Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eksempler på rekkevidde

Startet av mariowing, torsdag 28. juni 2018, klokken 13:57

« forrige - neste »

mariowing

Her kan vi kanskje samle linker og diskusjon rundt rekkevidde?

Fant denne tweeten referert på den britiske I-PACE gruppen på Facebook: https://twitter.com/QuentinWillson/status/1012071109188116480

Han mener altså at bilen klarer 400 kilometer i motorveitempo nå på sommeren fra fullt til tomt batteri. Med 85 kW tilgjengelig på batteriet skulle det gi 212 watt i forbruk pr kilometer?

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

#1
Høres ikke urimelig ut dette.

Min Ampera-E ligger rundt 180 w/km i 110 km/t målt på speedometer. Rundt 35 mils rekkevidde.
Går jeg ned til 90 km/t faller forbruket dramatisk og jeg får drøye 40 mils rekevidde.


daktari

Sitat fra: mariowing på torsdag 28. juni 2018, klokken 13:57
Her kan vi kanskje samle linker og diskusjon rundt rekkevidde?

Fant denne tweeten referert på den britiske I-PACE gruppen på Facebook: https://twitter.com/QuentinWillson/status/1012071109188116480

Han mener altså at bilen klarer 400 kilometer i motorveitempo nå på sommeren fra fullt til tomt batteri. Med 85 kW tilgjengelig på batteriet skulle det gi 212 watt i forbruk pr kilometer?
Bra det, tur-retur burde fjerne medvinds-bias også. Engelske motorveier er meg bekjent ganske mye raskere enn de norske, så "brisk pace" kan fort bety 150 km/t i perioder - men det er ren spekulasjon.

Forresten veldig stas å se de andre kommentarene fra "petrol heads" i den tråden der.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: Xander på torsdag 28. juni 2018, klokken 16:08
Denne forklaringen på Top Gear testen ligger ute i en annen tråd

Top Gear Magazine har nylig kjørt en rekkeviddetest med I-Pace, og fikk beskjed fra Jaguar om å bruke prosent-visningen, den var visstnok pålitelig.
De kjørte til 11%, ladet til 21%, og kom til LandsEnd med 11%.
Altså 99% forbruk på 291 miles / 46 mil.
Ikke over 80, alt avslått.
Så reell rekkevidde ca 40 mil?

Som vel betyr at testen brukte 99% av batteriet!!

Fra en annen tråd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA