Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan bruke stereo mens man hurtiglader?

Startet av aasen90, søndag 01. juli 2018, klokken 13:42

« forrige - neste »

aasen90

Tittelen sier det meste. Får ikke brukt stereo og/eller varme/AC mens jeg hurtiglader, uten at jeg får opp feilmelding "feil på hurtiglader". Fremgangsmåten min er følgende:

1. Rygge på plass foran hurtigladeren.
2. Skrur av bilen, kobler til laderen og starter laderen.
3. Trykker 1 gang på startknappen uten å være nær bremsen
4. Etter en kort stund avbrytes ladingen med og feilmeldingen "feil på hurtiglader" dukker opp.

Hva gjør jeg feil?

AppleKnocker

Kanskje det er feil på hurtigladeren? Eller gjelder det flere ladere.
Mener jeg gjør det samme som deg uten problemer.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Myrknir

Har du nyeste programvare i bilen? Vet ikke om dette er knyttet opp mot slike feil
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

aasen90

skjedd på flere ladere. Skal ha nyeste programvare ifølge forhandler.

Kjetil1986

Sitat fra: aasen90 på søndag 01. juli 2018, klokken 13:42
Tittelen sier det meste. Får ikke brukt stereo og/eller varme/AC mens jeg hurtiglader, uten at jeg får opp feilmelding "feil på hurtiglader". Fremgangsmåten min er følgende:

1. Rygge på plass foran hurtigladeren.
2. Skrur av bilen, kobler til laderen og starter laderen.
3. Trykker 1 gang på startknappen uten å være nær bremsen
4. Etter en kort stund avbrytes ladingen med og feilmeldingen "feil på hurtiglader" dukker opp.

Hva gjør jeg feil?

Jeg presser alltid inn bremsepedalen med foten mens jeg trykker på startknappen en gang. Da virker alt; AC, stereo, lys, varme/kjøling i seter. Men jeg har fortsatt den «gamle» programvaren.
Model 3 long range 2021

Crown

Sikker på den ikke gir feil uansett?
Men jeg trykker to ganger på startknappen uten å holde bremsen, med bare én gang så tømmer du 12V-batteriet for da bruker den det... (se etter 12V-batterisymbolet).
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA