Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Moms på elbiler (var: Model 3 - bilder og smånytt.)

Startet av georglu, fredag 29. juni 2018, klokken 12:22

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Dagens mva fritak er på tre år, og det virker vel sannsynlig at vi får ett år til hvis det er det vi søker om. Men det blir jo spekulasjoner

Forøvrig ligger det vel også inne at vi skal evaluere ordningen i år. Og da legges vel premissene for det som skjer videre

Rollep

For min del må de gjerne hive på moms fra nyttår. Da blir det enklere for meg å foreløpig droppe Taycan og heller kose meg med min 911 Carrera 4 GTS i noen år til :)

xyzzy

Sitat fra: Pippus på onsdag 03. april 2019, klokken 15:11
Sitat fra: gr på onsdag 03. april 2019, klokken 14:48
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 01. april 2019, klokken 19:56
Hvorfor mva fra 1. Januar neste år når regjeringen for noen uker siden fredet Mva fritaket ut 2021?
Moms fra 2020 er tvilsomt, men ESA har kun godkjent momsfritak ut 2020, så det kan fort komme fra 01.01.2021, og ikke ut 2021 som er "vedtatt".

Nå er vel esa kun eftas juridiske kontrollorgan i forhold til efta og EØS lands samarbeidsavtaler,og har ingen myndighet utover denne kontrollfunksjonen(og det som følger av det). Avtalen med efta ble såvidt jeg husker gjort gjeldende tom 2020. Så er spørsmålet om hvor selvstendig Norge egentlig bestemmer videreføring selv innenfor EØS regelverket....?? Det var ikke uten kamp sist...men vil de det nok så....

Så lenge Norge ikke har egen bilindustri som favoriseres av dette, burde det vel være null problem allerede før man begynner på miljøfordelene.

Eks.: De ville nok bry seg om Norge, som produserer øl, hadde forskjellige avgiftssatser på vin og øl med samme alkoholprosent.


Måkemannen

Vil halvere bompengene med moms på elbiler.

SitatInntektene fra moms på elbiler bør øremerkes bompengeprosjekter, slik at bompengesatsene går ned for alle, sier Morten Stordalen, leder i Fremskrittspartiets bilpolitiske utvalg, til Motor.

Hva tror dere, fredet ut 2021, eller kan det komme 1.1.2020?

Magnus Hansen

Sitat fra: Måkemannen på mandag 08. april 2019, klokken 22:45
Vil halvere bompengene med moms på elbiler.

SitatInntektene fra moms på elbiler bør øremerkes bompengeprosjekter, slik at bompengesatsene går ned for alle, sier Morten Stordalen, leder i Fremskrittspartiets bilpolitiske utvalg, til Motor.

Hva tror dere, fredet ut 2021, eller kan det komme 1.1.2020?

Jeg tror at FrP for få uker signerte på enighet om mvafritak ut 2021 og at dette utspillet kun er spill for galleriet ovenfor kjernevelgere

Måkemannen

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 08. april 2019, klokken 22:55
Sitat fra: Måkemannen på mandag 08. april 2019, klokken 22:45
Vil halvere bompengene med moms på elbiler.

SitatInntektene fra moms på elbiler bør øremerkes bompengeprosjekter, slik at bompengesatsene går ned for alle, sier Morten Stordalen, leder i Fremskrittspartiets bilpolitiske utvalg, til Motor.

Hva tror dere, fredet ut 2021, eller kan det komme 1.1.2020?

Jeg tror at FrP for få uker signerte på enighet om mvafritak ut 2021 og at dette utspillet kun er spill for galleriet ovenfor kjernevelgere
Betryggende. Men jeg vil likevel ha bil før nyttår i år, for sikkerhets skyld! :)

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA