Konstruktiv kritikk Kia Niro EV

Startet av aasen90, søndag 24. juni 2018, klokken 15:59

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: pofeet på mandag 22. oktober 2018, klokken 18:06
Sitat fra: Joltus på mandag 22. oktober 2018, klokken 17:32
Eller hvis du leser litt forbi ordene Nissan og leaf så ser du at det handler om mulig støy og sannsynlig manglende leveringsevne.

Men man velger jo selv hvor nøye man gidder lese.....

Fremdeles rimelig "off topic"...

Joltus

Cral

Spesielt så lenge ingen kjenner til støynivået i E-Niro, og sammenligner med phev og hev utgavene som TB har sagt at støyer mer...
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

AppleKnocker

Jeg vet ikke om hakking er noe mindre off topic enn Nissan.

Fint hvis noen kan vise meg hvor TB har sagt at e-Niro har mindre støy enn Niro PHEV/HEV.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Bjoris

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 22. oktober 2018, klokken 21:45
Jeg vet ikke om hakking er noe mindre off topic enn Nissan.

Fint hvis noen kan vise meg hvor TB har sagt at e-Niro har mindre støy enn Niro PHEV/HEV.

Tror han sa noe om dette når han prøvde PHEV direkte etter at han var i Korea?

Gordon Retriever

Blir ikke dette like mye en sammenligning mellom det sør-koreanske og det norske asfaltdekket?

Gordon Retriever

Sitat fra: Bjoris på søndag 21. oktober 2018, klokken 19:25
Tror jeg må teste Kona, kjørte 200 km med Leafen i går og jeg er ikke klar for særlig mer hjulstøy nei... det er veldig bra på Leaf, men det er nok når en har kjørt i ett par timer uansett!

Hvis du synes det er nok veistøy i Leaf, vil jeg egentlig anbefale å la være å vurdere koreanske biler generelt.  Dette er en av egenskapene som går igjen i flere av bilene fra landet.  Motor hadde en ganske god oppsummering av dette i en test av flunkende nye Kia Ceed:

Bjoris

Auda, ja det er jo dritkjiipt å gå så mye med på det kanskje viktigste enkelt faktoren til komfort... Jeg har prøvd PHEV og ja, er det like ille i eNiro så spørs det om ikke finn.no blir 500 kr rikere...

hELgenen

Denne type støy er ofte avhengig av dekktype - de hadde jo byttet dekkene på Niro EV sett i forhold til PHEV. Fra Nexens til Michelin mener jeg å huske. Dessuten kan en enkel tectylbehandling i hjulbuene hos din lokale anti rust forhandler hjelpe noe

navyelsen

Det er tydeligvis svært forskjellig oppfatning av plagsom dekkstøy.
Jeg lånte en Niro PHEV en helg. Jeg la aldri merke til nevneverdig støy. Ville sannsynligvis heller aldri tenkt over dette i det hele tatt...

Bilen koster tross alt under halvparten av en e-tron / model X / I-pace. Forventer folk å få en premiumbil til lavpris?
Ser for øvrig heller ikke at folk sammenligner komfortnivået i en Toyota Yaris med BMW 5-serie...
To forskjellige prisklasser = ulikt nivå av komfort og støy!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 07:57
Jeg lånte en Niro PHEV en helg. Jeg la aldri merke til nevneverdig støy. Ville sannsynligvis heller aldri tenkt over dette i det hele tatt...
Hva slags dekk hadde den ? Piggfrie vinterdekk ?

navyelsen

Sitat fra: TM på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 08:20
Hva slags dekk hadde den ? Piggfrie vinterdekk ?

Nei, det var noen måneder siden, så dette var med sommerdekk.
At vinderdekk støyer mer er naturlig, men det er langt ifra unikt...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

geear

Min opplevelse er motsatt, altså at piggfrie vinterdekk støyer mindre enn sommerdekk, på grunn av at de har mykere gummi.

Piggdekk er selvfølgelig verstingen.

Joltus

Bilen koster tross alt under halvparten av en e-tron / model X / I-pace. Forventer folk å få en premiumbil til lavpris?
Ser for øvrig heller ikke at folk sammenligner komfortnivået i en Toyota Yaris med BMW 5-serie...
To forskjellige prisklasser = ulikt nivå av komfort og støy!
Nei selvsagt ikke! Eg sammenlignet kona med leaf. Det var klasseforskjell.

Håper Niro er bedre enn kona!

Joltus

Sitat fra: gr på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 08:37
Min opplevelse er motsatt, altså at piggfrie vinterdekk støyer mindre enn sommerdekk, på grunn av at de har mykere gummi.

Piggdekk er selvfølgelig verstingen.
Helt samme opplevelsen på min mondeo.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA