - neste »

hemi

Jeg tror bilen blir bra, det er audi/tysk bilbransje vi snakker om her.

Mer skeptisk til rekkevidde, we will see :) er vel 17? 19? vi får vite.

Pingle

Sitat fra: hemi på søndag 09. september 2018, klokken 16:34
Jeg tror bilen blir bra, det er audi/tysk bilbransje vi snakker om her.

Mer skeptisk til rekkevidde, we will see :) er vel 17? 19? vi får vite.
18. Kl 0530.
Jeg tror også det blir en svært bra bil, og rekkevidde er eneste kjente ankepunkt slik jeg ser det. Jeg håper bare at jeg klarer å overtale men bedre halvdel til at vi skal bruke veldig mye penger (sett fra hennes lønnsslipp) på en bil vi ikke har prøvekjørt.
Mao kjøpe helt ny elbilmodell, uansett merke.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Amatøren

Kona vil ha. Jeg er litt til og fra.....

Håper den leverer på rekkevidde og ikke blir for dyr.

Kjøper ikke usett. Har reservasjon. Holdt nesten på å kansellere, men kona mener vi bør se den først. Heller mot e-tron igjen da den ligger mitt hjerte nærmest av eksisterende og kommende innen 2020.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Crown

Hvis rekkevidde (WLTP) og pris er innenfor, så har jeg ingen problem med å kjøpe usett. Er det en ting jeg er sikker på så er det at bilen er god å kjøre, at setene er gode og at de praktiske løsningene er på plass. Det som er spennende er de rene elbiltekniske tingene, forbruk, rekkevidde, samt prisen for en som har utstyr som jeg _må_ ha, som adaptiv cruise, varme i ratt, el-seter m/memory. Ja egentlig minimum det Ioniqen har som standard :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

daktari

Vi slapp å kjøpe Jaguar usett, så regner med at Audi også har relevante visninger utover høsten.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

jaguaren er steintøff, bare faktisk rekkevidde vs pris er litt.. lolz ye right.

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på søndag 09. september 2018, klokken 19:39
Vi slapp å kjøpe Jaguar usett, så regner med at Audi også har relevante visninger utover høsten.
De har jo 'vist' e-Tron i et år snart, er det ikke bare å flærre av folien og kjøre en runde hos Møller-avdelingene om det gjelder å få sett og tatt på ting?  :-)
i-Pace'n som var på visningene i vår var jo bare et skall som omtrent måtte dyttes rundt, og når det gjelder kjøpe usett - jeg fikk helt greit lagt inn i kontrakten at jeg kunne kansellere til bilen var prøvekjørt.

daktari

Sitati-Pace'n som var på visningene i vår var jo bare et skall som omtrent måtte dyttes rundt,
Det stemmer nok ikke helt. Demobilene jeg har kjørt har sett helt identiske ut utvendig og innvendig.
Men at Audi kunne slutte å lodde med oss og vise frem bilen er jeg enig i. Merk alle de kostnadene som går til å fly journalister rundt i verden på 1st/business for å gi oss små drypp. Dekkes gjennom prisen på bilen...
Hva er vitsen, de kommer til å selge mer enn fabrikken kan lage uansett?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Pingle

Sitat fra: daktari på søndag 09. september 2018, klokken 21:51
Men at Audi kunne slutte å lodde med oss og vise frem bilen er jeg enig i. Merk alle de kostnadene som går til å fly journalister rundt i verden på 1st/business for å gi oss små drypp. Dekkes gjennom prisen på bilen...
Hva er vitsen, de kommer til å selge mer enn fabrikken kan lage uansett?
Både fabrikken og motorfabrikken bør kunne ta unna den norske ventelisten før det er gått en måned.
Likevel kan disse dryppene til journalister like gjerne være et forsøk på å vaske bort de verste dieselgate-flekkene som et forsøk på å selge elektriske biler. Det virker selvfølgelig sært å selge dieselbiler med å fronte elektriske biler, men jeg tror det også er viktig å fremstå som en bilprodusent med stort fokus på el når de selger "moderne motorteknologi" som er fossilt drevet.
Norge er ikke verden; elektrisk er ikke en stor del av bilsalget i Europa, men PR er viktig, og noen tusen artikler om grønne og fremtidsrettede innovasjoner bør jo kunne gjøre noe for hvor spiselige de fossile bilene deres er- også om ikke dieselgate hadde vært en viktig del av VAGs nære fortid.

Når det er sagt: Jeg tenker "ja takk begge deler" for Etron. Både firmareklame og Etronreklame.
Etron virker som et solid produkt som fyller en nisje Tesla ikke vil fylle, mens jeg har mye større betenkeligheter når det gjelder hvor brukbare EQC og iX3 er som erstattere for norske familiebiler (Hvor "vår familie er erketypisk" - med behov for stort bagasjerom, rekkevidde, krok og 4wd. EQC skal visst ha 500l, og jeg har sett BMW-topp sitert på at man ikke vil betale for elektrisk 4wd; husker ikke referansen).
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

daktari

SitatBåde fabrikken og motorfabrikken bør kunne ta unna den norske ventelisten før det er gått en måned.
Likevel kan disse dryppene til journalister like gjerne være et forsøk på å vaske bort de verste dieselgate-flekkene som et forsøk på å selge elektriske biler. Det virker selvfølgelig sært å selge dieselbiler med å fronte elektriske biler, men jeg tror det også er viktig å fremstå som en bilprodusent med stort fokus på el når de selger "moderne motorteknologi" som er fossilt drevet.
Norge er ikke verden; elektrisk er ikke en stor del av bilsalget i Europa, men PR er viktig, og noen tusen artikler om grønne og fremtidsrettede innovasjoner bør jo kunne gjøre noe for hvor spiselige de fossile bilene deres er- også om ikke dieselgate hadde vært en viktig del av VAGs nære fortid.
Enig.
Og ikke glem lovgivers krav om maksimale snittutslipp på tvers av flåten solgte biler. Det er vel primært det som presser frem hybrider og EVer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Gordon Retriever



"allow for timely delivery" - dvs. sikre størst mulig kvote til Norge?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 10. september 2018, klokken 22:18


"allow for timely delivery" - dvs. sikre størst mulig kvote til Norge?

Stilig. Jeg tolker det med at det er stor sjanse for at norske kunder som har betalt depositum vil få en fordel framfor amerikanerne som ikke har fått stille seg i kø.
Tesla Model Y                         2021-

Amatøren

Ja, en selger ved Møller Bil sa til meg at det skulle åpnes for å skrive kontrakt før lansering.

Om ikke alt er klart så må i hvert fall prisen være klar.

Uansett så signere ikke vi noe uten at vi har prøvekjørt!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Touring

Sitat fra: Amatøren på søndag 09. september 2018, klokken 18:36
Kona vil ha. Jeg er litt til og fra.....

Håper den leverer på rekkevidde og ikke blir for dyr.

Kjøper ikke usett. Har reservasjon. Holdt nesten på å kansellere, men kona mener vi bør se den først. Heller mot e-tron igjen da den ligger mitt hjerte nærmest av eksisterende og kommende innen 2020.

Samme her. Kona insisterer på e-tron. Men tror heller ikke det kommer en bedre elbil før VW t7 multivan EV kommer i 2021. Så får ha den til den kommer!

Amatøren

Sitat fra: Touring på mandag 10. september 2018, klokken 22:54Men tror heller ikke det kommer en bedre elbil før VW t7 multivan EV kommer i 2021. Så får ha den til den kommer!

Noe jeg ikke har fått med meg.....?

Trodde bare I.D. BUZZ var eneste "VAN" som kommer fra VW foreløpig.

For meg virker den kun som litt høyere enn Sharan, men omtrent samme lenge og bredde.

Kun inntrykk. Har ikke sett de ved siden av hverandre.

Hvis Caravelle/Mulitivan kommer som elbil med akseptabel rekkevidde er den mye mer aktuell enn I.D. BUZZ.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA