Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

smokey

Sitat fra: HaraldRex på fredag 26. oktober 2018, klokken 09:56
Hvordan pleier dere å fortelle Tesla om ting som må håndteres på en service?

Jeg har pleid å svare på eposten jeg fikk med timebekreftelsen. Funket helt fint det. Ikke alltid jeg fikk tilbakemelding om at det var notert, men alt var på sjekklisten vi gikk gjennom da jeg leverte inn bilen til service.

Som Hyperstress sier, greit å ha det skriftlig når du nærmer deg 100k km.
P106 2006-2010
85D levert mars 2016

cra

Dersom det er noe "synlig" så bruker jeg et skjema jeg fant på forumet her et sted som viser bilen fra ulike vinkler. Markerer med highlighter og kommenterer på skjema. Sender det gjerne inn i forkant så de vet hva det er snakk om, og legger utskrift med markeringene i bilen når jeg leverer den. Funket gull på den forige bilen der håndtak ikek fungerte og det var løse pyntelister på utsiden. Gir minimalt rom for misforståelser. Og så er det enkelt å sjekke i etterkant; det kan jo være jeg glemmer nopen av punktene selv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ELefant

Fikk problemer med vindusspylerveska (motoren gikk ikke). Dro innom Tesla i Drammen, og fikk beskjed om å møte opp på dropp inn 08:00 neste dag uten garanti om at feilen ble rettet (bor 9 mil unna!). Etter flere slike opplevelser kom tanken om å droppe M3. 1 time senere ringte en hyggelig kar fra Tesla og lurte på om de kunne komme hjem til meg å fikse feilen. Jeg fikk nummeret til en av deres mobile reperatører, og delen ble byttet på 5 min :+1:!! Takket så mye for god service, og håper dette er den nye standarden ;). Kanskje Audi og Jaguar sin inntreden får opp fart på Tesla sin kapasitet på service.

emurof

Skal vi konkludere med at Tesla har løst dette problemet nå?

Vet der er en gammel tråd, men det kan jo være greit å se litt tilbake i tid av og til også.

Jeg synes nesten aldri jeg ser noen klage over lang ventetid på service, men er det bare jeg som ser feil eller kan det stemme?

Motorwatt

Bergen Kokstad pr. i dag (07.01.20) første ledig 4. mars.
Tid er relativt, og jeg vet ikke hvilket forhold du har til begrepet, men 2 måneder mener jeg er lenge...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Espen Hugaas Andersen

Tror man kan si at utfordringene er i all hovedsak løst på Østlandet, men at enkelte andre områder inklusive Bergen fortsatt sliter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Tja, i Oslo ser jeg at første ledige time er om tre dager.

1000kwh

Har dyttet på min egen time 2 ganger. Litt for enkelt å flytte time :P

o.b.lix

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:42
Tror man kan si at utfordringene er i all hovedsak løst på Østlandet, men at enkelte andre områder inklusive Bergen fortsatt sliter.

Mulig, men har min inne i Bergen i dag for bytte av speil og trekantvindu etter at jag ødela dette i går.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

I Haugesund er det nå litt bedre. Køen er like lang, men Tesla ansetter folk som skal få fart på sakene. :P

ref; https://elbilforum.no/index.php?topic=49531.0
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

fonberg

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:32
Bergen Kokstad pr. i dag (07.01.20) første ledig 4. mars.
Tid er relativt, og jeg vet ikke hvilket forhold du har til begrepet, men 2 måneder mener jeg er lenge...

Hvor raskt man kan komme inn kommer vel an på hva man melder inn også.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Kim-

Sitat fra: fonberg på tirsdag 07. januar 2020, klokken 14:40
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:32
Bergen Kokstad pr. i dag (07.01.20) første ledig 4. mars.
Tid er relativt, og jeg vet ikke hvilket forhold du har til begrepet, men 2 måneder mener jeg er lenge...
Ikke når man booker via appen. De tar vel inn ekstrabiler hvis det kommer noe kritisk, men forrige gang jeg snakket med de sa de at køen er så lang som appen viser.

Hvor raskt man kan komme inn kommer vel an på hva man melder inn også.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

o.b.lix

Ifølge de på Kokstad, skal Åsane åpne denne måneden, så da skal det hjelpe (litt).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Madammen hadde mistet den ene nøkkelen tidligere, og så klarte jeg å kjøre avgårde med den siste liggende på speilet, på grunn av at jeg hadde brukt summon og satte meg inn i bilen og kjørte (skylder på EU-regler :laugh: :o). 27 minutter fra jeg parkerte utenfor Tesla i Sandnes så satt jeg i bilen og var avgårde igjen, med to nye nøkler ferdig programmert, til og med knyttet til profilene våre, og de gamle var slettet. Fredags ettermiddag. For 3400,- totalt for begge to. Halve prisen av én nøkkel hos våre tyske venner. Kan ikke klage på det.

Hvordan kan det ha seg at ikke Bergen kan gjøre samme snuoperasjon som de har gjort i Sandnes? De har ikke opprettet nytt servicesenter, men begynte å kjøre doble skift, og har/hadde drift fra kl. 06 til 22 på kvelden, ansatte en haug med folk. Har til og med opplevd å bli ringt opp kl. 21 på kvelden med spørsmål om det hadde vært mulig å hente bilen. Helt topp.

Marius76

Jeg var innom på Fjøsanger for å bestille time til upgrade til 4g i dag. Fikk time på Kokstad om tre uker. Har egentlig aldri måttet vente noe særlig de tre-fire årene jeg har hatt Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA