Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: gr på tirsdag 14. januar 2020, klokken 10:29
Hvordan kan det ha seg at ikke Bergen kan gjøre samme snuoperasjon som de har gjort i Sandnes? De har ikke opprettet nytt servicesenter, men begynte å kjøre doble skift, og har/hadde drift fra kl. 06 til 22 på kvelden, ansatte en haug med folk.

De har alt dette på Kokstad også. Problemet er at Tesla selger biler dobbelt så fort som de klarer å ansette mekanikere for tiden...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

1000kwh

Meget bra opplevelse av Tesla Drammen denne uka!

Hadde samlet opp noe greier + noe de fikk beskjed om ved levering. De fikset alt og jeg kunne ratte rundt i en Model X i mellomtida. Fin bil, men jeg må si at totalt sett så liker jeg Sen min best :D


alda

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:41
Meget bra opplevelse av Tesla Drammen denne uka!

Hadde samlet opp noe greier + noe de fikk beskjed om ved levering. De fikset alt og jeg kunne ratte rundt i en Model X i mellomtida. Fin bil, men jeg må si at totalt sett så liker jeg Sen min best :D
Bra!
Skøyen har oxå fått ordning på sakerna verkar det som. Beställde time på tisdag i appen, lämnade bilen på fredag vid lunch, färdig kl. 17.30 :+1:
Det var byte av ryggekamera, en del som de tydligen hade på lager. Bilen är under garanti, och det var aldrig snack om någon betalning.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Motorwatt

#123
Ikke så rart. Kalenderen har rota det til for dem. 12 februar er på en onsdag, og ikke på en tirsdag.... Ble litt surr da jeg skulle bestille time i appen.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

snappy

Ventetiden er vel grei nå, iallefall i Oslo området , men service vil jeg vel ikke kalle det...
Oppgraderte ladeanlegget hjemme og fikk derfor behov for fiksen på 32A 1 fase lading for semi-veteran model S ( SB-15-44-006 )

Bestilte time i appen, og fikk time på Oslo Nord en uke senere - helt klart innafor. Det som var litt bekymringsfullt var at det var knepp tyst på mail og telefon - slik har det ikke vært tidligere, men siden det ikke er noen fornuftig måte å kontakte de på tenkete jeg at jeg her får jeg ha tiltro ..

Møtte opp til avtalt tid og ble møtt av en lett forvirret kundemottaker som først ville ha 3600kr for oppgraderingen og raljerte med mandator og valgbare SB...Forsøkte å forklare han at det står i SB'en at Pay er goodwill, og etter en kort sjekk med hans sjef ( sikkert ikke Elon ) var det greit.

Neste steg var å sjekke om de hadde delene.... kjempevits å være tydelig når en bestiller time føler jeg. Og de hadde delene !  Skulle 2 to timer og de begynte asap.

Glad & lykkelig kaster jeg meg inn i den ganske nice loungen på Oslo Nord og kjører igang med diverse telefonmøter... En time og 20 minutter senere ringer det en mekaniker og sier at de ikke har delene, Bilen er klar  til avhenting om 10 min , stiller meg i kø hos service dama som lover at de skal kontakte meg med ny time når de har delene, må vel innrømme at jeg signaliserte litt tvil til om det kom til å skje uten purring fra meg .

Dama ber meg sette meg  og forsvant i 10 minutter og kom tilbake meg gladnyheten om at det var et system som var nede , og nå hadde de delene...bilen klar om 2 timer ..

Fredagen her på Oslo Nord begynner å bli lang:-)

Tror TCON bør starte en aksjon for at Tesla skal få hjertestarter på alle lokasjoner med kunder, kjenner et snev av infrakt når  Tesla personalet bløffer seg gjennom dagene :o
2014 e-UP
2015 85D

boppus

Ha ha, takk for underholdende og tragikomisk historie, @snappy! Håper det har løst seg nå.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Motorwatt

Måtte bytte begge frontlysene (garanti). Kjørte innom på ettermiddagen, fikk tid neste dag, og var på veien etter 1 1/2 time. Imponerende!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Tråden bør endre tittel til (tidligere) Månedsvis...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Klykken

Bestilte time i Trondheim nå. Ca 1mnd frem i tid var første ledige time. 27 februar.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jkirkebo

Sitat fra: snappy på fredag 31. januar 2020, klokken 14:37
Ventetiden er vel grei nå, iallefall i Oslo området , men service vil jeg vel ikke kalle det...
Oppgraderte ladeanlegget hjemme og fikk derfor behov for fiksen på 32A 1 fase lading for semi-veteran model S ( SB-15-44-006 )

Bestilte time i appen, og fikk time på Oslo Nord en uke senere - helt klart innafor. Det som var litt bekymringsfullt var at det var knepp tyst på mail og telefon - slik har det ikke vært tidligere, men siden det ikke er noen fornuftig måte å kontakte de på tenkete jeg at jeg her får jeg ha tiltro ..

Så mye trøbbel som det er med Oslo Nord skjønner jeg ikke hvorfor folk fortsatt bestiller time der ;)

Bruk Skøyen, Karihaugen eller Rud ( den prioriterte rekkefølgen) så går alt så mye enklere...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på fredag 31. januar 2020, klokken 18:22
Så mye trøbbel som det er med Oslo Nord skjønner jeg ikke hvorfor folk fortsatt bestiller time der ;)

Bruk Skøyen, Karihaugen eller Rud ( den prioriterte rekkefølgen) så går alt så mye enklere...
De gangene jeg har vært på Oslo nord, har jeg fått både rask og hyggelig hjelp. Så det finnes mange unntak.

Den dårligste servicen har jeg fått på Skøyen.

Anekdotiske historier har litt begrenset verdi.

Klykken

Sitat fra: Klykken på fredag 31. januar 2020, klokken 18:00
Bestilte time i Trondheim nå. Ca 1mnd frem i tid var første ledige time. 27 februar.
Kunne velge onsdag 27.februar, vel og merke. Korrigerte seg til torsdag når timen ble spikret.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Bestilte time hos Tesla Haugesund pr mobil-App og må vente i dagesvis. 9dager. :)
Litt "småputtel" som blir greit og fikse. Min S er 99,99% i fin form ellers :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Teslalita

Bestilte  CCS retrofit i appen på forrige tirsdag. I dag kom de hjem til meg og fiksa. Veldig fornøyd med 7 dagers ventetid.

Ellemelle

Sitat fra: Teslalita på onsdag 11. mars 2020, klokken 13:25
Bestilte  CCS retrofit i appen på forrige tirsdag. I dag kom de hjem til meg og fiksa. Veldig fornøyd med 7 dagers ventetid.
Måtte du be om mobile service, eller gjorde de det uoppfordret?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA