Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Faktisk ladehastighet på 22 kW semi-hurtigladere

Startet av Turbato, torsdag 05. juli 2018, klokken 14:39

« forrige - neste »

THE

Mine erfaringstall fra Q210

43 kW lading: ca 40 kW inn på batteriet
22 kW lading: ca 19 kW inn på batteriet
11 kW lading: ca 7,5 kW inn på batteriet (Ved lading på medfølgende PodPoint med 15A pilotsignal)
3,6 kW lading: ca 2,8 kW inn på batteriet
2,2 kW lading: ca 1,2-1,3 kW inn på batteriet

Alt lest ut fra CanZe, og også observert og beregnet basert på ladetid.

Zoe Q210 er veldig effektiv ned til 22 kW (32A), men på lavere ladestrømmer er det veldig store reaktive effekter.


Ved lading på 22 kW fant jeg ut at det varierte en god del hva som faktisk er tilgjengelig fra ladeuttaket. Mange Fortum 22 kW ladepunkt hadde lavt pilotsignal, 29-30 A max, og dermed bare 20+ kW tilgjengelig. De fleste GK ladepunktene jeg ladet på hadde 32A og 22 kW tilgjengelig.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

gasgaraget

Min erfarenhet med R40 är att man får ca 19-20kW DC effekt in i batteriet. Zoe brukar dra av någon A från pilotsignalen så ca 31A trefas från 22kW laddstolpe. Idag från 71% till 90% medeleffekt till bilen drygt 19kW då bilen rampade ner laddningen på slutet.
Renault Zoe 40 -17
Tesla Model X 90D -16

P.A.A


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA