Har jeg fått et greit tilbud?

Startet av RayBomb, onsdag 15. august 2018, klokken 19:01

« forrige - neste »

RayBomb

Hei, kan noen av dere med mer peiling enn meg si meg noe om dette tilbudet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Hvis jeg kan spare 5k på å hente bilen langt unna, så har jeg ikke problem med det..
For denne bilen leveres på helgeland

- Elektrisk hengerfeste

Spajderman

Rimelig nøyaktig samme pris som meg (under 100 kroner i avvik) levert hos lokal forhandler. Ingen grunn til å tro at man får noen kjempepris på Kona Electric på en stund, så det vil nok være rimelig små avvik i pris fra forskjellige forhandlere, er vel ikke mer enn at noen inkluderer gummimatter i bilprisen mens andre tar ekstra betalt for dem og lignende...

mosato

Jeg har fått pris på 366700. Dette inkluderer takluke, men ikke bagasjeromsmatte.
Ellers likt. Pris fra Roa Auto.

ca119

Vel, jeg skulle få gummimatter med i prisen.
Og vinterdekk ... 16900kr ..... det får du billigere andre steder - så jeg bestille uten.

Men fram til 2020 .... kan mye skje ..... som bare avgiftskåte politiker vet.

Burde få med i kontrakt at du kan trekker deg fra kostnadsfri sålenge bilen ikke er i produksjon.
Jeg har ikke gjort det og det stå med små skrift at jeg må godtar prisøkninger på 8% eller andre faktorer som økte skatter. Og om jeg avbestiller risikerer jeg å måtte betale 10% av kjøpesummen! Nesten sklavekontrakt, men jeg håper å få bil denne vinter 2018/2019.

RayBomb

En liten "skrekk" jeg har er om regjeringen legger på moms på ny elbil. Skal be om å få mulighet å trekke meg gratis hvis mye moms eller mye prisøkning blir lagt på..

- Elektrisk hengerfeste

trykkertor

Ikke vær ullen med "mye" moms eller avgift. Der er det rom for tolkning.
Gjør som han over skriver. Forhandle inn at du kan trekke deg kostnadsfritt fra kontrakten før bilen går i produksjon.
Dette er noe mange andre forhandlere går med på. Og det burde ikke være til noen særlig ulempe for selger.

Limodriver

Jeg har ikke engangsomk, reg.omk, gummimatter eller nordisk understellsbehandling. Med andre ord sparer du 5100 på å handle hos noen andre.

Jeg har tegnet kontrakt hos Aaby Auto og er så langt i prosessen veldig fornøyd. Salgssjefen der er vettug og mulig å prate med slik at du finner en god løsning som dere begge kan leve med.

Spajderman

Engangsavgift betaler alle på en eller annen måte, det er vrakpanten, men noen forhandlere legger det inn i bilprisen. Jeg betaler heller ikke reg. omkostninger, gummimatter eller nordisk understellsbehandling, grunnen til at vi har så godt som idenyisk pris er at jeg har lagt inn litt ekstrautstyr (beskyttelse for dørterskler og innlasting i metall). Du kan altså slippe noen få tusen billigere andre steder!

andy99

Sitat fra: Spajderman på onsdag 15. august 2018, klokken 23:12
Engangsavgift betaler alle på en eller annen måte, det er vrakpanten, men noen forhandlere legger det inn i bilprisen. Jeg betaler heller ikke reg. omkostninger, gummimatter eller nordisk understellsbehandling, grunnen til at vi har så godt som idenyisk pris er at jeg har lagt inn litt ekstrautstyr (beskyttelse for dørterskler og innlasting i metall). Du kan altså slippe noen få tusen billigere andre steder!
Engangsavgift/vrakpant er inkl i veiledende pris fra hyundai Norge. Det har jeg spurt kundeservice om. Men noen forhandlere velger å splitte, da skal fortsatt sum bil pluss levering være lik veiledende pris fra importør.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Limodriver

Sitat fra: andy99 på onsdag 15. august 2018, klokken 23:32
Sitat fra: Spajderman på onsdag 15. august 2018, klokken 23:12
Engangsavgift/vrakpant er inkl i veiledende pris fra hyundai Norge. Det har jeg spurt kundeservice om. Men noen forhandlere velger å splitte, da skal fortsatt sum bil pluss levering være lik veiledende pris fra importør.

Det er korrekt at bilprisen skal inkludere vrakpant (i tilbudet kalt engangsavgift) og reg omk (dette er ikke en avgift, men et gebyr til forhandler). Ved å ta samme bilpris og legge til de forskjellige elementene engangsavgift, reg omk., gummimatter og understellsbehandling priser forhandleren i utgangspunktet høyere enn det de skal. Dersom det evt er transporttillegg burde de kalle det for transporttillegg og ikke kamuflere det.

RayBomb

Sitat fra: Limodriver på onsdag 15. august 2018, klokken 22:21
Jeg har ikke engangsomk, reg.omk, gummimatter eller nordisk understellsbehandling. Med andre ord sparer du 5100 på å handle hos noen andre.

Jeg har tegnet kontrakt hos Aaby Auto og er så langt i prosessen veldig fornøyd. Salgssjefen der er vettug og mulig å prate med slik at du finner en god løsning som dere begge kan leve med.
Okei, men vil det likevel si at du får gummi matter og nordisk understellsbehandling likevel?

- Elektrisk hengerfeste

Knutos

Nei
Jeg betaler 347.900,- for akkurat det samme. Jeg har i min kontrakt kun tillegg på kr 600 for bagasjeromsmatte, 12900,- for Conti piggfrie dekk, 10.000,- for skinn.

alt det endre er bare i tilbudet er bare noe de dikter opp.

RayBomb

Sitat fra: trykkertor på onsdag 15. august 2018, klokken 21:07
Ikke vær ullen med "mye" moms eller avgift. Der er det rom for tolkning.
Gjør som han over skriver. Forhandle inn at du kan trekke deg kostnadsfritt fra kontrakten før bilen går i produksjon.
Dette er noe mange andre forhandlere går med på. Og det burde ikke være til noen særlig ulempe for selger.
Jepp, takk

- Elektrisk hengerfeste

Limodriver

Ja, jeg får med gummimatter (ikke bagasjeromsmatte) og bilen understellbehandles i Drammen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA