Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Webasto som värmer upp batteriet vintertid?

Startet av engolf, lørdag 30. juni 2018, klokken 23:23

« forrige - neste »

engolf

Jag skrev tidigare att jag inte märkte nån skillnad i luftflöde, och det måste jag ta tillbaka.
Med viften på max märkte jag ingen skillnad, men när den står på "auto" märker jag nu att det blåser betydligt bättre:)

engolf

Nu går det mot vintern igen, och temperaturen har redan varit på några få grader nattetid, så nu gjorde jag liten insats för att effektivisera mina tidigare mods. Har bl a annat isolerat allt av slangar under bilen och också expansionstanken. Tanken har varit isolerad tidigare, men bara med självhäftande rörisoleningstejp, och den är nog inte så väldigt effektiv:( Nu är i alla fall tanken gott inpackad:) Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jon65

Er det noen som har en tank å anbefale? Har en Webasto liggende men har ikke montert den enda i mangel av en passende tank.

engolf

Det beror på var du vill montera tanken.
Mycket plats är ju det inte på en trilling oavsett:)
Den jag har tror jag kommer från en liten kinesisk snöfreser, och är på ca 2.1 liter. Fick den på en lokal MC-verkstad, och vill du komma billigt undan kan jag rekommendera dra till en verkstad som håller på med småmotorer, de har säkert en hel del småtankar liggande.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA