Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer nye Evalia

Startet av Spruck, mandag 25. juni 2018, klokken 20:35

« forrige - neste »

tomrh

Har også ei prisliste fra 10. januar, for kun 7-seter. Der er ikke regnsensor nevnt, men rattvarme skal den ha ja.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

LF

Her er en prisliste datert 10.01.2018

Spruck

Jupp!
Fant frem spesifikasjonene. Måtte ut å lete etter knappen for rattvarme, og fant den. Men ingen automys og ingen regnsensor dessverre.  :(
Hvit 2014 Leaf Tekna
Estimert 35.000 km/år

Ebe

Utrolig  om de har fjernet dette?

Her er et bilde fra en 2018 24kWh evalia på finn.no, den har lyssensor...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Og her en 2016-modell med regnsensor:
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

teimann

Da var da godt at rattvarmen ikke er fjernet. Den er ekstremt viktig for meg. At det ikke er autolys og regnsensor kan jeg leve med, men jeg synes det er helt utrolig at de har tatt dette bort.

tomrh

Sitat fra: Obk77 på søndag 01. juli 2018, klokken 23:19
ja 3 dager siden fikk vi endelig denne nye e-NV200, etter 2 mnd forsiket.
2 mnd forsinkelse...hmmm. Spruck, hvor forsinket var deres?

Har bestilt uten vinterhjul, går bra å få den levert i oktober på sommerdekk men ser et lite problem her om den kommer i desember. Må kanskje stå i kulda utenfor hos forhandler og skifte dekk?..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Spruck

Sitat fra: tomrh på tirsdag 03. juli 2018, klokken 23:50
Sitat fra: Obk77 på søndag 01. juli 2018, klokken 23:19
ja 3 dager siden fikk vi endelig denne nye e-NV200, etter 2 mnd forsiket.
2 mnd forsinkelse...hmmm. Spruck, hvor forsinket var deres?

Bestilte bilen et par dager etter det ble åpnet opp for bestillinger, ble først forespeilet levering i midten av mai. Endte opp med levering 3. uke i juni, så en god måneds forsinkelse ble det.
Hvit 2014 Leaf Tekna
Estimert 35.000 km/år

Ebe

#23
Kan bidra med egen erfaring, om vi kan bruke tråden til dette?

Bilen er kjørt ca 170 km nå, fordelt på korte lokale turer (maks 20 km, mest 5-10 km) her i skikkelig Bergensvær (regn, sol, våt veibane og ca 10 grader)

- Regnsensor er et lite savn, men veies opp med mange intervallvalg. Så lett å justere.
- Lyssensor er til nå vært et ikke-problem. Lysbryteren kan stå i PÅ-posisjon hele tiden.
- Forbruket har ligget mellom 1,9 og 2,5. Gjettometeret ligger på ca 200km, uten at det trenger å si så mye :) )  Så korte turer, mange stopp (dører åpnes og varmen unnslipper)  krever sitt av forbruket i en bil med så stort volum.
- Parkeringssensorene er litt overivrige, piper mye uten en reéll grunn. Disse er heller ikke mulig å slå av, men aktiveres når bilen settes i revers og  fungerer i 20 sekunder etter bilen går ut av revers. Finnes en ekstra knapp for å aktivere sensorene manuelt i 20 sekunder.
- Kjørekomforten er som kjent fra tidligere, litt mye støy og humpete sammenlignet med andre personbiler.
- Armlenene med lagringsplass er gull verdt, både for behageligere kjørestilling og mer og bedre lagringsplass.
- Problemer med å feste det ene bakerste seter i gulvet, må bruke mye kraft. Skal inn igjen med dette, da det andre seter låser greit.
- Nødblinken fungerer ikke! Men fikses sikkert enkelt på verksted (kanskje bare en sikring?)
- Masse plass! Derfor vi kjøpte bilen! Skyvedører er gull!
- isofix-festene er (som kjent) plassert for nærme sitteplassen. Knotete å feste barn i beltestoler, spesielt på venstre side. Skal se om jeg finner en løsning på dette. Kanskje et smalere sete, og en anordning for å holde beltelåsen oppe.
- Litt knotete å sette opp Nissan Connect EV, men fungerte til slutt. Anbefaler å gjøre det på en PC, ikke mobil, da sidene ikke er tilpassert mobilformatet.
- Leaf spy fungerer glimrende. Ikke fått testet alle funksjoner ennå, men det jeg har sett fungerer.

Alt i alt meget fornøyd med bilen, da det meste negative var kjent for meg når jeg bestilte den.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tomrh

Takk for rapport Ebe!

Sitat fra: Ebe på søndag 26. august 2018, klokken 11:57
- Regnsensor er et lite savn, men veies opp med mange intervallvalg.
Jeg har jo vært misfornøyd med regnsensoren på Leaf og savner i grunnen intervallregulering. Så dette er gode nyheter. :P Men er vel bare 2.zero som leveres uten? Tror 5-seteren leveres med sensor.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Ebe

Det er slik jeg hsr forstått det ja, bare 2. Zero som leveres uten sensorer i ruta.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Her er forøvrig min lille fix for at ikke setebeltetfestet skal forsvinne ned i setet når man prøver å festet beltet sammen med isofixen.  :)  Fortsatt trangt og plundrete, men festet forsvinner ikke ned under beltestolen.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Obk77

Hei.

Legger inn ny erfaring av denne  evalia 40kw.
Nå har 2 mnd gått og kjørt 6600km
Den har vært i Stockholm,Lillehammer,stavnger plus mer fra Tønsberg.

Konklusjon er ikke veldig bra, ikke vært 300tusen etter 1000 km defekt bærekule, feil i styring, sigarettuttak feil.
Navigasjon helt på jorde feil kalkulere rute,tid og finner knapt ladestasjoner. Utdatert os 16-17?

Klimaanlegg er får lite til den store Kupen, de i bakerste rad koker ihjel. På vinter fryser de fast tenker jeg.

Og ha så små vinduer i skyvedører er en skam, og da ikke mulighet og åpne de bakerste vinduene i vinge form.

Kopp holder  er altfor kort rygg,fungere bare får kopp ikke flasker.

Bordene på ryggen får mitre rad, Heller får mye ned , skulle hatt flere instiligere i forhold til fører stiller ryggen.

Men det som tar kaka, er den mega trege ladetiden, har ikke noe si om det er første lading eller trede, eller om det er 30+eller 15+ ute. Og få maks 27kw og bruke min 60min til over 2 timer på hurtig lading opp til 80%er helt uaktuelt og det blir dyrt.  Ombord laderen fungere jo heller ikke. Den har maks lade hastighet på 3.6kw 

Og plassere en gammel leaf motor på 109hk.

Som tidligere innlegg, ikke fikk jeg autolys eller regn sensor. Fikk klar beskjed at hengerfeste kunne jeg få.   

Når jeg da skulle montere dette på får par dager siden, fikk jeg svar at det kunne jeg ikke likevel. Fordi de kunne ikke gjøre det på 7 seter. Noe som var mulighet da jeg bestilte bilen.

Selgere hos Nissan har får lite kunnskap,Nissan konsept har stangnet på 2011 da de prod leaf og klarer ikke og utvikle med fremtiden.som gjør teknologien og kvalitet er får dårlig.

Dette etter min mening.






tomrh

Ombordladeren skal levere 6,6 kW med riktig ladekabel, så 3,6 kW bør reklameres på. Og videoer av hurtiglading viser at den lader med over 40 kW opp til over 60%, kanskje din mangler aktiv kjøling? Høres nesten ut som du har fått en mangelfull modell.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Obk77

Sitat fra: tomrh på torsdag 06. september 2018, klokken 18:01
Ombordladeren skal levere 6,6 kW med riktig ladekabel, så 3,6 kW bør reklameres på. Og videoer av hurtiglading viser at den lader med over 40 kW opp til over 60%, kanskje din mangler aktiv kjøling? Høres nesten ut som du har fått en mangelfull modell.

Den har aktiv kjøler, måtte inn og justere den opp etter første tur, da den gikk varm under kjøring.

Jeg har hørt at noe Zoe har hatt software feil som har gjort alt bilen ikke tok imot nok.kansje samme med denne.

Jeg venter på time hos Nissan, men kjenner jeg de riktig så sier de at ingen feil her.

Har den medfølgende kabel som støtter 32 amp, har også testet annen kabel med akkurat samme hastighet. 

Ladet på Ikea Slependen igår, 32 a i 2 timer 5 min og fikk 7,47kw
Batteri temp under middels.

Lengste ladetiden jeg har opplevd
Ved Arendal var 23%til 75%  2t 15min da orket jeg ikke mer. Like før jeg tok slegga på bilen. Hehe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA