Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Versjon 9 - kommende features

Startet av georglu, torsdag 02. august 2018, klokken 12:34

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: tesla73 på søndag 14. oktober 2018, klokken 16:25
Hvis du har tatt vare på «view specs»-linken,

Jeg finner også mine specs i appen Dashboard for Tesla (android)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

Ser det er en her som har fått bil i oktober '17 som har fått bekreftet fra Tesla at den har AP2.0: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/autopilot-hardware-2-0-or-2-5-how-to-tell.101666/

Ser de hevder at bestillinger fra og med 10. august 17 har 2.5, men vet ikke helt om jeg stoler på det. Min er bestilt 9. august og utlevert i november. View specs-linken ble oppdatert til APH3 mens bilen stod på båt - var APH2 helt frem til da. Vi får vel det endelige svaret først når V9 kommer og vi ser om vi har tilgang på dashcam eller ei...

THE

Min skal visstnok være produsert 10. august 2017, og har AP2.0
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Espelectric

Deler Vhagar sine synspunkter rundt V9. Kommer ikke til å nedgradere til dette med det første for da er det jo ingen vei tilbake. Satser på noen på jobb nedgraderer til V9 så jeg kan se det live men basert på det jeg har sett og lest er det et steg tilbake. Den ekstreme fokusen på kartet er uforståelig. Jeg bruker omtrent aldri kartet, jeg vet hvor jeg skal. Skal jeg navigere så bruker jeg navigasjon i dash, sitter ikke og ser på kartet. Hvorfor man skal bli påtvunget å ha kartet opp når det bare skaper treghet og distraksjon er uforståelig.
Ser også ut som andre kontroller som man bruker ofte har blitt gjort mindre i størrelse og tilgjengelighet.

X75D (85kWh)

jkirkebo

Sitat fra: Espelectric på torsdag 25. oktober 2018, klokken 09:18
Deler Vhagar sine synspunkter rundt V9. Kommer ikke til å nedgradere til dette med det første for da er det jo ingen vei tilbake. Satser på noen på jobb nedgraderer til V9 så jeg kan se det live men basert på det jeg har sett og lest er det et steg tilbake. Den ekstreme fokusen på kartet er uforståelig. Jeg bruker omtrent aldri kartet, jeg vet hvor jeg skal. Skal jeg navigere så bruker jeg navigasjon i dash, sitter ikke og ser på kartet. Hvorfor man skal bli påtvunget å ha kartet opp når det bare skaper treghet og distraksjon er uforståelig.
Ser også ut som andre kontroller som man bruker ofte har blitt gjort mindre i størrelse og tilgjengelighet.

Tja, det er jo andre grunner til å ha kartet oppe da, spesifikt trafikkinformasjonen. Jeg legger alltid inn destinasjon i navigasjonen på lengre turer (lengre = mer enn 10-15km) slik at hele ruten + trafikkinfo vises.

Navigasjonen i den lille skjermen bruker jeg dog adri, irriterer meg over at den kommer opp automatisk. Jeg må ha energimåleren der, etter at den forsvant fra midten når jeg kjøpte AP-bil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

o.b.lix

Nå er blindsonevarselet mye bedre på V9 enn før, og det sies autopilot er mer smooth.

Når det gjelder å måtte ha kartet øverst, holder de på å fikse det i følge elon på twitter, regner med dette også er utbedret før vi får V9 her på berget.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vhagar

Ser de faktisk har gått tilbake på det med å ikke kunne ha flere apper oppe samtidig. Fortsatt sniker kartet seg inn på toppen men en kan ha både ryggekamera og energiappen øverst (og media playeren nederst). Viser bare at de tok feil og rettet seg etter hva brukerne ville ha. Brukere liker ikke endringer og vet ikke hva de vil ha, så her kunne de med fordel trolig hatt en bedre gruppe av betatestere slik at overgangen ble bedre. Fortsatt kritisk til å pushe kart som default når brukeropplevelsen enda er så dårlig (med trolig for treg hardware). De har lovet en utrolig forbedring her det kommede (tesla-)halvåret, så vi får se.

Jeg venter fortsatt på mulighet for re-routing/waypoints og sette startpunkt som alt annet enn hvor bilen er (for å planlegge fremtidig rute og se hva bilen mener jeg trenger av energi etc til den). Og økt fart.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA