Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.26

Startet av o.b.lix, søndag 15. juli 2018, klokken 11:52

« forrige - neste »

o.b.lix

Har altså 2018.26, men alarmen har aldri slått seg ut.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Øggen på lørdag 21. juli 2018, klokken 14:07
Ka versjon av 2018.26 har dokke som oppleve alarm problem??
Har 2018.26.3bbd9fd og ingen alarmer går av her.

Har TMS 75d utlevert juni 18. Har alltids hatt alarm av. Nå etter .26 har alarmen gått 3 ganger siden fredag. Har normalt sett husket å slå av alarm, men NP glemte jeg det på Alvdal. Bilen var tom og av sto på. Ingen fluer etc.

Dette kan bli plagsomt.

Burde være mulig å få rullet tilbake til .24?

PR

Har dere eskalert dette i mytesla? Jo flere som gjør det, jo mer fokus bør det bli på dette problemet. Jeg har ikke fått melding om ny software ennå. Kommer ikke til å legge den inn heller.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: PR på søndag 22. juli 2018, klokken 17:20
Har dere eskalert dette i mytesla? Jo flere som gjør det, jo mer fokus bør det bli på dette problemet. Jeg har ikke fått melding om ny software ennå. Kommer ikke til å legge den inn heller.

Stoppet på Berkåk nå nå for en kjapp blås og noen Kw/h, og her var det en rød X som også begynte å hyle. Er nok mange dette gjelder.

Har ikke eskalert. Kanskje jeg burde tatt en telefon.




Daniel80

Har også fått 2018.26 , og lurer på om andre har merket noe til brutal Autopilot? Har kjørt Sverige og Danmark de siste dagene, og merker spesielt at mellom 100 og 140km/t er autopiloten veldig ubehagelig og "hakkete" ved bremsing og akselerasjon. Den akselererer med opptil 170Kw effekt innimellom, og bremser med max regenerering. Føles veldig ubehagelig å sitte på på motorvei når biler skifter felt forran meg. Må unngå å bruke AP av hensyn til passasjerene.
Har dette alltid vært sånn? Er det andre som opplever dette?

Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Chris Neumann Ruud

Noen flere enn meg som opplever at AP sin automatiske fsrtsjustrrng nå følger oppgitt +10 uavhengig av hva som er satt i offset? (I mitt tilfelle +4) . Dvs at  for meg så har AP begynt å legge seg ned til f.eks 50 i 40- sona dersom jeg kommer fra en sone med høyere fartsgrense, med "Autosteer speed restricted to 50kmh" selv om displayet viser 40
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

o.b.lix

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 24. juli 2018, klokken 10:13
Noen flere enn meg som opplever at AP sin automatiske fsrtsjustrrng nå følger oppgitt +10 uavhengig av hva som er satt i offset?

Ja, den feilen kom med 24.1 og er ikke utbedret med .26 heller.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Radon

Sitat fra: Daniel80 på mandag 23. juli 2018, klokken 21:24
Har også fått 2018.26 , og lurer på om andre har merket noe til brutal Autopilot? Har kjørt Sverige og Danmark de siste dagene, og merker spesielt at mellom 100 og 140km/t er autopiloten veldig ubehagelig og "hakkete" ved bremsing og akselerasjon. Den akselererer med opptil 170Kw effekt innimellom, og bremser med max regenerering. Føles veldig ubehagelig å sitte på på motorvei når biler skifter felt forran meg. Må unngå å bruke AP av hensyn til passasjerene.
Har dette alltid vært sånn? Er det andre som opplever dette?
Eg opplevde akkurat det du beskriver med 2018.24.1 når vi var på ferie i danmark for 2 uker siden. Eg måtte sette follow distanse til 1 for å ungå at bilen bremser heftig for biler som låg langt forran.
Eg har kunnkjørt 2018.26 på norske motorveier og syns den virker noe bedre i nedbremsing og akkselerasjon. Men det er som sagt kun opp til ca 100/110 kmt.
Ut fra det jeg har lest på tesla motors forum virket det som om 2018.26 skulle være mer behagelig å kjøre på motorveier, men din erfaring hørres veldig lik den min var med 2018.24.1

daktari

Bruker også  avstand 1-2 på motorvei, ellers bremser den for tidlig.
Det kan hende den blir mindre aggressiv i "castrate-modus" eller hva det kalles? Mener å ha lest det.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vhagar

Hvilke avstander får dere med setting 1-2? Jeg har den på 7 og det indikerer at det skal være maks avstand, men den liker å ligge ca 1 sekund bak bil forran i 90km/t noe jeg synes er alt for nært. Skulle jeg satt den til 1 så vil jeg tro at bilen ville lagt seg i baksetet på bilen forran?

Ellers har jeg jukselapp på mobilen for alt av funksjoner jeg skrur av før hver kjøretur. Det begynner å bli komisk.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

daktari

7 er 2 sekunder hos meg, AP2.
1 er altfor nær, men brukes ikke i køkjøring/tett trafikk. Brukes bare for å unngå dårlig flyt med nedbremsing på motorvei når man har høyere tempo.

Hvis man ligger i høyrefila og bare glir med trafikken er 7 bedre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vhagar

Er ikke 7 med sine 1-2 sekunder da alt for nært i forhold til hvilken avstand man skal ha til bilen forran uansett? Jeg lar meg i hvertfall stresse av å ligge så nært (og ha noen så nært bak).

Trodde det var feil på min som gjorde at den la seg så nært, men muligens det skal være så dårlig?

Hvordan ser dere ander biler i insturmentpanelet med innstilling 7? Jeg ligger som nevnt et sekund (maks halvannet) bak bilen forran, men på skjermen så vises den knapt. Det er en viss mismatch her føler jeg.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

daktari

7 er alltid 2 sekunder for meg, ikke 1-2, uansett hastighet. Det er 66 meter i 120 km/h. Ser en liten bil i displayet foran.
Synes 7 er for mye i stillestående kø, må ned på 2 da. Men 7 er også for mye i tett trafikk på motorvei, når man egentlig kjører i en rykk-og-napp-kø. Liker da 4/5. På landeveien er 7 ganske perfekt stort sett.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juli 2018, klokken 14:53
7 er alltid 2 sekunder for meg, ikke 1-2, uansett hastighet. Det er 66 meter i 120 km/h. Ser en liten bil i displayet foran.
Synes 7 er for mye i stillestående kø, må ned på 2 da. Men 7 er også for mye i tett trafikk på motorvei, når man egentlig kjører i en rykk-og-napp-kø. Liker da 4/5. På landeveien er 7 ganske perfekt stort sett.

Jeg synes den ligger for nær på innstilling 7 på landevei. Ønsker meg et sekund ekstra. I tettere kø med rykk-og-napp kjøring synes jeg den kjører for rykkete i forhold til hva jeg klarer selv, så da kjører jeg alltid manuelt. Bruker mao. stort sett aldri ACC-funksjonen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vhagar

I displayet ser jeg så vidt bakenden på en liten bil i beste fall, som regel ingen bil i det heletatt der. Det virker ikke helt fornuftig, de får det vel på plass etterhvert. Må si meg enig med jkirkebo her.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA