Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstralys på Leaf

Startet av KennyLeaf, mandag 30. juli 2018, klokken 09:35

« forrige - neste »

Stig85

Hei FroBe! Det er en slik du trenger ja, og signalet til den kobles til bak instrumentpanelet. Instruksjonsvideo her (RHD-bil, men dashbordet er jo det samme, du skjønner tegninga): https://www.youtube.com/watch?v=gkA1WDu8cq0
Kabler drar du gjennom kabelgjennomføringen i torpedoveggen oppunder frontruta på førersiden, bare følg de andre ledningene mellom motorrom og kupé. Lag et lite snitt i den gummimuffa der, og få tetta skikkelig etterpå. Lykke til!
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

Tony Rofstad

Det var ikke i nærheten av en så omfattende operasjon jeg måtte gjennom for og få koblet opp canm8 på min leaf.
Det fulgte med en instruks på hvilken ledninger man går innpå i bilens canbus enhet for og hente ut signalet som styrer fjernlys etc.
Denne boksen satt plassert bak oppunder hanskerommet litt imot midten av bilen.

var litt knotete og ligge opp ned og lodde seg innpå men med litt tålmodighet gikk det helt fint;)

NissanLeafMan1

#17
Sitat fra: Tony Rofstad på mandag 15. juni 2020, klokken 12:46
Det var ikke i nærheten av en så omfattende operasjon jeg måtte gjennom for og få koblet opp canm8 på min leaf.
Det fulgte med en instruks på hvilken ledninger man går innpå i bilens canbus enhet for og hente ut signalet som styrer fjernlys etc.
Denne boksen satt plassert bak oppunder hanskerommet litt imot midten av bilen.

var litt knotete og ligge opp ned og lodde seg innpå men med litt tålmodighet gikk det helt fint;)

Takk for at du gir disse tipsene. Jeg klarte å installere en LED-bar på min Tekna med din hjelp. For alle andre i fremtiden som lurer på dette, er det en bunt med over 20 ledninger like bak og under hanskerommet. Uten å demontere noe, kan du se dem hvis du kikker under hanskerommet. Selvfølgelig kan det være lettere å få tilgang til dem ved å demontere i det minste hanskerommet. Du vil ikke kutte disse ledningene, bare trekk av en halv centimeter av hylsen på ledningen, og loddet inn den nye ledningen til enheten.

Uansett, kablene går inn som følger:
Blå ledning (uten sølvmarkør) = CANBUS HIGH
Rosa ledning = CANBUS LOW

Jeg kan bekrefte at det fungerer perfekt slik. Beklager at jeg gjenoppliver en gammel tråd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA