Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nåværende leveringstid

Startet av Myrknir, fredag 17. august 2018, klokken 16:54

« forrige - neste »

Skeptikeren

Samme her, får jeg ikke bilen i april så kan det være samme faen. Må vel være mulig å avbryte kontrakten om levering ikke er som forespeilet.

Stav

Iron grey er en populær farge, men mitt inntrykk er at det ikke produseres så mange av den. Derfor tar levering lengre tid enn f.eks hvit og sort.


Vi bestilte iron grey med teknikk og skinn i begynnelsen av oktober. Ringte i dag og den er nå på båt med forventet ankomst 13.mars til Norge og 26.mars til forhandler. Det er innafor leveringstiden vi ble forespeilet ved bestilling: 4-6mnd.


Levering på ca 1 mnd for iron grey er ikke realistisk med mindre du får eller overtar en annens bestilling.

Mikkey

Sitat fra: Stav på tirsdag 05. februar 2019, klokken 23:00
Iron grey er en populær farge, men mitt inntrykk er at det ikke produseres så mange av den. Derfor tar levering lengre tid enn f.eks hvit og sort.


Vi bestilte iron grey med teknikk og skinn i begynnelsen av oktober. Ringte i dag og den er nå på båt med forventet ankomst 13.mars til Norge og 26.mars til forhandler. Det er innafor leveringstiden vi ble forespeilet ved bestilling: 4-6mnd.


Levering på ca 1 mnd for iron grey er ikke realistisk med mindre du får eller overtar en annens bestilling.

Det skjønner jo, men som sagt så er årsaken til kjøp av denne bilen og fargen basert på det forhandler har sagt. Dersom forhandler visste at det var umulig å levere denne innen 1-2 måneder som lovet, så skulle dette ha blitt informert om. Det at det nå plutselig skal ta dobbelt eller tre ganger så mye tid, føles jo ut som man blir lurt av forhandler.

Videre, er det nesten ikke noe vits om bilen kommer etter sommer da åpning for 2020 modellen starter til høsten. Da taper man ganske mye på å ta ut bilen og forsøke å selge igjen, pluss mer ventetid.

Skeptikeren

Spurte tidlig om farge hadde noe å si for levering, det hadde det ikke. Så derfor skrinla jeg å bytte farge.

Radiobil1

Selgeren sa de produserte en farge pr uke eller 14 dag, så bestiller man en farge som det er lenge til ruller av samlebåndet, så tar det jo fort litt tid, men dette kan selger se på på systemet.

ciscostene

Jeg bestilte min hvite ioniq med skinn 22 desember. Fikk den nå for to dager siden så halvannen måned leveringstid for meg her i Stavanger. Flaks at jeg fikk huket tak i en som allerede var på skip :)
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

Skeptikeren

Inntil videre får jeg bare avvente, men jeg må høre noe om produksjon eller sending i februar.

Simonsen

Fikk bekreftet i dag at bilen min gikk på båt 31/1 med estimert levering til Drammen 27/3. Er dette normal transport tid? Synes 2 mnd var lenge på sjøen, men er kanskje bare jeg som er utålmodig.

Bestilte 10. januar. Intense blue med teknikkpakke og skinn.

Mikkey

Sitat fra: Simonsen på torsdag 07. februar 2019, klokken 08:47
Fikk bekreftet i dag at bilen min gikk på båt 31/1 med estimert levering til Drammen 27/3. Er dette normal transport tid? Synes 2 mnd var lenge på sjøen, men er kanskje bare jeg som er utålmodig.

Bestilte 10. januar. Intense blue med teknikkpakke og skinn.

Ja, jeg fikk beskjed om at det tar rundt 55 dager uten forsinkelser fra Korea til Norge med bil i båt, kan selvfølgelig være lengre da de kan støte på værproblemer etc.

yrune

Min bil ble tilsynelatende kjørt på båten 30/10 og kom til drammen 12/1, den var dog estimert levert drammen i desember i utgangspunktet.

staljin

Min ankom Drammen 23/1 og har ennå ikke fått den. Frustrerende

Mikkey

Ved slike forsinkelser, er det ikke berettiget å få prisavslag i følge forbrukerkjøpsloven?

Myrknir

Sitat fra: Mikkey på søndag 10. februar 2019, klokken 14:00
Ved slike forsinkelser, er det ikke berettiget å få prisavslag i følge forbrukerkjøpsloven?

Hvis det står oppført i kontrakt med leveringsdato så har man noen rettigheter. Bl.a. heving av kjøp eller erstatning hvis du har blitt skadelidende pga sen levering.

Selger har også noen rettigheter. Hvis årsaken til sen levering er forsinkelse pga dårlig vær, streik blant arbeidere osv, så er ikke selger erstatningspliktig.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

tuono

Bilen er formodentlig landet i Drammen. Nå har det jo vært tilnærma unntakstilstand i landsdelen grunnet en vinter som ingen hadde husket på. Så logistikken på havna og ellers er sikkert deretter.

Vet ikke hvor aktuelt det er i dette tilfellet, men grunnet togavsporinger i Sverige er billogistikk mellom sør/nord også skadelidende.

Skeptikeren

Fortsatt ikke noe nytt her i gården, hvor ofte går disse båtene? Mest lyst til å bare gå for en 20 modell snart når dette bare drøyer og drøyer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA