Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carnet - for n'te gang

Startet av rsomby, torsdag 09. august 2018, klokken 20:40

« forrige - neste »

Pitil

Virket for litt siden, men følgende melding er å se i web-portalen
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

geear

Sitat fra: Future e-tron owner på fredag 07. september 2018, klokken 14:18
Hvorfor ikke sjekke driftsmeldingene angående CarNet, før en begynner å irritere seg??
https://www.volkswagen.no/no/teknikk-og-innovasjoner/car-net/driftsmeldinger.html
Hvor har VW informert meg som bruker om at disse driftsmeldingene ligger?

Har aldri hørt om de eller sett de, og Møller har aldri nevnt de i kommunikasjon rundt problemer med car-net.

Hvor vanskelig hadde det vært å la de poppe opp i appen i stedet for at det renner inn med 15 feilmeldinger på rappen?

JorEl

Om VW hadde hatt en "Tesla-killer" så hadde jeg hatt problemer med å kjøpe den. Om VW ikke en gang klarer å drifte carnet for noen få 10k biler...Hvordan hadde det blitt med en høyteknologisk bil?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

TOO

Selv etter siste vedlikeholdsperiode fungerer fortsatt ikke Carnet. Bruker Galaxy S8 med Android-versjon 8.0.0. Er det noen som får Carnet til å virke tilfredsstillende med samme konfigurasjon?



Amatøren

#19
Sony XZs, Android 8.0.0, Car-Net versjon 4.5.7:

Husket siste innlogging så den gikk rett til e-Golfen ved åpning av app.

Sjekket status på e-Golf = OK
Sjekket status på e-up! + slått på og av klimakontroll = OK


For de som sliter mye med e-Golf og Car-Net:

Har bilen fått oppgradering 91r6?

Skal fikse problem med at kommunikasjonsmodulen går i dvale modus.

Jeg fikk min den installert (på første e-Golf) torsdag 5. april 2018. Biler utlevert etter det bør ha den oppgraderingen installert.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

zu34

Jeg har en Samsung note8 med Android 8.0.
Carnet virker ikke fra den, men fra mitt gamle nettbrett Nexus 7, med Android 6, virker Carnet så det må være noe feil med den siste versjon  av Carnet som ble oppdatert på min Samsung note8 med android 8.
Jeg har en E-Golf intro model  fra 2014.

geear

Sitat fra: JorEl på mandag 10. september 2018, klokken 09:36
Om VW hadde hatt en "Tesla-killer" så hadde jeg hatt problemer med å kjøpe den. Om VW ikke en gang klarer å drifte carnet for noen få 10k biler...Hvordan hadde det blitt med en høyteknologisk bil?
Nå gjelder det vel en del mer enn noen titalls tusen biler, er vel ikke bare e-Golf de har dette på.

Verius

Er det noen som har brukt Car Net sin funksjon for forvarming av bil via iPhone APP i det siste som kan si om dette fungerer som det skal nå eller om det er veldig av og på ?

Lånte en E-Golf i fjor vinter og da var det nesten umulig å få bilen til å starte varming via APP.

Har dette blitt noe bedre siste året ? Kan man stole på at det fungerer til daglig bruk ?

madsolsen

Sitat fra: Verius på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 11:21
Er det noen som har brukt Car Net sin funksjon for forvarming av bil via iPhone APP i det siste som kan si om dette fungerer som det skal nå eller om det er veldig av og på ?

Lånte en E-Golf i fjor vinter og da var det nesten umulig å få bilen til å starte varming via APP.

Har dette blitt noe bedre siste året ? Kan man stole på at det fungerer til daglig bruk ?
Forrige uke fikk jeg kontakt med bilen 1 av 5 dager (Android).
Var inne og oppdaterte programvare forrige vinter, da det var en modul som gikk i standby visstnok (om jeg forstod de rett) som forårsaket at jeg 9 av 10 ganger forrige vinter ikke fikk kontakt. Dette hjalp en del, men er fortsatt ikke slik det bør være. Noen ganger får man kontakt, andre ikke.
For eksempel i går da bilen ladet fikk jeg ikke oppdatert status via app, ei heller startet forvarming. Måtte ut og skru bilen på og av igjen - da fikk jeg oppdatert og startet forvarming fra app. Så dette er dessverre mer eller mindre like tragisk som det har vært fra dag 1....

Verius

Sitat fra: madsolsen på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 13:38
Sitat fra: Verius på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 11:21
Er det noen som har brukt Car Net sin funksjon for forvarming av bil via iPhone APP i det siste som kan si om dette fungerer som det skal nå eller om det er veldig av og på ?

Lånte en E-Golf i fjor vinter og da var det nesten umulig å få bilen til å starte varming via APP.

Har dette blitt noe bedre siste året ? Kan man stole på at det fungerer til daglig bruk ?
Forrige uke fikk jeg kontakt med bilen 1 av 5 dager (Android).
Var inne og oppdaterte programvare forrige vinter, da det var en modul som gikk i standby visstnok (om jeg forstod de rett) som forårsaket at jeg 9 av 10 ganger forrige vinter ikke fikk kontakt. Dette hjalp en del, men er fortsatt ikke slik det bør være. Noen ganger får man kontakt, andre ikke.
For eksempel i går da bilen ladet fikk jeg ikke oppdatert status via app, ei heller startet forvarming. Måtte ut og skru bilen på og av igjen - da fikk jeg oppdatert og startet forvarming fra app. Så dette er dessverre mer eller mindre like tragisk som det har vært fra dag 1....

Litt trist at det skal være sånn , for min del uten garasje så er jeg mer eller mindre avhengig av å kunne forhåndsvarme bilen.
Vet det er mulig å sette avgangstid men er ikke hver dag man drar til lik tid etc.
For min del gjør dette at GTE med Webasto blir en mulig løsning , men skulle helst hatt hel-elektrisk...

e-Stig

Hos meg har Car-Net fungert knirkefritt på iPhone 8 siden jeg fikk e-Golf i slutten av august.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Oddaa

Har fungert fint her også i mer enn 1,5 år, vil si minst 95% av tiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Pippus

Med, etter planen, flere millioner biler underveis som skal være "på nett" 24/7, så er det å håpe at VW tar dette elektroniske aspektet ved fremtidens brukeropplevelse alvorlig. I tillegg skal Teslas utmerkede løsning med online-oppdatering adopteres. Heldigvis synes det som om de har gått i seg selv og innsett at denne type utfordring trenger kunnskap fra andre enn seg selv. VW går nå derfor inn i et samarbeide med Microsoft . Tør man håpe på et brukersnitt som er hensiktsmessig for sjåføren og ikke bare for produsenten? ;)
https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/104824/vw-and-microsoft-partner-to-develop-digital-tech

madsolsen

Jeg har vært i kontakt med kundeservice og Car-Net teamet flere ganger da jeg har hatt problemer støtt og stadig. Synes svaret jeg fikk nå sist var i enkleste laget.
Jeg tok kontakt med de da jeg ikke fikk kontakt med bilen på flere timer under lading - problemet løste seg først da jeg fysisk gikk ut i bilen og slo den på og av igjen. Loggførte screenshots etc (som de har sagt de ønsker) for at de skal få det riktige bildet av hva som (ikke) skjer. Fikk til svar at de kunne se at datastrømningen ikke hadde gått igjennom før jeg slo bilen på, og at de håpet at nå ville den fortsette virke. Jeg svarte så at dette er jo et gjentagende problem hos meg da jeg lader - etter noen timer mister jeg muligheten til å kommunisere med bilen fram til jeg har slått den på og av igjen, og dette vil jo bare fortsette slik om de ikke finner noen løsning. Så jeg etterlyste hvorfor datastrømningen ikke gikk igjennom. Fikk da til svar at det visste de ikke - og så kom denne setningen som de da fraskriver seg alle problemer med "Det er også tatt i betraktning i våre generelle vilkår og betingelser (august 2017, seksjon II, section 5 - https://www.volkswagen-car-net.com/portal/web/no/content/-/content/legal/carnet-terms-and-conditions) at problemer oppstår. "
Takk for flott service...


np

Min har stort sett fungert. Passerte 3 år og den sluttet og virke. Betalte og vipps, så fungerte den igjen. I noen dager. Nå kommer det kun:"Leider ist die Applikation zur Zeit nicht vervügbar. Bitte probieren Sie es zu einem späteren Zeitpunkt erneut." Som vissnok betyr at appen ikke er tilgjengelig i øyeblikket (som betyr flere dager), prøv igjen senere. >:(

Sånn passe lei, nå...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA