Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering September,tidlig oktober noen? Tesla Model x

Startet av Teslafruen, søndag 19. august 2018, klokken 21:00

« forrige - neste »

vegarr

Fikk også Final invoice i går, med estimert levering 22.09  :)
I mail fra delivery sa de at bilen sto I Belgia for teknisk sjekk før videre ferd før levering

pete

Sitat fra: Thorleif Hallen på torsdag 30. august 2018, klokken 15:03
Bestilte før meg: Nei. Ser ut som om vi fikk bekreftet dagen før deg, så kanskje vår var siste de fikk skviset på en båt eller noe. Rart at en dag har så mye å si.

Ah, sorry. Jeg leste feil. Trodde du bestilte den 17.

Thorleif Hallen

Sitat fra: vegarr på torsdag 30. august 2018, klokken 15:19
Fikk også Final invoice i går, med estimert levering 22.09  :)
I mail fra delivery sa de at bilen sto I Belgia for teknisk sjekk før videre ferd før levering

Final invoice var med som vedlegg på eposten du fikk? Stod at det skulle være en med, men det var det ikke.

vegarr

Sitat fra: Thorleif Hallen på torsdag 30. august 2018, klokken 15:27
Sitat fra: vegarr på torsdag 30. august 2018, klokken 15:19
Fikk også Final invoice i går, med estimert levering 22.09  :)
I mail fra delivery sa de at bilen sto I Belgia for teknisk sjekk før videre ferd før levering

Final invoice var med som vedlegg på eposten du fikk? Stod at det skulle være en med, men det var det ikke.

Nei, den kom på My Tesla

L-ektrisk

29/6: Bestilte TMX 75D
6/7:   Bekreftet
7/7:   I produksjon
25/7: Ferdig produsert og under transport til havn
26/7: Lastet på et skip og på vei til Europa

Venter stadig på leveringsdato, men ifølge selger skal den være i rute til levering i September

Starscream

Arabian Breeze (øverst) ligger i Zeebrugge og får ny cargo som nå snart seiler til Drammen.

Tenker et par i denne tråden her får telefoner fra Tesla i løpet av kort tid nå.


Teslafruen

Oppdatering: Final Invoice kom i dag, estimert levering 28.09.18. Når kan jeg forvente telefon for å avtale tid? Og er datoen reell? Den står forøvrig som at den forsatt er på vei fra fabrikk til havnen i USA. Men det var veldig kjekt med litt nyheter i en veeeeldig lang ventetid :D

Thorleif Hallen

Sitat fra: Teslafruen på fredag 31. august 2018, klokken 11:06
Og er datoen reell?

Det vet jeg ikke, men hos meg er den datoen på final invoice den samme som den de opplyste om når de ringte.

Teslafruen

Sitat fra: Thorleif Hallen på fredag 31. august 2018, klokken 13:20
Sitat fra: Teslafruen på fredag 31. august 2018, klokken 11:06
Og er datoen reell?

Det vet jeg ikke, men hos meg er den datoen på final invoice den samme som den de opplyste om når de ringte.

Okei, da blir det spennende å se når de ringer :D

pete

Hadde ikke merka det, men fikk final invoice i går med estimert leveringsdato den 27. september :-)

Får håpe de ringer og avtaler etterhvert da.

Teslafruen

Hei, sendte mail til Tesla. Står jo estimert leveringsdato 28.09. Spurte om det er mulig å få det evt dagen før. Fikk til svar at det var for tidlig å avtale tidspunkt, at det ringer de som regel om en uke før når de får bekreftet logistikken på siste etappe. Har sett at flere har blitt ringt opp mange uker før. Statusen på mytesla er forsatt som ferdig produsert på fabrikk og på vei til havnen i USA, som den har stått siden 3/8. Denne ventingen og uvissheten om NÅR jeg kan hente gliset føles som en evighet akkurat nå :P

pete

Sitat fra: Teslafruen på mandag 03. september 2018, klokken 10:02
Hei, sendte mail til Tesla. Står jo estimert leveringsdato 28.09. Spurte om det er mulig å få det evt dagen før. Fikk til svar at det var for tidlig å avtale tidspunkt, at det ringer de som regel om en uke før når de får bekreftet logistikken på siste etappe. Har sett at flere har blitt ringt opp mange uker før. Statusen på mytesla er forsatt som ferdig produsert på fabrikk og på vei til havnen i USA, som den har stått siden 3/8. Denne ventingen og uvissheten om NÅR jeg kan hente gliset føles som en evighet akkurat nå :P

Bilene våre er antagelig på CARMEN, som kommer til Zeebrugge i morgen tidlig:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:327524/vessel:CARMEN

Så tar det vel noen dager før den er klar, så sendes den med en av båtene på vedlagt skjermbilde.

Teslafruen

Oi, du har virkelig oversikten! Så gøy! Da håper vi de ringer oss snart  :+1:

chiefoff

Biler som skal til vestlandet (Stavanger og Bergen) kan vell bli fraktet opp til Hirtshals. For deretter å ende opp på en av Fjord Line sine båter med avganger daglig :)

pete

"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet"

Da stemte det nok at den ble fraktet med Carmen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA