Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forvarming, forbruk og vinteregenskaper.

Startet av daktari, torsdag 28. juni 2018, klokken 08:15

« forrige - neste »

JorgenM

Hvordan er de varmetrådene i frontruta?
Veldig synlige som på f.eks e-Golf i motsol?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

4Matic Fanatic

Sitat fra: JorgenM på mandag 04. mars 2019, klokken 07:22
Hvordan er de varmetrådene i frontruta?
Veldig synlige som på f.eks e-Golf i motsol?
My humble opinion er at de var mye mer synlige i eGolf'en enn de er i I-Pace,  men har nå ikke vært spesielt plaget med hverken mot- eller medsol siste ukene i Trøndelag.. :-)

4Matic Fanatic

Av alle rare måter å "finne den beste vinterbilen".
Ikke best å kjøre på vinterføre, ikke lengst rekkevidde, ikke hvor mye rekkevidden faller fra sommertemperatur - men forbruk? Ved 2 forskjellige tidspunkt og ruter, med forskjellig utetemperatur?

Legg til litt feil i specs på enkelte av bilene og terningkastene blir enda bedre begrunnet.   :laugh:

https://www.dagbladet.no/tema/disse-elbilene-klarer-vinteren-best/73059471

RayBomb

Sitat fra: JorgenM på mandag 04. mars 2019, klokken 07:22
Hvordan er de varmetrådene i frontruta?
Veldig synlige som på f.eks e-Golf i motsol?
Helt grusomt. Hadde jeg visst at de var slik de er, ville jeg aldri kjøpt med tråder i frontruten. Er på grensen til hva som bør være lovlig. I motlys og regnvær må jeg i de værste tilfellene nesten stoppe helt opp pga stjerne effektene som blir på alle lysene.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JorgenM

Min gamle post du svarte på :D

Men jeg synes ikke de er noe problem. La godt merke til dem på testkjøring, men etter 1,5 år med bilen legger jeg nesten aldri merke til dem. Og så fjerner de dugg på sekunder, det liker jeg.

Du får håpe på steinsprut og be om rute uten tråder neste gang :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

4Matic Fanatic

Sitat fra: JorgenM på søndag 22. november 2020, klokken 08:47
Min gamle post du svarte på ..
Ja, for "noen" har jo vært og satt en drøss med gamle emner som sticky,  jeg trodde jo dette var en pågående tråd og ikke et år gamle innlegg...  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA