Tesla har gjort alt riktig

Startet av Gordon Retriever, søn 24. jun 2018, kl. 23:49

« forrige - neste »

Bondeknøl

Ja denne tråden innbyr til motpoldebatt. Takk for at du minnet meg på at jeg klarte å trekke noe potensielt negativt om Tesla,denne gangen også.

Amoss

Sitat fra: Bondeknøl på tir 25. sep 2018, kl. 19:29
Ja denne tråden innbyr til motpoldebatt. Takk for at du minnet meg på at jeg klarte å trekke noe potensielt negativt om Tesla,denne gangen også.
Model S 85D

arthur

Tittelen på denne tråden innbyr vel ikke til noen diskusjon om noe som helst og nok en gang så ser man at å "tillate" seg å si noe negativt om Tesla gjør man ikke "ustraffet". Til tider så virker det som om en del eiere av Tesla også er medlem av scientologene eller en eller annen form for okkult bevegelse.

turfsurf

Sitat fra: arthur på ons 26. sep 2018, kl. 05:00
Tittelen på denne tråden innbyr vel ikke til noen diskusjon om noe som helst og nok en gang så ser man at å "tillate" seg å si noe negativt om Tesla gjør man ikke "ustraffet". Til tider så virker det som om en del eiere av Tesla også er medlem av scientologene eller en eller annen form for okkult bevegelse.
Morsomt at du svarer det til en som ikke engang eier elbil. Rundt omkring på forumet har du «fans» av alle merker, men det er vel flere Tesla eiere en mange andre.

De som jeg opplever som mest «die-hard» fans er dog de som kun skal ha tyske premium merker.

Men det er fryktelig snevert å putte alle som forsvarer noe i en type bås sånn som du gjør. Det er en type argumentasjon som bare viser at man ikke har noe substansielt å bidra med. Samme at man ensidig kommer med negative innspill om noe, det er jo og ett tegn på at man ikke greier å se objektivt på noe. Får det til å se ut som om man har mindreverdighetskompleks. Ikke at jeg sier at noen her har det...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ketill Jacobsen

Tittelen "Tesla har gjort alt riktig" antar jeg er ment både som en provokasjon for å fremme debatt og som en hyllest til Tesla og Elon Musk. Vedkommende som startet det hele har lyktes med begge deler. Vil anbefale folk å komme med argumenter fram for å beskylde hverandre for å være religiøst for eller mot Tesla/elbiler/Elon Musk og hva det skal være. Lær av Espen Hugaas Andersen! Kommentarfeltets supermann med hensyn til å fremlegge saklig og god og ny informasjon (til tross for sin Tesla-entusiasme)!

arthur

Sitat fra: turfsurf på ons 26. sep 2018, kl. 06:31
Morsomt at du svarer det til en som ikke engang eier elbil. 

Det var ikke noe svar til noen person spesielt, kun en generell refleksjon og som avstedkom reaksjon som forventet.

emurof

Sitat fra: arthur på ons 26. sep 2018, kl. 16:03Det var ikke noe svar til noen person spesielt, kun en generell refleksjon og som avstedkom reaksjon som forventet.

Du vet hva slikt kalles, ikke sant? Når du bare er ute etter en reaksjon fra folk, mener jeg.

Motorwatt

Hvis han ikke vet det, så har jeg funnet svaret:

Trolling har utviklet seg parallelt med internett. I starten ble «nettroll» oftere sett på som enkeltpersoner som brukte internett til å provosere andre brukere, og fremkalle bestemte følelser som irritasjon og sinne.

Counterpointer

I stedet for å fore nyttesløs diskusjon kan jeg svare nok en gang på trådens tema. Nei, Tesla har ikke gjort alt riktig ( det kan ingen...)

Men det er hundretusenvis av biler solgt og store fabrikker som blir større og flere, så de har gjort mer enn noe riktig

Det at media hele tiden fokuserer på at det skal komme « killers» er jo tegn på den ytterste suksess.

Nå har tre store premium produsenter lansert hver sin konkurrent til X og S. Audi, Jaguar og Mercedes; og selv om de har gode kvaliteter hver for seg så er ingen av dem overlegne men har kompromisser på forskjellige felter.Tesla sin oppskrift holder fremdeles stand med sine videreutviklede litt eldre modeller.

Kona og Niro er langt mer truende konkurrenter til 3, men igjen er det ting som gjør at Tesla kan produsere og selge så mange de klarer. Igjen må Tesla ha gjort mye riktig.

Så heia Tesla og heia elbil og velkommen til alle konkurrentene

Strøm Tycoon

Det er en ting jeg lurer på.

Hvis Tesla har gjort alt riktig. Hvorfor er det ingen gråmarked importerte Model 3 på veiene i Norge i dag?

Eller menes det at Tesla har gjort alt riktig for seg selv?

What-a-watt

Ikke lett å importere en bil hvor det ikke finnes deler og opplærte mekanikere. Kanskje heller ikke bilen er godkjent i Europa ennå.

Espen Hugaas Andersen

Trenger vel ikke være godkjent i Europa, så lenge den er godkjent i USA.

Men om man skal importere en Model 3 så vil den ikke kunne superlades, den vil ikke kunne lade med trefase, og trolig vil ingenting av navigasjon o.l. fungere. Så klart vil man heller ikke ha noen garanti eller støtte fra Tesla.

Ser man på S/X gjelder akkurat samme ting, og der er det vel importert under 10 stk hittil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: model3citizen på tor 27. sep 2018, kl. 19:51
Eller menes det at Tesla har gjort alt riktig for seg selv?

Ja, det er det det er snakk om her ja. De startet med små serier dyre "hallo" biler (Roadster), fortsatte med større serier med billigere - men fortsatt dyre - "premium" biler (S+X) før de ga seg i kast med "massmarked" med enda rimeligere biler.

Og de sørget for at bilene hadde tilnærmet samme rekkevidde som fossilbiler - i alle fall sammenlignet med de andre elbilene tilgjengelig da disse tidligere bilene kom på markedet. Bilene kom også med ytelser som kunne matche eller overgå mye av hva deres fossile konkurrenter kunne vise til. Og ikke minst tok Tesla også på seg å bygge ett raskt hurtgiladenettverk til bilene sine slik at de ville kunne brukes tilnærmet likt - eller i det minste så likt som praktisk mulig - sine fossile konkurrenter. De har derved som en liten oppstartbedrift med begrensede midler klart å klore seg fast i en svært kapitalkrevende bilindustri som for i det minste det amerikanske markedet ikke har sett en vellykket oppstart på denne siden av andre verdenskrig.

Dette er hva man snakker om når man sier at Tesla har gjort "alt" riktig. Ikke at de har oppfylt alle kunders samtlige ønsker eller at utviklingen av service apparatet har gått perfekt eller at det ikke er noe å kunne kritisere Tesla for.
Model S 85D

THE

Posten til @Amoss hadde vel fortjent å stå som siste innlegg i denne tråden da den oppsummerer saken på en veldig god og lettfattelig måte med få ord.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ketill Jacobsen

Sitat fra: THE på tor 27. sep 2018, kl. 23:30
Posten til @Amoss hadde vel fortjent å stå som siste innlegg i denne tråden da den oppsummerer saken på en veldig god og lettfattelig måte med få ord.

Det samme tenkte jeg. Godt innlegg Amoss!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA