Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

Lampen

Fikk en feilkode jeg også, men nettbaken har reservert 10 000. Betyr dette at jeg vil få mail etterhvert? Eller må jeg følge opp på chat? Ligger ingenting i "mittbilhold" heller.

e-curious

samme her....  får håpe at alt er vel.

aslevik


e-curious

Hvor mange biler kommer til Norge i løpet av neste år?

BatteriOgFossil

#124
Samme her. Beløp er reservert, så da regner jeg med at ting er i orden selv om jeg fikk feilmelding på re-direct-en til Møller sine sider, etter at betalingen ble verifisert med bankId.

https://butikk.vw.no/payment-verification/?transactionId=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&responseCode=OK

Ga feilmelding:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<Error>
<Code>NoSuchKey</Code>
<Message>The specified key does not exist.</Message>
<Key>payment-verification/</Key>
<RequestId>xxxxxxxxxxxxxxxxxx</RequestId>
<HostId>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx</HostId>
</Error>

Det har forøvrig ikke dukket opp noen reservasjon under https://www.mittbilhold.no/ når jeg logger inn der.

siforko

Når får vi kvittering og kø nr da ?
Pengene er trukket på min konto
Bestillt ID4, men angrer nå

Gnist

@Benni:   Får alle de norske bilene lik konfigurasjon?

Limodriver

I sammenligning med denne løsningen for forhåndsbestilling fremstår Kia sin løsning i forbindelse med Soul som direkte sømløs og elegant.

Etter å ha sett andre importører ha fått problemer i slike situasjoner burde VW ha vært bedre forberedt og eventuelt hatt en backupløsning der en kunne fått et noenlunde riktig kønr og betaling i etterkant. Slik det er nå blir lotto som en nøyaktig vitenskap å regne i forhold til kønummeret en oppnår her.

batterimannen

Sitat fra: Limodriver på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:17
I sammenligning med denne løsningen for forhåndsbestilling fremstår Kia sin løsning i forbindelse med Soul som direkte sømløs og elegant.

Etter å ha sett andre importører ha fått problemer i slike situasjoner burde VW ha vært bedre forberedt og eventuelt hatt en backupløsning der en kunne fått et noenlunde riktig kønr og betaling i etterkant. Slik det er nå blir lotto som en nøyaktig vitenskap å regne i forhold til kønummeret en oppnår her.

Det nye blir å ta en feriedag når man skal reservere elbil. Rigge seg til for å klare å reservere i de 2 første minuttene før systemet kneler. Så har man mulighet til å trykke f5/prøve igjen i 2-3 timer til reservasjonsløsningen er oppe igjen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Gnist

Sitat fra: Bujamin på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:16
Ja, alle bilene får samme utstyr og man kan velge farge!

Vet du hvilke farger vi kan velge mellom? :)

MrBacardi

Sitat fra: Bujamin på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:16
Ja, alle bilene får samme utstyr og man kan velge farge!

Nei, det stemmer ikke. Man skal kunne velge blant de 3 utstyrspakkene basis, Plus og Max på 1st edition. Hvilken pakke mener du i såfall at 1st er låst til?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Jørgen von Schnellfahrer

ikke firehjulsdrift på denne første versjonen?
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Limodriver

Jeg snakket med en forhandler som opplyser at det ikke vil bli noe tidstap for oss som ikke har klart å forhåndsbestille bil ennå. Møller mener de kommer til å ha så stort antall biler at det ikke vil være noe problem.

Jeg blir litt usikker på om jeg er rettroende i og med at jeg blir svært skeptisk til slike utsagn.......

Chimp

Jeg er skeptisk til slike utsagn.
Poenget er å være først, ikke nr 7000 som får bil i 2021.
At jeg ikke fikk reservasjon gjør nok at jeg dropper bilen, med mindre jeg får det allikevel siden beløpet er trukket. Jeg gidder ikke være den som logger inn 1310 sharp og pøser igjennom veiviseren feilmeldingen etter feilmelding, for å opprette reservasjon igjen når systemet er oppe igjen dagen etter - og dermed antakelig havne blant de som får bilen måned 2-3 etter de først. Det er så talentløst at de ikke klarer å ha kapasitet på serveren ref alle andre slike historier de kunne tatt lærdom av

Elmo

Sitat fra: siforko på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:06
Når får vi kvittering og kø nr da ?

Du må logge inn på Mitt bilhold (VAG)
Om du har klart å få inn reservasjonen så ser du en ID.3 der og klikker du på den så ser du Kø-nummeret ditt :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA