Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type2 ladestasjoner med 63A og kabel

Startet av Cirion, onsdag 21. april 2021, klokken 09:32

« forrige - neste »

Cirion

Har fått meg en Type2 versjon av denne:
https://sites.google.com/site/thecantesla2j1772/

Den støtter opp til 70A lading, og fungerer på alt jeg har testet av ladebokser, og UMC'en fra Tesla Model S/X og wall chargeren.

Det meste jeg har fått testet er 32A.

"Før i tiden" var alle hurtiglader stolper her i landet utstyrt med AC kabel som var Type2.
Zoe og kansje noen andre hadde før muligheten til å lade med 43kW AC på slike stolper.

Noen som kan anbefale app eller nettside som viser hvor disse stolpene står?

Finnes det fortsatt Tesla Roadster ladere som den som var på Cinderella?
Er den der fortsatt? Oversikt over disse?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Orbit

Du kan prøve app'en AirElectric, der kan du lage filtre også for 43 kW AC. Siden de henter informasjon fra diverse kilder, er det ikke nødvendigvis oppdatert, så sjekk direkte med operatør for de (få) du finner. Nå sier du ikke hvor du holder til, men f.eks. Kiwi Billingstadsletta har 43 kW AC.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Cirion

Kiwi på Billingstadsletta er jo rett nedi gata her  ;D

Men det er jo ikke hjemme jeg trenger det mest.
Da holder det fint med 32A eller 7kW.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA