Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: sfinxern på mandag 20. august 2018, klokken 23:30
Så 20k km service er ikke nødvendig? Mente noen snakket om at Tesla byttet oljer på DU blant annet etter 20k km. Pga innkjøring av motor blant annet. Stemmer ikke dette?

Hva sier serviceplanen helt konkret?

No they do that on the 40k and 80k, etc KM intervals, but it seems they stopped doing the DU oil change. Guess it's no longer needed on the newer DU's.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Kristian O

Sitat fra: Kristian O på fredag 17. august 2018, klokken 15:54
Sitat fra: Kristian O på onsdag 15. august 2018, klokken 17:02
Sendte forespørsel om service og sjekk av parkeringsbremsen pga ulyd. Dette var i går klokka 12.10 via Teslas nettside. Fikk svar 15.59 fra servicehelpeu om at forespørselen var sendt videre til Skodje.
Fikk mail fra Skodje i dag tidlig 08.26 med beskjed om at deler var bestilt, og at dei tar kontakt når delene er på plass for å finne en passende dato.

Godt fornøgd hittil, rekner med at Tesla Skodje fortsetter å følge opp ditt meget gode rykte  :+1:
Fikk ny mail i dag; delene nærmer seg, forslag om time 29.8   :)
Parkbremsa vart betydelig dårligere i går, så sendte ny Mail i går kveld for å informere om det. Fikk svar i dag tidlig, med spørsmål om jeg kunne komme innom i løpet av dagen for å ordne bremsa. Såg dessverre ikke dette før ca 14.45, og ringte til Tesla for å høre om det var for seint. Fikk komme, og var der 15.35. 15 minutt etter var bremsene fiksa, på garanti(120.000 km).

Er rett og slett fantastisk fornøgd med servicesenteret på Digernes  :) :+1: :+1: :+1:
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Klykken

Er det noen her som faktisk venter på (kritisk) service, og har ventet over lengre tid? Vanlig service uten at "noe er galt" er ikke det jeg tenker på, da jeg skjønner at det blir nedprioritert atm.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RaBalder

Sitat fra: Klykken på torsdag 23. august 2018, klokken 20:07
Er det noen her som faktisk venter på (kritisk) service, og har ventet over lengre tid? Vanlig service uten at "noe er galt" er ikke det jeg tenker på, da jeg skjønner at det blir nedprioritert atm.

Hva legger du i begrepet "kritisk"?


  • At bilen har feil/mangler som gjør den trafikk-farlig?
  • At bilen har feil/mangler som i praksis gjør den ubrukbar?
  • At bilen har feil/mangler som Tesla ikke gjør noe med og man har ventet i over 6 måneder/12 måneder/osv....
  • ???

Klykken

Kritiske feil, som at bilen ikke er kjørbar, brukbar, usikker i bruk etc. Dørhåndtak faller innunder det, da det går utover sikkerheten til en viss grad. Men fukt i kromlista bak er ikke det feks.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LASOL

Dørhåndtaket mitt streiket på ferie i Sverige 7 august. Motoren som skal skyve ut håndtaket gikk 24/7 så jeg purret de noen ganger for å få koblet av den motoren.
Etter 3-4 purringer fikk jeg i går  hjelp av roadservice på parkeringsplassen ved Oslo nord.  Det viste seg å ikke være mikrobryter som de trodde?! men en del i aluminium. Jeg var heldig at jeg hadde avtalt å møte på Oslo nord da kunne han gå over veien og finne en løs del fra et annet defekt dørhåndtak så nå er mitt i orden etter bare 3 uker. 
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Muffinman

Støpegodsdrevet som har blitt smadret sikkert. Mon tro om de monterer samme type, eller om den er kommet i forbedret utgave?

AndersS

Hadde verkstedtime på Grorud i dag. Var litt skeptisk, men ble faktisk overasket over hvor ille situasjonen er.

Hentet ut bilen min (modell X) i midten av April. Etter en måned med telefoner fram og tilbake for å fjerndiagnostisere sensorfeil på dører så ble det i mai bestilt time for å fikse sensorer pluss en del andre småting oppdaget ved utlevering.
Ble oppringt av Tesla i går for å gå gjennom listen med ting som skulle fikses i dag. La til et par ting som er blitt oppdaget etter utlevering. Fikk beskjed om at det er satt av 2 timer til bilen min så det er ikke sikkert at de rekker å gjøre alt som ble lagt til listen, men de skal gjøre så godt de kan.

Så i dag var dagen der bilen skulle fikses: Kø for å kjøre inn og en halvtime ventetid er kjipt når man har time men greit nok. Etterhvert kom en Tesla-fyr og gikk gjennom listen med ting som skal gjøres.
Så kom den store overaskelsen; de har ikke planer om å gjøre noe som helst med bilen min i dag. De skal kun ta imot den, sette den på vent og så skal de fikse den om ca 4 uker.
I mellomtiden så får vi valget mellom å kjøre en Passat eller en Caravelle (!).

Dette var ikke på grunn av at de ventet på deler, kun det at de ikke har tid til å fikse ting nå.
Det var ikke mulig at vi brukte bilen i 4 uker til de var klare til å fikse den, for da ville den "falle ut av systemet".
Dette var åpenbart normal praksis. Biler tas inn for å bli satt på vent i x antall uker. Jeg trodde at alle bilene som sto på vent hadde kritiske feil som gjorde at de ikke var kjørbare, men sånn er det ikke...  :o
Jeg spurte om hvorfor jeg ikke fikk beskjed om dette av den jeg snakket med i går. Fikk da svaret at den jeg snakket med må ha misforstått noe...

Servicetimen min endte derfor med at de ikke gjør noe som helst i dag og bestiller ny time til meg i januar sånn ca.
På spørsmål om det da vil være slik at jeg leverer inn bilen, venter noen timer og får den tilbake; så var svaret at det vil være samme som i dag: lever inn bilen, få tilbud om en eller annen lånebil, og få bilen tilbake etter noen uker, eller så kunne jeg ringe Brumunddal...

Tesla Model X75D (2018, AP 2,5, MCU1)

jkirkebo

Sitat fra: AndersS på fredag 31. august 2018, klokken 15:15
Hadde verkstedtime på Grorud i dag. Var litt skeptisk, men ble faktisk overasket over hvor ille situasjonen er.

Jeg anbefaler å booke på Skøyen isteden. Kortere ventetid, og de gjør unna ting når de skal og ikke 4 uker senere. De har heller ikke plass til å lagre biler i mange uker...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

What-a-watt

#54
Hvorfor anbefaler ikke Grorud kunden et annet verksted, og også ordner med dette? Finnes det ikke noen form for intern kommunikasjon?

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

THE

De kan prøve seg på den behandlingen i Bergen på tirsdag når jeg skal levere bilen inn til timen jeg egentlig skulle hatt i april, men som ble utsatt. Da går det nok et brev, som allerede er ferdigskrevet, til Tesla med krav om heving av kjøp.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jejl

Har stort sett fått veldig bra service i 5 år nå på vår P85. Men jeg forstår ikke helt hvordan de prioriter og hvordan de tenker når bilene leveres inn. Sist vi bestilte service var i mai (hvis jeg husker rett) og ønsket 100 000 km service. Vi fikk time noen uker senere enn det vi ba om, men helt iorden for oss så lenge vi har serviceavtalen, og får den servicen bilen trenger. Det jeg ikke forstår er følgende: Avtalt levering er torsdag og vi leverer og får beskjed på torsdag og fredag at de ikke kan starte på bilen grunnet manglende kapasitet. Mandag ca kl 13 får jeg beskjed om at bilen er påbegynt men ikke blir ferdig. Tirsdag ca kl 13 er bilen ferdig. Det har altså gått mindre enn en arbeidsdag i arbeid på bilen. Vi fikk bilen tilbake veldig bra rengjort og støvsugd innvendig og hadde en fossil lånebil i 5 dager. Dette må vel være temmelig kostbart for Tesla?
Går det ikke an å bare ringe oss når de kan begynne på servicen? Vi bor jo ikke mer enn 6 min fra servicesenteret, og begge parter foretrekker nok minst mulig bruk av fossile lånebiler.

1000kwh

Sitat fra: THE på fredag 31. august 2018, klokken 21:51
De kan prøve seg på den behandlingen i Bergen på tirsdag når jeg skal levere bilen inn til timen jeg egentlig skulle hatt i april, men som ble utsatt. Da går det nok et brev, som allerede er ferdigskrevet, til Tesla med krav om heving av kjøp.
Får de en eske konfekt hvis du er strålende fornøyd?  :P

RaBalder

Sitat fra: AndersS på fredag 31. august 2018, klokken 15:15
Hadde verkstedtime på Grorud i dag. Var litt skeptisk, men ble faktisk overasket over hvor ille situasjonen er.

Hentet ut bilen min (modell X) i midten av April. Etter en måned med telefoner fram og tilbake for å fjerndiagnostisere sensorfeil på dører så ble det i mai bestilt time for å fikse sensorer pluss en del andre småting oppdaget ved utlevering.
Ble oppringt av Tesla i går for å gå gjennom listen med ting som skulle fikses i dag. La til et par ting som er blitt oppdaget etter utlevering. Fikk beskjed om at det er satt av 2 timer til bilen min så det er ikke sikkert at de rekker å gjøre alt som ble lagt til listen, men de skal gjøre så godt de kan.

Så i dag var dagen der bilen skulle fikses: Kø for å kjøre inn og en halvtime ventetid er kjipt når man har time men greit nok. Etterhvert kom en Tesla-fyr og gikk gjennom listen med ting som skal gjøres.
Så kom den store overaskelsen; de har ikke planer om å gjøre noe som helst med bilen min i dag. De skal kun ta imot den, sette den på vent og så skal de fikse den om ca 4 uker.
I mellomtiden så får vi valget mellom å kjøre en Passat eller en Caravelle (!).

Dette var ikke på grunn av at de ventet på deler, kun det at de ikke har tid til å fikse ting nå.
Det var ikke mulig at vi brukte bilen i 4 uker til de var klare til å fikse den, for da ville den "falle ut av systemet".
Dette var åpenbart normal praksis. Biler tas inn for å bli satt på vent i x antall uker. Jeg trodde at alle bilene som sto på vent hadde kritiske feil som gjorde at de ikke var kjørbare, men sånn er det ikke...  :o
Jeg spurte om hvorfor jeg ikke fikk beskjed om dette av den jeg snakket med i går. Fikk da svaret at den jeg snakket med må ha misforstått noe...

Servicetimen min endte derfor med at de ikke gjør noe som helst i dag og bestiller ny time til meg i januar sånn ca.
På spørsmål om det da vil være slik at jeg leverer inn bilen, venter noen timer og får den tilbake; så var svaret at det vil være samme som i dag: lever inn bilen, få tilbud om en eller annen lånebil, og få bilen tilbake etter noen uker, eller så kunne jeg ringe Brumunddal...

Så i praksis betyr dette at dem trenerer og gjør det nesten umulig å få rettet feil i garantiperioden.
Dem stiller ikke opp.

Tenker med gru på dem som tross alt tørr å bestille ny bil for tiden.
Får man levert en "mandagsbil", så er det "kjørt"  :(   Det er jo ikke noe håp om å få ordnet noe innen rimelig tid.

Nybilfølelsen kan få en helt ny mening for Tesla'er....  :-1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA