Levering September,tidlig oktober noen? Tesla Model x

Startet av Teslafruen, søndag 19. august 2018, klokken 21:00

« forrige - neste »

Teslafruen

Stausen på min tesla endret seg i helgen til levering: sent september - oktober. Forsatt står bilen som at den er ferdig produsert og på vei til havnen i USA. Har stått slik siden 3/8 og kjenner jeg blir ganske irritert. Sendte en mail på fredag til delivery, dette var før leveringsedringen. Fikk dette til svar. Spurte jo også hvorfor ikke vi har blitt kontaktet av Tesla for oppdatering av levering.

"Bilen deres står for øyeblikket på havn I USA, og vil bli satt på båt mot Europa snart.
Estimert levering for øyeblikket er i slutten av September/tidlig Oktober.
Vi ringer alle kunder for å gi en oppdatering på levering uavhengig om den er i Belgia eller USA."

uvitende

Sitat fra: Teslafruen på tirsdag 28. august 2018, klokken 12:47
Stausen på min tesla endret seg i helgen til levering: sent september - oktober. Forsatt står bilen som at den er ferdig produsert og på vei til havnen i USA. Har stått slik siden 3/8 og kjenner jeg blir ganske irritert. Sendte en mail på fredag til delivery, dette var før leveringsedringen. Fikk dette til svar. Spurte jo også hvorfor ikke vi har blitt kontaktet av Tesla for oppdatering av levering.
"Bilen deres står for øyeblikket på havn I USA, og vil bli satt på båt mot Europa snart.
Estimert levering for øyeblikket er i slutten av September/tidlig Oktober.
Vi ringer alle kunder for å gi en oppdatering på levering uavhengig om den er i Belgia eller USA."

Står akkurat det samme hos meg. Jeg snakket med Tesla i dag, da kunne Tesla fortelle at nettsiden ikke alltid blir oppdatert. Jeg ble fortalt at min bil er på vei til Europa. Håper det samme gjelder for deg!

Teslafruen

Okei, ja, begynner å bli lei den samme setningen nå på Mytesla :P

Thorleif Hallen

Gunnar inge Gusdal

Jeg har en Model S75D på vei som står levering sent sep/tidlig okt.
MyTesla oppgir at den er ankommet Europa og er på vei til utleveringsted.
Bestilt 25.6.2018. Låst: 2.7.2018.

Nicholai

Bare å belage seg på venting. Går lang tid mellom oppdateringene på mytesla. Og dsv er nok delivery estimator noe optimistisk. Jeg bestilte i slutten av april og får utlevert om 2 uker, altså 4.5 mnd. Når jeg først bestilte sto det slutten av juli, senere ble jeg forespeilet andre halvdel av august og nå snakker vi promo / medio september. Så anbefaler og ikke bli for ivrig, og heller ta levering som forespeilet som en god overraskelse. 

Starscream

Du bestilte en Model 3 eller? ;)

Jeg finner naturligvis ikke kilden akkurat nå, men skal være slik at biler som skal til Nord-Europa produseres i slutten av regnskapskvartalene og sendes påfølgende etter. De dyreste bilene produseres også først. Så hvis du er riktig uheldig og har bestilt en 75D så kan den ha blitt bumpet bak i produksjonskøen en eneste gang som har gjort at din først ble bygget i neste batch.

Bestilte 25/6, bekreftet 02/07. Bilen ble bygget et par uker etter, var i underkant av 2 uker på vei til Baltimore, ankom nettopp Zeebrugge. Tesla Delivery ringte i starten av august og avtalte levering i Drammen 20/9. Opplever ikke at MyTesla er spesielt treig med oppdateringene, men det kan være tilfeldig.

Teslafruen

Hei igjen

Tesla ringte meg i går etter jeg sendte mail til de. Bilen er på vei til Belgia, og der vil den gå igjennom en teknisk test. Når denne er ferdig vil de kontakte meg for å avtale utlevering. De regnet forsatt med i slutten på september. Så dette er spennende!

matzer

Hehe, min TMX100D är fortfarande under transport till en hamn i USA (pågått snart en månad), men enligt Tesla så skall tidsplanen fortfarande hålla (slutet av september). Beställde den 6:e juli, ser ut som att jag halkar ner några skritt i prioriteringslistan då andra leveranser redan ser ut att vara i Europa. Kanske hamnar på svenske-listan, inte lika viktig. ;-)

pete

Vår bestilling ble bekreftet den 18. juli. Status ble endret til "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA" den 11. august.

Står "Beregnet leveringstid: Sent i september - October" nå, men det stod "September - tidlig oktober" tidligere.

Håper bilen ble satt på båt fra Baltimore til Zeebrugge den 23. august med ankomst 4. september. Om det ikke er tilfelle så blir den nok ikke sendt før tidligst 5. september.

pete

Sitat fra: Teslafruen på onsdag 29. august 2018, klokken 09:14
Tesla ringte meg i går etter jeg sendte mail til de. Bilen er på vei til Belgia, og der vil den gå igjennom en teknisk test. Når denne er ferdig vil de kontakte meg for å avtale utlevering. De regnet forsatt med i slutten på september.

Står det fortsatt at den er på vei til havnen på MyTesla?

Thorleif Hallen

De ringte meg nå igjen fra Tesla. Bilen er fortsatt i Belgia. Får den 21.09 klokka 1400 8)

pete

Sitat fra: Thorleif Hallen på torsdag 30. august 2018, klokken 13:36
De ringte meg nå igjen fra Tesla. Bilen er fortsatt i Belgia. Får den 21.09 klokka 1400 8)

Rart at du får den såpass mye før oss andre når vi bestilte før deg. Heldig du :-)

Sitat fra: Teslafruen på torsdag 30. august 2018, klokken 13:20
Ja, det gjør den. Du da?

Står at den er på vei fra Fremont til havnen her også. Får bare håpe at MyTesla ikke er oppdatert og at den egentlig er på en båt.

Thorleif Hallen

Sitat fra: pete på torsdag 30. august 2018, klokken 14:34
Sitat fra: Thorleif Hallen på torsdag 30. august 2018, klokken 13:36

Rart at du får den såpass mye før oss andre når vi bestilte før deg. Heldig du :-)
Heldig: Ja

Bestilte før meg: Nei. Ser ut som om vi fikk bekreftet dagen før deg, så kanskje vår var siste de fikk skviset på en båt eller noe. Rart at en dag har så mye å si.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA