Så for min del har sagaen fått en ende. Jeg ringte service igjen, og traff denne gangen en svært hyggelig (det har de forresten alltid vært) person, men som virket veldig opptatt av å løse floka. På toppen av det hele virket han svært teknisk oppegående!
Han nevnte på at disse 12V feilmeldingene ikke alltid var basert på reelle feil, det kan være alarmer som blir trigga uten at årsaken alltid er et dårlig 12V batteri.
Så denne karen lastet ned en logg og kjørte en diagnostikk på kjøretøyet, og riktig nok ser det ut som om dette er en "feil feilmelding". Han fjernet feilmeldingen remote, så nå har jeg endelig fått kjørt oppdatering som har vært pending i lang tid. Fint å få lyd på ryggesensorene igjen

Han reserverte uansett en time til meg for å bytte batteri i god tid før turen i september, i tilfelle feilen dukker opp igjen i løpet av en uke eller to.
Opplevelsen denne gangen var suveren. De tekniske løsningene som ligger i systemet til Tesla ble faktisk benyttet, noe som gjør jobben enklere for Tesla, og gir meg som kunde en bedre opplevelse.
Dette er nok en isolert hendelse, så vi må som alltid være forsiktig med å dømme for mye på for skralt grunnlag, men jeg føler meg ganske sikker på at dersom servicepersonellet hadde hatt mer tid og ressurser, så hadde de unngått brannslukking på ekstremnivå, slik jeg føler det er rundt om enkelte plasser nå.