Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alternative sommerhjul

Startet av Gordon Retriever, torsdag 02. august 2018, klokken 16:38

« forrige - neste »

ProsjektX

Sitat fra: Navl1 på fredag 14. september 2018, klokken 15:34
Måtte bremse kraftig på våt føre i dag, med nexendekkene. De dekkene skal av bilen så fort som mulig, aldri opplevd at dekk har sluppet taket i våt asfalt så fort som disse gjorde.
Da har du aldri kjørt med Falken ZE-512 (eller var det 502?). Uansett, hadde disse på en A6 for en del år tilbake, og de var virkelig livsfarlige på regnvått. 4-hjulssladd rundt svingene uten provosering.. som å kjøre på nysnø. Dekkene ble etter en sesong steinharde. Da jeg punkterte ba jeg dekkforhandler om pris på nytt tilsvarende dekk for at alt skulle være likt.. "beklager, vi kan skaffe de så klart, men vi vil ikke selge de til deg. det er farlige dekk. bytt alle..!"

Så Falken kommer aldri i nærheten av mine biler igjen etter den blemma her!

Når det er sagt så synes jeg egentlig at Nexen og veigrep på Kona er som forventet og helt ok, både på tørt og vått.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

bno

Sitat fra: Limodriver på fredag 10. august 2018, klokken 00:43
Jeg er gnien, men kjenner jeg er nære på, for første gang i mitt liv, å bytte/kaste helt nye dekk og kjøpe noen jeg føler meg tryggere på.
Da fikk jeg solgt mine Nexen dekk som sto på.Gikk etter 4-5 dager på Finn.  :D

e-curious

Kan jeg spørre hva du fikk solgt dem for?

bno

#33
Solgte dem for NOK 1600,-  Så ble jeg kvitt dem og de kom til nytte annet sted.

e-curious

Hvilke dekk satte du på i stedet,  og hva er erfaringene med de nye dekkene sammenlignet med Nexen?

bno

Sitat fra: e-curious på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:47
Hvilke dekk satte du på i stedet,  og hva er erfaringene med de nye dekkene sammenlignet med Nexen?
Kjører nå på Goodyear vinter på originalfelg. Har aldri prøvd Nexen dekkene, men støyen er lite merkbar på disse som nå står på, men lite relvant i sammenligningen kanskje.

Har disse hengende i garasjen 18"  https://www.hyundai.no/modeller/kona/ med påsatt Falken Azenis FK510 235/45 R18 som får sin debut på bilen til våren nå som vi går mot vinter med stormskritt.

Litt spent på støyen, men 17" fikk god tilbakemedling i årets sommertest.
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2018/falken-azenis-fk510/


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA