Pølsemaker, pølsemaker, hvor har du gjort av deg????

Startet av GeirHM, tor 09. aug 2018, kl. 20:20

« forrige - neste »

Breezec

Kun bilen kan sette seg selv i sleep, det skjer når den selv finner det for godt. API har ikke mulighet for dette. Aktivitet fra app eller TeslaFi holder bil våken, det samme gjør f.eks lading av 12V batteri.
2026 Model 3 Performance

GeirHM

Jeg får stadige beskjeder nå fra TeslaFi om at den forsøker å sette Bilen i sleep,dessverre får jeg også beskjed om at forsøket ikke har lykkes. Akkurat nå er et nytt forsøk på gang. Det har gått 15 min uten kontrabeskjed. 

GeirHM

TeslaFi får ikke satt bilen i sleep. Men den prøver. Så det er nok dette som forårsaker vampire drain. Og så lenge jegikke har tilgang til power Management så er det fint lite jeg kan gjøre.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

GeirHM

Det kan jeg. Men da er jeg redd den fortsettermed å hente data og holder bilen våken. Jeg ser av varslene jeg får at den faktisk lykkes med å få bilen til å sovne også. For da stopper epostvarslingen.

Jeg er uansett i en fase hvor jeg jobber med saken. Slik at dette er i orden seinere når dette blir av kritisk betydning. Jeg er forøvrig ikke bare imponert over TeslaFi. Jeg får den f.eks ikke til å slå sammen mer enn to turer. Og den avslutter og begynner ny tur hver gang jeg har vært innom park. Irriterende.

Mulig TeslaSpy haddevært bedre.

geear

Sitat fra: GeirHM på fre 10. aug 2018, kl. 09:20
Power Management under Display er altså fjernet fra min bil. Så hvor skal jeg sette bil i "energy saving"?
Beklager, trodde det var kun always connected-valget som var fjernet.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA