Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

i3 vs e-Golf (som første elbil)

Startet av Rcr, mandag 30. juli 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

hhog

Jeg sto mellom akkurat de samme bilene, og gikk for i3, som jeg nå har hatt i 5 måneder. Kunne ikke vært mer fornøyd! Ulempene med denne er baksetet, spesielt når jeg hadde meg med to 12åringer på loddsalg..... Men utover det blir jo bakdøra og framdøra brukt samtidig, så no problemos. Hovedårsaken til at jeg valgte i3 fremfor golf var nok kupéplassen. Vi er begge over 180 og 190, og dersom vi hadde passasjer bak oss i en golf, var det ikke sjangs å få plass til beina fremme, grunnet trang "fotplass". Gikk faktisk ikke an å få beina i bakken, da knærne havna for langt opp. i i3 derimot, er det jo plass å overnatte på gulvet foran fremsentene omtrent. en drøm når det er faktisk der man sitter og skal være komfortabel :)

Amigo

Prøver å sparke liv i denne tråden fra 2018. For min del er kun i3 og e-Golf aktuelle. Hadde 1. gen i3 for noen år siden, kjørte 75.000 km på 3 år før jeg solgte. Var på verksted en rekke ganger med forskjellige ting, bytte av ladeport, motorfeste som knakk ++. Opplevde alltid god service hos Bavaria Krsand, men syns det ble for mange besøk der. Var ellers fornøyd med bilen. Åssen erfaring har dere med feil på nyere i3 og e-Golf (de med rekkevidde på rundt 25 mil)?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Sitat fra: Amigo på mandag 03. august 2020, klokken 07:07
Åssen erfaring har dere med feil på nyere i3 og e-Golf (de med rekkevidde på rundt 25 mil)?
Vår 120Ah i3 har hatt ett dørhåndtak som har løsnet, og det er alt. Og det skyldes nok like mye overivrige barn...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Veldig gode erfaringer med i3. Hadde den i 4 år - null feil  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Amigakongen

Har en 2015 i3 60ah, som har gått litt over 90.000. Byttet frambremser ved 75.000km. Og vinterdekk. Ellers tut og kjør.
Og en 2016 94ah, med ca.89.000km. Byttet bakbremser ved ca.70.000km og vinterdekk. Ellers ingen feil.
Den gamle blir etterhvert byttet ut med større elbil.
2015 BMW I3 - 11800km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA