Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

Thomas Parsli

http://support.clever.dk/privat/priser/hvad-koster-det-at-lade-min-bil-hvis-jeg-er-fast-kunde-hos-clever

11,50/kWh er altså noe man kan velge å betale hvis man ikke er kunde.
Det gjør man bare hvis man ikke trenger å lade ofte, de fleste klarer å regne ut hva som lønner seg ;)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

e-Stig

Ettersom man vanligvis betaler minuttpris på hurtigladestasjoner vil prisen variere mye mer enn vi er vant til fra bensin og diesel. Jo raskere bilen lades jo rimeligere blir strømmen. De få gangene jeg har hurtigladet e-Golfen har prisene variert fra 4 til 8 kroner pr kWh. For meg blir alt over 5 kroner dyrere enn den gamle dieselbilen.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

HelectriC

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 11. mai 2019, klokken 08:56
http://support.clever.dk/privat/priser/hvad-koster-det-at-lade-min-bil-hvis-jeg-er-fast-kunde-hos-clever

11,50/kWh er altså noe man kan velge å betale hvis man ikke er kunde.
Det gjør man bare hvis man ikke trenger å lade ofte, de fleste klarer å regne ut hva som lønner seg ;)

Jeg lurer på hva de gule vestene hadde likt om bensinprisen koster 30kr per liter eller 5kr avhengig om man betaler med kort, SMS eller noe annet og man er medlem eller kun på gjennomreise. Sørgelig prispolitikk på disse ladene.
ioniq 5

e-curious

#228
Da jeg besøkte Danmark med golfen med svensk Clever kort for tre år siden betalte jeg 5,50 svenske pr. kWh.  Dessverre er samarbeidet med Danmark avsluttet ..

Billigste alternativet jeg har funnet for å lade på Clever Danmarkn pr kWh er via Maingau (ca 9.50 pr kWh).  Da jeg besøkte Danmark for litt siden fant jeg ut at et av de billigste alternativene kunne være å lade på Ionity (120kr for en økt/ kWh ladet)

kodax

Hvis folk er villige til å betale over 10 kr pr kW, så tar det vel ikke lang tid før bensinstasjonene har aggregater..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Roy Aasen

Med Europark appen koster det vel sånn ca 7nok/kwt. Heldigvis er det virkelig minimalt jeg må lade i Danmark.

Ionity oppgir forøvrig 80/dkk pr lading. Har du batteri til å tyne inn 40kw så blir det jo ikke galt. Tar sin tid hos enkelte, hos andre går det jo rask, men det spiller jo ingen rolle. (Hvis du har tiden da

Trond.m

Hei, interessant diskusjon, men den begynner å komme langt ut på jordet i forhold til temaet.

Kanskje noen som heller kan fortelle hvor høyt man nå har kommet med reservajoner ? Er man over 3000 ?

Electric cars in Norway

TM jeg antar vi nå er på ca 2800 eller nærmere 3000 der omkring ut fra hva jeg ser på et Facebook innlegg.

Elmo

#233
Er denne køen (3000+) bare for Norge eller felles for hele Europa ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Chimp

Norge. Europa har sikkert 20 tusen reservasjoner nå, var 10 000 etter ett døgn

Chelsea87

Reserverte på lørdag, og havnet da rett under 2900.

Chimp


advale

Ante meg at det ville gå tråere. Markedet for EV utenom Norge er ikke stort. Og de som venter har gjerne ventet i flere år. Når disse er mettet så vil det gå veldig sakte for nye kunder å gå fra bensin/diesel til EV.

Må le litt inni meg når jeg hører Audi E-Tron skal lages 50 000 pr år, så kommer Mercedes med samme tall etc. Disse blir nok fort justert ned igjen. Disse koster 6-700 000 og ikke ment for vanlige mannen i gata.

Jeg har reservert, men tipper mange er som meg, reserverer for sikkerhets skyld, men tviler at jeg tar den ut. Prisen er i samme områrdet som M3 SR+, til det er ikke ID.3 verdt prisen.

Trond.m

Sitat fra: advale på onsdag 15. mai 2019, klokken 12:21
Prisen er i samme områrdet som M3 SR+, til det er ikke ID.3 verdt prisen.
Ja vel, virker litt rart å trekke en konklusjon før du vet pris og spesifikasjoner  :o

advale

#239
Derfor jeg skriver den er i området M3 SR+ og har reservert i påvente av mer info (går også an å lese mellom linjene). Men ender den som spådd, tipper godt over 350 for panorama tak-versjonen, så er altså ID.3 ikke verdt prisen. Da vil nok også mange falle av  :-\

De gikk ut og sa de skulle tilby alt en Tesla har til halve prisen.. Så holder ikke pusten i påvente til eksakt pris kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA