Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De første kundebiler av KONA på norsk jord. 4 august 2018

Startet av andy99, lørdag 04. august 2018, klokken 22:11

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: TM på onsdag 15. august 2018, klokken 20:50
Er de så dårlige da ? Hvis jeg noen gang kommer til å kjøre ut på grunn av dårlig veigrep, så tipper jeg det skjer en vinterdag med våt is.
Hmmm...... den påstanden kan tyde på at du ikke har kjørt på dekk med dårlig våtgrep.
I min tid skulle jeg kjipe skikkelig inn på et par sommerdekk.
Kjøpte noen Nanakang-et-eller-annet. Helt ok på tørr asfalt.
Men straks det var våte veier var det faktisk nesten som å kjøre på "våt is".
Den lille bilen, Suzuki Swift, kom seilende inn mot rundkjøring et par ganger. Så da jeg hadde lært dekkene å kjenne, måtte jeg kjøre på våt asfalt som om det var vinterføre på sommerdekk.
Nå har jeg ikke testet Nexen, så vet ikke der. Men at det finnes "farlige" dekk som selges den dag i dag, bør det ikke være tvil om.

Limodriver

Jeg har googlet og lest dekktester. Dekkene kommer stort sett dårligere ut på både vått og tørt føre enn alle dekk av "anerkjente merker". I så godt som alle testene ligger de sammen med andre dekk fra "budget og billig" dekkprodusenter.

geear

Kjørte for mange år siden på Vålerbanen med en Audi A4 2.0TFSI quattro (kun 200hk!) med noen 18" billigdekk som bilforhandleren dessverre satte på rett før jeg handlet bilen, og det gikk fint så lenge banen var tørr, men da det begynte å pøse ned så gikk det i firehjulsskrens i alle kurvene, som på is, med 200hk!

Det ble bekreftelsen på at billigdekk kan fungere helt fint, til man virkelig trenger grepet i en unnamanøver eller bråbrems på vått føre...

Crown

Sitat fra: Limodriver på onsdag 15. august 2018, klokken 21:56
Jeg har googlet og lest dekktester. Dekkene kommer stort sett dårligere ut på både vått og tørt føre enn alle dekk av "anerkjente merker". I så godt som alle testene ligger de sammen med andre dekk fra "budget og billig" dekkprodusenter.

Måltallet for støy er jo dårlig, det er 71-72dB avhengig av hastighetsmerking, mens de beste i klassen har 67. Det er ganske stor forskjell med tanke på dB-skalaen. Rullemotstanden er også bare C, (A er best) så det er egentlig rart at Hyundai har utstyrt en elbil med dette. Må være utelukkende pga pris.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Limodriver

Nå ser det ifølge Marinetraffic.com ut som Autopride har klappet til kai i Drammen. Ombord skal det være flere Kona EV.

andy99

Sitat fra: Limodriver på fredag 17. august 2018, klokken 13:29
Nå ser det ifølge Marinetraffic.com ut som Autopride har klappet til kai i Drammen. Ombord skal det være flere Kona EV.
Ja bare man hadde noe VIN å søke på ;)
Det har jeg selvfølgelig ikke, med firesifret kønummer. Men håper på noen ny info til neste uke.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Gogs

I dag så jeg en hyundai kona demobil kjørende rundt i kristiansand. Så da er vel alle som skal kjøpe bil om et par år fornøyd med å kunne prøve.  :P
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA