Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

videre plan får hurtiglading (hvor kommer dem)

Startet av svingen, tirsdag 13. september 2011, klokken 07:53

« forrige - neste »

svingen

Hei!
driver og vudere el-bil men har tenkt og "kun" ha e-bil lurer på om det er noen planen får hvor nye hurtigladere skal være.
Ville vært en stor fordell slik jeg ser det om det var hurtigladere på sikt slik att man kunne komme seg rundt omkring i hele norge (som fra oslo til bergen i teorien) er det noen plan på det? fant noe på vg om en artikel men ikke noe "konkrett" hva som skjer i år og neste år :)
jeg ser att det mangler og "vanlige" ladere i veldig mange fylker men dem kommer vel kanksje opp etterhvert ? :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Lars C. Krogenæs

Den eneste skikkelige oversikten over kommende hurtigladere de neste månedene finner du på elbil.no :
http://www.elbil.no/ladestasjoner/436-hurtigladekart-for-elbiler

Mye skjer når det gjelder hurtigladere, så kartet vil ha mange flere hurtigladeplasser i løpet av 2012. Transnova har en ny søknadsrunde ute for støtte til hurtigladere. Her er søknadsfrist 30.09.2011. Utbyggingsfrist er 15.11.2012. Det er med andre ord umulig å si noe om hvor disse hurtigladerne kommer, men mitt tips er at det blir bygget korridorer langs E18 / E6 / og Oslo-Bergen.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

svingen

blir moro og se hvor dem kommer :)
bør vel komme ut noe info hvem som får støtte i løp av et par mnd og da kan man jo se hvor dem havner :)

veldig lyst på en leaf :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Exelera

Kommer listan över hurtigladere uppdateras inom kort?
Kart

Tex Sarpsborg är uppe å går nu?
Buddy Classic-07

erikf

Det blir tilsynelatende lett å komme seg rundtom i hele hordaland og rogaland med hurtigladere, men ser ikke konkrete planer for veiene som går nord, øst og sørover enda. Det ser utrolig positivt ut!
Hurtigladerkartet er litt seigt i oppdateringen, tar litt tid, men antar det er litt fordi det bør høstes inn offisielle eller verifiserte opplysninger først.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Haahov

Er det noen som har hørt noe nytt om når hurtigladeren i Arendal er oppe og går? Hadde håpet å kjøre elektrisk til Dyreparken Kristiansand i sommer (slutten av juni)og benytte meg av den. Hvis ikke blir det en dyrere tur med overnatting for å lade...
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Hans Håvard Kvisle

Hurtigladerkartet oppdateres så snart det er en ladestasjon som åpnes - og jeg blir kjent med det.

Noen holdes igjen, f.eks. ABB Oslo og Billingstad fordi ABB ikke vil at disse skal være åpna ennå da de visstnok ikke er ferdig med alt rundt dem. Sier de. Derfor "åpner" jeg ikke dem sjøl om enkelte har vært der og lada.

For Sarpsborg var det planlagt en offisiell åpning 21.juni. Litt forsinkelse av levering av materiell, men den forventes å være i drift i løpet av juni. Men offisiell åpning blir ikke før i august. Men så snart Fortum bekrefter at nå kan elbilistene komme, og det bør bli mot slutten av juni, vips vil hurtigladekartet være oppdatert og hurtigladeren synlig i NOBIL.

Arendal mener jeg blir den første som Grønn Kontakt får igang. For noen uker siden fikk jeg inntrykk av at dette kunne bli før ferien. Men det er ikke verifisert. Hva som er sikkert, det får jeg beskjed om så snart noe skjer.

Men bevares, noe kan gå meg hus forbi. Så bare send tips om hurtigladere igang, som ikke er i NOBIL eller på hurtigladerkartet, til NOBIL epostadresse.
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA