Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar pris og rekkevidde annonsert

Startet av kristtorp, tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:01

« forrige - neste »

AJ82

Er det slik at disse bilene kun selges på nett eller i butikk i Oslo eller er det noen "vanlige" forhandlere som også selger? Mulighet for rabatt?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Chimp

Det er vanlige forhandlere også. Det er ikke offentliggjort fullstendig liste, men har lest noe om Trondheim og Bergen. Utover det har jeg ikke lagret den infoen siden jeg bor i Oslo.
Volvo storkunderabatt gjelder ikke på polestar, det har jeg lest. Så tror rabatt kan være vanskelig i starten.

chargedup

Litt av greien med Polestar er vel at de ikke skal ha forhandlere, men showroom. Tidligere trodde jeg ikke de tok imot bestillinger der, men ser nå at de tilbyr digitalt kjøp i fysisk showroom.
Litt samme type som Seat er i Norge, kun mulig å bestille på internett og kun mulig å prøvekjøre ved å leie bilen (HYRE). Volvo har tidligere prøvd å tenke nytt, ved feks å tilby "leasing" i USA i 2017/2018 der absolutt alt var inkludert, litt som swap greiene som mobilprodusentene driver med.

https://www.polestar.com/no/press-release/2019/05/09/polestar-builds-momentum-in-norway

Jeg skjønner at en god del kunder, spesielt eldre, synes det er greit å ha en selger å forholde seg til, men i mine øyne gjør det bare prisen høyere (gitt at Volvoforhandlere tar ansvaret for garanti/service).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Electric cars in Norway

Chargedup :+1: helt enig. Fremtiden er showroom og færre personlige bilselgere.

Jeg tenker hver gang jeg er i et nytt bygd bilsenter at dette blir dyrt for det er jo til slutt vi bileiere som betaler for dette.  Derfor bedre med bare mindre showroom eller at de kommer kjørende hjem til deg deg der du bor med bilen :+1: :+1:


Ja apropos bestilling......jeg holdt nesten på å fullføre bestillingen nede på showroom da jeg satt i den hvite P2. Se mine videos om denne bilen.

Kopi:

Jeg skjønner at en god del kunder, spesielt eldre, synes det er greit å ha en selger å forholde seg til, men i mine øyne gjør det bare prisen høyere (gitt at Volvoforhandlere tar ansvaret for garanti/service)

Chimp

Du syntes ikke som så mange andre at bilen ble litt liten? Litt som en AWD ioniq?

Fendern

#65
Hei og hopp! Var innom showroomet i Oslo i går. Dæven for en bil! I mine øyne så den enda bedre ut i virkeligheten enn på bildene.

Det eneste jeg kunne sette fingeren på var at plassen i baksetet var nokså snau. Måler selv 190 på sokkelesten, og jeg stanget hodet i taket når jeg satt baki. Det gjør at jeg fortsatt henger litt på gjerdet.

En annen ting; Er det andre som syntes det er synd de gikk bort i fra karbonfiber-interiøret? Ser at diverse youtube-videoer (særlig de tidligste) viser dette. Syntes det passer veldig bra! I følge Polestar er dette noe de har gått vekk i fra, da kostnaden ble for høy. Men jeg hadde gledelig betalt litt ekstra for å få dette. Kanskje hvis vi er nok folk som "reagerer" på det, at de vil vurdere å legge det inn som en valgmulighet? ;-)

Edit: La ved 2 bilder

Mern

Polestar 2 skriver 500 km WLTP rekkevidde - Volvo XC40 Recharge skriver 400 km WLTP.
Tvilsomt at Polestar 2 er så mye mer effektiv med samme basiskonstruksjon ?

Chimp

Sitat fra: Mern på onsdag 18. desember 2019, klokken 19:29
Polestar 2 skriver 500 km WLTP rekkevidde - Volvo XC40 Recharge skriver 400 km WLTP.
Tvilsomt at Polestar 2 er så mye mer effektiv med samme basiskonstruksjon ?

Xc40 er nok en god del mer høyreist og dermed større aerodynamiske utfordringer. Den har en cw verdi på 0,34 som er altfor høyt for en elbil. Til sammenlikning har i pace 0,29 audi 0,28 tesla m3 0,23. Hvis polestar kommer ned på et anstendig nivå har det veldig stor betydning i motorveihastighet. Spesielt bakenden til ps2 er nok en god del mer aero enn xc40 i tillegg til at ps2 er lavere.

Men jeg tviler sterkt på 500 km WLTP.

Electric cars in Norway

#68
Chimp :+1: ja jeg leste det med 500 km WLTP. Det virker litt mye. Men den bakenden er lekker da. Og virker veldig aerodymatisk sett bort fra den leppa av en nedre del som jo er helt vannrett og flat. Det er vel ikke aerodynamisk eller?

Se bilde fra min youtube video når jeg var innom å filmet fra  Polestar showroom :+1:

Det er en nydelig bil :+1:

stesch


Chimp


stesch

Får den en bra kurve fra 30% til 80% må jo det være bra!

Chimp

Ja! Men så er det at de må si noe om det da. Total stillhet vedrørende de viktige tingene for en elbil. Rekkevidde, ladehastighet, luftmotstand, vekt.

Chimp

Rekkevidde 470 km med 19 tommer hjul iflg konfiguratoren nå (WLTP)

LASOL

Sitat fra: Chimp på lørdag 04. januar 2020, klokken 09:48
Rekkevidde 470 km med 19 tommer hjul iflg konfiguratoren nå (WLTP)

470 målt etter wltp standard er bra det! Har kjørt elbil med omtrent tilsvarende rekkevidde siden høsten 2015 uten problemer. Håper ikke 20" felger og performance pakke stjeler alt for mye.. Det ble for fristende å ikke krysse av det valget mht justerbare dempere.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA