Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

Gnist

Sitat fra: advale på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:03
De gikk ut og sa de skulle tilby alt en Tesla har til halve prisen..

Tror ikke man skal ta det utsagnet fra CEO Diess så veldig seriøst. Det ble sagt i et tabloid TV-program som egentlig handlet om dieselskandalen. "Løftet" er ikke gjentatt hverken før eller senere, så vidt jeg vet.

advale

Mange tar det dessverre seriøs. Ja, å tro ID.3 blir en "gavepakke" er veldig tvilsomt.  Derfor jeg skrev prisområdet M3 SR+ til det motsatte blir bekreftet  ;)

Chimp

Men ID sitt image er ihvertfall ikke ødelagt da:) er nok noen år til tesla blir aktuelt her i gården selvom jeg får den slengt etter meg. Er nok mange i samme båt som meg, så vw selger nok bra uansett. Men enig i at mange står på listen for sikkerhets skyld. Jeg er der selv.

BatteriOgFossil

Sitat fra: Chimp på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:47
Men ID sitt image er ihvertfall ikke ødelagt da:)

Jeg gir blaffen i dieselgate-skandalen, og det vet jeg at mange andre også gjør. Ideen om at VW sitt rykte er skadet/ødelagt er sterkt overdrevet.

Chimp

Jeg snakket om imaget til tesla, ikke dieselgreiene :)

advale

Fortsatt ca 15 000 reservasjoner, stått tilnærmet stille på nesten 3 uker:
https://www.dinside.no/motor/frister-elbilkunder-med-gratis-lading/71136954

MrBacardi

Sitat fra: advale på fredag 31. mai 2019, klokken 15:54
Fortsatt ca 15 000 reservasjoner, stått tilnærmet stille på nesten 3 uker:
https://www.dinside.no/motor/frister-elbilkunder-med-gratis-lading/71136954

Tror du feiltolket artikkelen, det står:
SitatNorge har fått tildelt et betydelig volum som prioritert marked, og vi har fortsatt tilgjengelig over 50 prosent av volumet.

Altså, så hvis feks Norge har blitt tildelt 15.000 biler av totalt 30.000, så gjenstår det noe over 7500 stk av de norske allokasjonene.

Hvordan det står til med reservasjoner i de andre landene sier Harald Edvardsen-Eibak fra VW ikke noe om.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utleveres jan 2025
2024 Q4 45 Quattro - Utlevert mai 2024
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

André H Solberg

#247
Jeg reserverte akkurat nå og ble ca nr 3300, så da tipper jeg Norge får ca 6-7000 biler eller deromkring.
2017 Leaf 24kWh
Reservert ID.3 1ST

advale

#248
Muligens det stemmer. Rart å komme med 30 000 i alle PR-stunt uten å nevne hva kvoten er for enkelte land/Norge.

Gnist

#249
Det var tidligere et rykte fra Tyskland som sa at det var reservert 10.000 biler for Tyskland, 10.000 for Norge og de resterende 10.000 for resten av Europa.

VW-Norge direktøren sier: "Norge har fått tildelt et betydelig volum som prioritert marked, og vi har fortsatt tilgjengelig over 50 prosent av volumet."

Dette betyr bare at et eller annet antall større enn 50% ennå ikke er reservert. Han har sine ord i behold selv om det skulle være 80% av kvoten som fremdeles ikke er reservert.

batterimannen

Jeg tror de ikke vil si hvor mange de forskjellige landene landene får, fordi de ikke vet hvor mange de selger i de forskjellige landene. Hvis de setter av en for liten kvote i et land, så blir det bare parallellimport fra de landene med rausere kvote.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Fossilbil

Plass nr 105 avbestilt i dag :) Så da får noen andre gleden av å få bil tidligere.

Eltempogigante

Er det riktig antakelse at man har betalt 10.000 for å være blant de første i Norge som kjører en dyrere spesialutgave av ID3, noen måneder før resten av folket kan kjøpe seg den rimeligere utgaven?

Gnist

Sitat fra: Eltempogigante på mandag 05. august 2019, klokken 20:38
Er det riktig antakelse at man har betalt 10.000 for å være blant de første i Norge som kjører en dyrere spesialutgave av ID3, noen måneder før resten av folket kan kjøpe seg den rimeligere utgaven?

Det er et veldig godt spørsmål.

Hvis jeg har skjønt Møller rett, så vil de at reservasjonsholderne skal inngå bindene kontrakt umiddelbart etter IAA i september. Jeg antar dette betyr at vi da også får prisene for de ulike variantene av 1. utgaven.

Møller har vel også sagt at de variantene av 1. utgaven som kommer til Norge vil være godt utstyrte (for det er det vi vil ha i Norge, sier de) og til en fordelaktig pris for pakken.

Jeg tror det kan bli først mot slutten av 2020 at de som ikke har reservert kan vente å få leveranse. Dette spesielt etter det som kom frem for en stund siden om manglende leveranse-evne/vilje fra underleverandør av batterier.

Fasiten på om kjøp av 1. utgaven er lønnsomt får vi nok ikke før en gang høsten 2020.

VW har som mål at ID3 skal være med å kickstarte markedet for el-biler i Europa etter modell av Norge. VW vet at da må prisene ned til å ligge på linje med dagens fosildrevne biler i samme klasse. Jeg er sikker på at ID3 er designet og bygges slik at VW kan bruke pris som middel for å få det salgsvolumet de ønsker seg.

Jeg tipper at ute i Europa blir det de enklere utstyrte variantene av ID3 som selger stort og til priser under 30K EUR ink VAT.


advale

Antall ID.3 reservasjoner har kommet opp til 27 000. Virker som markedet er litt mettet for små elektriske biler. Eller så er markedet for elbiler utenfor Norge bitteliten. Ikke så imponerende når VW har planer om å bygge 100 000 årlig og og skrevet batteri-kontrakter for mrd etter mrd.

Håper de tar hensyn til dette når endelig pris blir avslørt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA