Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Portabel ladkabel med Rfid og Wifi og App.

Startet av Roy Aasen, tirsdag 24. juli 2018, klokken 08:23

« forrige - neste »

Roy Aasen

Finnes det noe tilsvarende her på berget??

https://www.eauto-laden.com/epages/17929119.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/17929119/Products/EM003

Siste her kun en test om jeg kan redigere innholdet...)

elektrolux

Denne har mange gadgets, men hvorfor ønsker du en slik i det hele tatt?

Du slipper f.eks ikke unna jordfeilvern type B på kursen til stikket.

Spør forde vi ble forespurt av produsenten om vi var interressert i å selge disse, men klarte ikke å se at det var et marked for dem.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Roy Aasen

#2
Jeg har ikke ytret ønsker om en slik, det var bare ett generelt spørsmål, av ren nysgjerrighet.

Hadde jo vært morsomt med appstyring osv...nå som til og med kjøleskapet vel fåes med App ;D.
Den har jo for øvrig innebygget jordvern med B- karaktristikk. Trenge ikke B-vern på ledningen sålenge det er frittstående garasje.

Orbit

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 24. juli 2018, klokken 08:37
Du slipper f.eks ikke unna jordfeilvern type B på kursen til stikket.

Er ikke dette et innebygget B-vern?
Sitat fra: https://go-e.co/en/datenblatt/RCD with DC fault detection, 30 mA AC, 6 mA DC

Boksen fyller et (kanskje lite?) hull i markedet, spesielt for reise: Du kan bruke denne til å lade på diverse rød/blå industristikk (opp til 22kW) og vanlig stikk, sammen med en vilkårlig type 1 eller 2 kabel, 20/32A, 1- eller 3-fas. Det finnes ladekabler for industristikk, men da bundet til enten type 1 eller 2 på bilsiden, og en fast kabellengde. Og denne kabelen kommer da i tillegg til en allerede "stor" type 2 kabel som uansett er med på tur. Det blir heller ikke behov for å ha med Shukokabelen for vanlige stikk. Så denne boksen + fritt valgt type1/2-kabel, gjør at "alt" av muligheter for AC-lading en kommer over på reise kan benyttes, og med raskere lading enn det en får med 10A Schuko+adapter på industrikontakter.

@Elektrolux: Tar du inn disse, får du i alle fall ett salg :) (gitt B-vern biten er på plass)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektrolux

Sitat fra: Orbit på tirsdag 24. juli 2018, klokken 09:30
Elektrolux: Tar du inn disse, får du i alle fall ett salg :) (gitt B-vern biten er på plass)

Du skal være glad det er 6mA DC + 30mA A vern og ikke B vern, siden den da kan kobles i frittstående garasjer uten å måtte montere B vern også på kursen ut til garasjen.

Vi vurderte disse, men de ble for kostbare etter vår mening. Kjøp heller direkte fra produsenten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kaninchen

Betyr det at denne kan brukes på CEE-stikk (400V 32 A 3-fas) som kun har Jordfeilautomat Type A med B-kurve 30 mA i skapet på kursen (egen kurs for CEE-stikket). Eller må A-vernet fjernes fra sikringskapet? Ev. må A-vernet i sikringskapet byttes med et B-vern?

Rav4_EV

Før du kjøper bør du få dokumentasjon at produsent har designet denne enheten til å kunne benyttes som mode 2 enhet.
Videre må du ha jordfeilbryter type B i skapet om du legger opp en ny kurs som skal benyttes til elbil-lading.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA