Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lillestrøm til Hunderfossen

Startet av jin1987, lørdag 23. juni 2018, klokken 23:30

« forrige - neste »

jin1987

Noe som har kjørt denne strekningen, fra Lillestrøm til Hunderfossen.
Tror dere bilen skal klare det fint å kjøre ditt uten å mellom lade!
Har mulitghet å lade på Scandic Hafjell over natten før hjem kjøringen.

Orker ikke å mellom lade 30-40 min, når selve turen tar ca 2 timer med vanlig bil. Da bruker jeg 1/3 lengre tid en det det egentlig skal ta. Blir bedre å låne en bil fra en venn, men om den klarer det kjører jeg heller b klassen. Slitsomt med 2 barn som ikke orker å sitte alt for lenge i bilen.

AppleKnocker

Det er vel nesten like langt som oppgitt fantasirekkevidde (NEDC). Tror du må ligge i 45 km/t på motorveien uten AC or å ha den minste sjanse til å klare en slik tur.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

PaulusA

Hvilke dekk og dimensjoner har du?
Hvor mange km er det?
Og er du villig til å ta det litt piano på E16?
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

jin1987

180 km fra Lillestrøm til Hunderfossen
dekk 18" 225/45

krl

Dette går ikke hvis du skal unngå sneglekjøring. Rekkevidde ved normal motorveikjøring er ca. 120 km i fint vær og 70-80 km på de verste vinterdagene.

PaulusA

Personlig forstår jeg ikke helt hva det snakkes om med "fantasirekkevide" og 120km
Ved sommerstid, tørr vei, fart maks 90, gjør vår bil ca 150-160 km på en vanlig lading.
Med topplading innebærer det 170-180km. Vi har faktisk hatt forbruk tilsvarende 200km med topplading.
Dette med de ekstremt strømslukende 18" dekkene fra Continental.

Det betyr likevel at å nå 180 km med motorvei innebærer tørr vei, bra med luft i dekkene (2.8-3 bar) og maks 90-100km/h i fart.
Med kjøring på høy motorvei hastighet mener jeg å ha erfart flere ganger ca 150-160 km, så fremt noe roligere vei noe av strekningen.

I ditt tilfelle, hold 110 km/h maks og lad 20-30 minutter (11kw) på veien, da slipper du å tømme batteriet helt.
Har selv kjørt Holmestrand - Hamar, 210km, med 1 time lading på veien. Kjørte full motorveihastighet og kom frem med 25%.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

jin1987

Tenkte å ligge på rundt 80-90 km i timen, er ikke vits å kjøre fort for å komme seg raskere frem å så stå å lade 30 til 40 min!

PaulusA

Da burde det kunne gå, men vil anbefale en liten ladestopp for å ikke tømme batteriet helt
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

PaulusA

Nå står bilen vår på 100% og 163km
Ingen topplading
Virker som at varmt vær blir premiert
Kjøres på vanlig ECO, 60-90km/h, noe kryss og rundkjøringer
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

staleha

Uten AC og lett trykk på gassen klarer jeg fint 19 - 20 mil med pluss lading. Jeg har 17 mil til hytta og 18 mil til Bergen. Kommer stort sett frem med 15/20 % igjen på batteriet. Jeg følger køen og ligger ikke å lusekjører. Har kun 2 mil på motorvei med fart over 80 km/t riktignok.
B250E
TM3
Audi e-tron

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA