Oppdatering 8.5 kl 18.30:
Vi jobber fortsatt med løsningen og vil komme med oppdatert informasjon innen kl 20.00. Vi beklager forsinkelsen.
Grunnet svært høy trafikk på våre sider ser vi oss nødt til å midlertidig stenge siden for ytterligere forhåndsbestillinger. Vi ønsker å gi alle som viser interesse for ID.3 1ST like muligheter. Vi kommer straks tilbake med mer informasjon og ser for oss å åpne siden igjen så snart som mulig.
Beklager ulempen dette medfører.
Med vennlig hilsen Volkswagen Norge
Hva la de i like muligheter? Jeg synes det var veldig uklart på forhånd hvor og når man kunne reservere. Jeg sjekket i 13-tiden, da var det ikke åpnet enda. Så startet jeg å se pressekonferansen, i og med at de hadde uttalt at de skulle åpne for reservasjoner like etter dette. Jeg ser jeg kan ha misforstått her. Jeg tolket det som like etter pressekonferansen. Men det kan ha vært like etter kl. 13? Litt inn i pressekonferansen fikk jeg beskjed fra noen andre om at jeg burde innom sidene til VW Norge og refreshe den, for da var det kommet en lenke som fungerte der. Dette var et sted mellom 13.00 og 13.10 mener jeg. Er det noen som egentlig vet når det faktisk var mulig å reservere fra?
Jeg fikk en mail fra VW Norge omtrent samtidig som første del av pressekonferansen var over. Det var vel kl 13:29 jeg fikk mail om at jeg kunne reservere. Da hadde allerede en rekke mennesker fått reservert, og systemet var for lengst gått på en smell.
Poenget mitt er. Om de hadde en intensjon om at alle skulle ha like muligheter, så var dette en fryktelig merkelig måte å gjøre det på. Folk kjente ikke til den endelige lenken på forhånd, og ikke klokkeslettet for når det ble åpnet.
Litt sutring dette, men jeg synes det var smått amatørmessig det som skjedde i dag.