Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premiumpakken er nå standard på Model S og X

Startet av Diravi, lørdag 21. juli 2018, klokken 09:19

« forrige - neste »

Diravi

Ifølge Elektrek har Tesla nå inkludert Premiumpakken som standard, og i amerikansk konfigurator satt opp prisene med 2000 dollar (pakken kostet vel 5000 opprinnelig.

https://electrek.co/2018/07/20/tesla-updates-model-s-x-options-increases-base-price/

Ser ut som det samme gjelder i norsk konfigurator også, uten at jeg greier å se hva den nøyaktige forskjellen i pris er.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Diravi

Sitat fra: Diravi på lørdag 21. juli 2018, klokken 09:19
Ifølge Elektrek har Tesla nå inkludert Premiumpakken som standard, og i amerikansk konfigurator satt opp prisene med 2000 dollar (pakken kostet vel 5000 opprinnelig).

https://electrek.co/2018/07/20/tesla-updates-model-s-x-options-increases-base-price/

Ser ut som det samme gjelder i norsk konfigurator også, uten at jeg greier å se hva den nøyaktige forskjellen i pris er.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Nasatech

Prisforskjellen er 19.800 kroner.

Men fortsatt noen nye biler med gamle priser på https://teslainventory.teslastats.no/

Hdloop

Hei
Dette betyr vel at bilen har blitt 19800,- billigere - så sant man skulle hatt med Premiumpakken uansett?
Og at man betaler 19800,- for mye hvis man bestiller bil fra inventory med premiumpakken?

spirrevipp

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

emmern

Kan jeg ringe og kreve prisreduksjon? Bestilte premiumpakken og har bilen i produksjon! Hvordan går jeg fram? :) Takk! Har tenkt å ha med FSD i samme slengen så de taper jo ingenting sånn sett :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Nasatech

Sitat fra: emmern på lørdag 21. juli 2018, klokken 11:17
Kan jeg ringe og kreve prisreduksjon? Bestilte premiumpakken og har bilen i produksjon! Hvordan går jeg fram? :) Takk! Har tenkt å ha med FSD i samme slengen så de taper jo ingenting sånn sett :)

Det kan du. Og sannsynligvis får du rabatten. En kamerat av meg som har låst bil fikk det nettopp bekreftet. Kan jo være forskjell på hvor langt bilen har kommet i produksjonen osv.

redeyechris

Eg har bestilt model S uten premium pakke. Hvis eg vil oppgradere kor mykje skal koste tror man? Bilen er allerede produsert og på veg til Norge.
Tesla Model S75D Sep 2018

kirky

Om den er produsert får du nok aldri oppgradert... Da blir det vel kansellering isåfall.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

GOS

Sitat fra: redeyechris på lørdag 21. juli 2018, klokken 15:20
Eg har bestilt model S uten premium pakke. Hvis eg vil oppgradere kor mykje skal koste tror man? Bilen er allerede produsert og på veg til Norge.

Siden den er produsert så ville jeg ikke tenkt/vurdert tanken engang. Mye, og mye mer enn det kostet å bestille det når du bestilte (altså før pakken ble integrert som standard med prisøkning på ca 20.00
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

emmern

Sitat fra: Nasatech på lørdag 21. juli 2018, klokken 14:29
Sitat fra: emmern på lørdag 21. juli 2018, klokken 11:17
Kan jeg ringe og kreve prisreduksjon? Bestilte premiumpakken og har bilen i produksjon! Hvordan går jeg fram? :) Takk! Har tenkt å ha med FSD i samme slengen så de taper jo ingenting sånn sett :)

Det kan du. Og sannsynligvis får du rabatten. En kamerat av meg som har låst bil fikk det nettopp bekreftet. Kan jo være forskjell på hvor langt bilen har kommet i produksjonen osv.

Tusen takk! Ringer til mandag :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

redeyechris

Sitat fra: GOS på lørdag 21. juli 2018, klokken 15:38
Sitat fra: redeyechris på lørdag 21. juli 2018, klokken 15:20
Eg har bestilt model S uten premium pakke. Hvis eg vil oppgradere kor mykje skal koste tror man? Bilen er allerede produsert og på veg til Norge.

Siden den er produsert så ville jeg ikke tenkt/vurdert tanken engang. Mye, og mye mer enn det kostet å bestille det når du bestilte (altså før pakken ble integrert som standard med prisøkning på ca 20.00
Ja, eg veit at før ble det standard kosta etter montering 60k. Og egentlig eg hadde ikkje behov til biodefensive modell eller bedre lyd fra anlegget. Eneste e kunne være interessert er den vinterpakke men eg kan leve uten den. Men siden ble det standard kanskje Tesla kunne gi en rabatt til etter montering til eksisterende kunder
Tesla Model S75D Sep 2018

Pjotr

Er prisforskjellen større på X? Sammenlignet med min bestilling så er det det en diff på 28.800,- men det er mulig at jeg surrer?

creal

Premiumpakken kostet før 50.000 på X, 40.000 på S, så da høres det ut som om reduksjonen på X derfor har blitt større. Fornuftig av Tesla - X og S må bli tydeligere premiumbiler, og fint at produksjonen blir enklere også. Tør man håpe på større batteripakker litt utpå høsten?

geear

Jeg får opp 694k som startpris på X nå, var det ikke det før og? Eller husker jeg så feil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA