Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drop off lakkbehandling

Startet av ellholt, mandag 13. august 2018, klokken 09:13

« forrige - neste »

ellholt

Hei!   Jeg har Dro Off lakkbehandling på vår S75D. Denne lakkbehandlingen virket helt topp i noen mnd. ETter 6-7 mnd så ble bilen vanskeligere og vanskeligere å holde ren. Nå, etter 12 mnd perler ikke vannet i det hele tatt når jeg vasker bilen. Kjenner absolutt ingen forskjell på der hvor det " er " drop off på kontra inni dørene , der det ikke er satt på. Er dette vanlig? Er det flere som opplever samme som meg? Jeg prøvde å klage på behandlingen, men fikk bare svar at den var slik. Mvh FMO
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

stiAn80

Jeg tok også Drop- Off på min når den var ny, og opplevde det samme som deg. Fikk til svar at den fortsatt ligger utenpå lakken, og det skal være sånn. Men at noe skal holde i 5 år med årlig "vedlikeholdsvask" er nok for godt til å være sant. Hadde vedlikeholdsvask for snart 1 år siden, og da virket det fint et par uker igjen. Dette blir ikke gjort i år (polert og lagt voks selv).

Om noe skal ha lakkforsegling anbefaler jeg heller å finne en skikkelig detailer enn å bruke Drop- Off, Ditec eller lignende.


OK

Har brukt Drop Off og vedlikeholds vask (8% blanding) Fint resultat i perioden. Kan det være at enkelte forhandlere «slurver» med utførelsen?
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

Muffinman

Det er vel helt vanlig at holdbarheten er vesentlig dårligere enn annonsert, og at man uansett må ha dyre etterbehandlinger for å opprettholde noe av effekten.

Jeg tenker at man har like god effekt av å legge en holdbar sealer selv et par ganger i året, forutsatt at man gjør forarbeidet riktig.

Klykken

#4
Beskyttelsen er der, men blir slitt som vanlig klarlakk.

Hvis dere vil ha effekten med at vann og smuss preller lettere av må dere vaske bilen med såpe som inneholder hydrofobiske midler en gang i blant. Mulig Drop Off har slikt i sitt sortiment, men ellers er f.eks Gyeon Bathe+ et greit alternativ. Ca én måned varighet. Et annet alternativ, som gir samme effekten, men med lengre holdbarhet - dusj panel for panel med Gyeon Wetcoat etter en skikkelig vask og spyl etter hvert panel. Dette varer 1-3 mnd.

Coating er det ypperste man får av beskyttelse på lakk, og det varer en god del lengre enn en voks. Dog, som dere erfarer vil ikke topplaget, som gir vannprelling vare "evig".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ellholt

Viste bilen til et annet firma, som var helt enig i at slik skulle det ikke være. Gikk da tilbake til de som hadde gjort jobben, og de mente at her må det ha skjedd en feil. Så de skal se på saken, og sannsynlighvis legge et nytt lag på. Kanskje det ordner seg for snille gutter :-).
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA